Ful skylthållare zx-10r 08

Mr Speed

Sir Väs
Gick med
1 Jan 2013
Ort
Där dag och tid tar slut.
Hoj
zx -10r
Original skylthållaren är så ful så den måste bytas ut mot nästan vad som helst. Någon som har en ide eller två? Av någon anledning så kan jag inte ladda upp någon bild så jag hoppas ni förstår vad jag menar.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Håller med dig. Jag sågade sonika av den, flyttade upp nummerplåten maximalt under skyltbelysningen och satte fast en reflex med stark dubbelhäftande tejp på den där utstickande prylen (du vet vad jag menar). Inte optimalt på nått sätt men lite bättre blev det. Annars får du nog byta ut hela paketet bak och köra med miniblinkers.
 

Mr Speed

Sir Väs
Gick med
1 Jan 2013
Ort
Där dag och tid tar slut.
Hoj
zx -10r
Håller med dig. Jag sågade sonika av den, flyttade upp nummerplåten maximalt under skyltbelysningen och satte fast en reflex med stark dubbelhäftande tejp på den där utstickande prylen (du vet vad jag menar). Inte optimalt på nått sätt men lite bättre blev det. Annars får du nog byta ut hela paketet bak och köra med miniblinkers.

Tackar Gearbox kapen åker fram imorgon.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Biltema-82215.JPG
Skruva av den befintliga skylthållaren. Köp en hålplatta 80x300mm
http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/beslag/byggbeslag/halplattor-och-halband/halplatta-340043/
Bocka den så den sticker ut så mycket under registreringsskylten att du får dit reflexen. Under registreringsskylten.
(om reflexen är inbyggd i baklyset behövs ingen reflex)
Fäst hålplattan med 2st 5(eller 6mm) mm skruv + mutter / brickor i undertailen som du borrar hål genom.
Borra hål i Registreringsskylten som passar till två 5mm skruv genom hålplattan och fäst registreringsskylten.
(Jag fick ordna en extraplåt för reflexen ner under registreringsskylten innan besiktning...ej på fotot.)
Tänk på att ordna skyltbelysning. Det här gjordes av tidigare ägare och hen hade limmat med silikon en "skyltlampa" över skylten på insidan av undertailen.
Men på fotot är lampan ytbytt mot 3 st seriekopplade vita LED.
I serie med ett motstånd på 180 Ohm.
Ger ca 27mA ström. Vilket är mer än normala 20mA.
Håller LEDen 1000h istället för 10000h
Så kommer jag med 70km/h i genomsnitt 7000mil. Innan LEDen går sönder.
OK med mig.
 
Last edited:
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top