Verkstad - Kawasaki

Maer

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, Er-6
Jag har en kawasaki (er6n) och tänkte göra klart allt innan sommaren kommer så nu är det dags att serva den. Är det någon som vet någon bra verkstad i Stockholmsområdet, helst söder om Stockholm. Fått tipset om Mcskadecenter i Länna är det någon som vet om det är en bra verkstad?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tror jag lämnade in min på MCskadecenter för ett par år sedan, och om det var det så funkade det bra.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
http://www.orby-mc.se/ i Västberga

Jag har dock själv ingen personlig erfarenhet av dom, och hört lite varierande saker om deras kundbemötande, men det har jag oas gjort med de flesta verkstäder i Stockholm. Sök lite på dom här på Sporthoj.com eller besök dom så får du själv bilda dig en uppfattning, men dom ligger rätt bra till för oss där i krokarna om inte annat.
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Örby har jag alltid blivit bra bemött på och de gillar er6or.
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Om du kan tänka dig norr om stan så kan jag rekommendera svenska motorcykelaktiebolaget.

Tobbe är grym. Tar sig alltid tid o går igenom hela cykeln noga utan att ta extra betalt. Har alltid varit nöjd under mina två år som kund hos honom. Vill själv inte köpa annat än kawa framöver just för den service han har.
 

Maer

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, Er-6
Håller med er har varit hos honom också, fått jättebra service. Det är så långt att resa dit bara, så det var därför det vore bra att ha någon söder om stan.
 

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Hoppas inte någon ta illa upp om jag stjäl tråden lite..
Undrar om någon har erfarenhet av 100-, 600- samt 1200-milsservice till Kawasaki Ninja 300 eller tror sig veta vad respektive service kan komma att kosta. Jag köper mig nog en Z300 men de är väldigt lika prestandamässigt så antar att servicepriset inte skiljer sig avsevärt.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Nu är det inte söder om stan, inte ens Sthlm, men jag vill ändå rekommendera Jham i Uppsala.
De har servat min Kawa & det var halva priset på servicen mot för om det var en eller två firmor här i Sthlm som jag kollade. Trevliga killar.

Halva priset kan vara värt att transportera lite :)

Edit: Mc-Experten No1 är jäkligt kunniga på Kawa. Erfarna & duktiga.
 
Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jag minns inte vad kostnaden var, bara att ringa å fråga. Det är ju olika pris beroende på vilken service du ska göra.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top