Varning för avancerat Netflix-Bedrägeri

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Rubriken är "Vi tycker det är sorgligt att säga adjö"

"Hej,

Vi avslutar ditt medlemskap precis som du ville , från och med idag den 15/12/2014.Du kan fortsätta att titta på filmer och tv serier fram till detta datum.

Om du har ändrat dig och vill forsätta använda tjänsten klicka här har för att titta på tv-serier och filmer utan avbrott. "


Här blev jag vid första anblicken tagen på sängen !!

Sådana här bluffmejl blir bara bättre och bättre. Sedan Sporthoj.com hade intrångsbesök dånar det in sådana här mejl - Därför anser jag att denna varning ska ligga under mc-relaterat så att så många som möjligt kan ta del av det.


http://hemsidapaendag.se/varning-falskt-bluffmail-fran-netflix/

http://www.sporthoj.com/forum/showt...4gerif%F6rs%F6k-och-liknande-h%E4r&highlight=
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
På vilket sätt skulle det där vara mer avancerat än all annan spam man får? Det är fullt av skönhetsfel, ser långt ifrån formellt ut och alla länkar går till suspekta sidor.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Har en epostadress väl hamnat i ett register för epostadresser som säljs vidare så är det inget stopp på spam.

Detta mail har även jag fått men inte på en mail kopplad till SH. Så var lite försiktig med det här att allt spam vore pga sporthoj.com. Det är ju dock alltid bra med en varning skall noteras.
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Men det är ju underhållande mail iaf - får en o vakna upp - detta mail verkar vara företagsammma ryssar........
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Rubriken är "Vi tycker det är sorgligt att säga adjö"

Sådana här bluffmejl blir bara bättre och bättre. Sedan Sporthoj.com hade intrångsbesök dånar det in sådana här mejl - Därför anser jag att denna varning ska ligga under mc-relaterat så att så många som möjligt kan ta del av det.


http://hemsidapaendag.se/varning-falskt-bluffmail-fran-netflix/

http://www.sporthoj.com/forum/showt...4gerif%F6rs%F6k-och-liknande-h%E4r&highlight=

Samma här, mina annars helt sterila mailadress började också få en massa skumma mail ganska kort efter sh-intrånget.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Har fått samma mail ett par gånger till min arbetsmail. Så det kan knappast (endast) vara kopplat till sporthoj.com.

Får dessutom en massa trevliga mail om att jag vunnit flera miljarder i diverse lotterier som jag aldrig hört talas om, säkerhetsmail från VISA där jag uppmanas uppdatera mina uppgifter och även en massa kontaktmail från cheyer som tycker att jag verkar vara trevlig och fin...
Det är ju jättetrevligt att man är så populär. :brinnerup
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Självklart finns det även andra orsaker till att ens e-postadress hamnat i spamlistor. Men jag med m.fl kan ganska så tydligt koppla det till sh-inbrottet. Anledningen till att man alltid ska använda en sekunddär slask e-postadress för inloggningar och e-handel.
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Har också fått samma mail, plus hot att säga upp mitt Q8-konto som jag inte heller har och mitt Swedbankkonto där jag inte ens är kund!!
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Jag har fått detta med och jag har inte netflix, så det var ju ganska lätt att lista ut att det inte är på riktigt:D
Man bör ju som sagt ta det mesta nuförtiden med en nypa salt. Om nåt låter för bra för att vara sant, så är risken stor att det är så. Det mottot brukar jag leva efter.
 

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
na
Jag har inte fått det till mailen jag reggat här, så det är nog inte den databasen som är på vift igen..

Men jag hade fått 10000:- att handla på mediamarkt för, schyrreburre så här till jul och allt..
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
När jag skaffade gmail för herrans många år sedan från hotmail så försvann 99% av alla spam mejl

Nu hamnar de i skräppost med det samma då den känner av lurmejl då andra användare anmält dem.
 

Str3 R

Guest
Jag brukar få allehanda kärleks-mail från oseriösa typer fast jag är inte så dum som jag ser ut och dessutom svårfångad och skickar alltid dem till skräpkorgen utan pardon. :)
 

Str3 R

Guest
Jag brukar få allehanda kärleks-mail från oseriösa typer fast jag är inte så dum som jag ser ut och dessutom svårfångad och skickar alltid dem till skräpkorgen utan pardon. :)
 

Str3 R

Guest
Jag brukar få allehanda kärleks-mail från oseriösa typer fast jag är inte så dum som jag ser ut och dessutom svårfångad och skickar alltid dem till skräpkorgen utan pardon. :)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Shit, kan man alltså få mail som LURAS nuförtiden?

Vart är världen påväg?

:mad:

Ja herre guuuud.


På rejsa har vi en egen tråd med roliga mail.

Jag har massa rika släktingar i Afrika och väntar på min första betalning på 1526450000 (En miljard femhundratjugosexmiljonerfyrhundrafemtiotusen$)


:banana
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top