Stötdämpare

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
har hittat YSS och deras sida, ganska vettigt ställe att titta på för att få en överblick på vilka stötdämpare som ev skulle kunna passa vid en ev ombyggnad (längd och infästningssätt finns i pdf'en)
men då jag är på jakt efter en annan dämpare till min baby gixxer så har jag inte haft ngn större lycka....aset som sitter där är ca 300 lång och det är "ögla" i båda ändar (infästbredd ca 30mm)
med ljus och lyckta letar jag efter nått likadant fast 10-15 mm längre och med cirka samma vikt på cykel (150 kg ca plus fettot ovanpå= 90 kg till påklädd), det som skulle vara lämpligt är en rgv/ rsv eller alt tz, zzr400 eller vfr/ cbr dämpare- men inte fanken har dom "ögla" uppe och nere!! att bredden kan skilja på öglan och hålstorlek kan man lösa- men ite om infästningen är fel.
är där ngn fjäderguru som kan tipsa om nån dämpare som skulle kunna lira vettigt, eller det uppenbara att bygga om på nått sätt en med gaffel infästning? Hagon har ny dämpare men i original längd- och det vill jag inte ha.
dessvärre är det inte bara till att fixa dog bones- för det har jag inga:huvet, då det är "integrerat" i ramen, typ....

//jj
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Kan ingen på rak arm men det går utmärkt att göra custom order från Hagon mfl
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ett alternativ är att bygga om en dämpare som har "fork" nederdel, fräsa något som passar i originalfästet och sen gänga i en grov rod end bearing så får du ögla och dessutom justerbar längd i ett.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top