HA tömde butik på cyklar - för välgörenhet

900 Desmodue

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Härryda
Hoj
Ducati SF S -09, KTM 450 EXC -04
Vart ansöker man , verkar vara en bra klubb dedär ... å får man köra Italienskt istället för HD ?

Träffade en HA-medlem som körde Ducati och kallade sig HA racingavdelning. Han sa att han inte fick köra den på officiella korteger såsom bröllop och begravningar, då var han tvungen att ta HDn. Han var väldigt trevlig, han dök förresten upp i Efterlyst, några veckor efter jag pratade med honom, och var efterlyst av Interpol för mord...:tummenupp
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Läst detta på flera sidor, det Bike misslyckas med att nämna är att HA faktiskt betalade för cyklarna, det rör sig inte om någon stöld med andra ord som man väl gärna drar som slutsats.

Har du sökt till R&W??? du verkar ju minst sagt sugen på 1%livet...

Står väl solklart att de köper rubbet av cyklar på Walmart i USA... Ja eller sno Walmarts kinacyklar är väl annars en affärside... Skärp dig nu... Antingen är du vän med HA-folk eller så sitter du och skönmålar en sorglig jävla sopa av drogmissbrukare...

Vad jag har läst mig till från diverse amerikanska källor så är tydligen inte alla i HA ohederliga utan det finns tydligen en hel del som faktiskt sköter sig och fungerar som vanliga MC.klubbar, med undantaget att de skyddar folk som har det svårt med misshandlande föräldrar/makar eller övrika kräk.
Säger inte att det är sant, det är bara uppfattningen jag har fått efter att ha läst en del artiklar som hyllar just HA, något man aldrig skulle se här i Sverige.

Ja och alla SH-are kör inte på bakhjulet...

Skyddar säger du.. ja beskyddar mot ersättning... 1% folk gör inget gratis...

jag har läst sidor som hyllar Svenska motståndsrörelsen och SvP.. vad hette de sidorna... Avpixlat etc.

Eftersom du inte vet nåt så kan du ju läsa mina inlägg och lära dig nåt..

Med vänlig hälsning

Med vänlig hälsning
 
Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Läs gärna boken:
Helvetet inifrån : femton år i Sveriges största brottsorganisation
av Daniel Olsson, Lasse Wierup.

Jag har inte läst boken men antar att Mega skönmålar sina egna brott....

Mega var bla SGT at arms och beordrade bla 2 mord som utfördes av R&W kort innan han var "OUT" i bad standing..

Mord-1. Andreas Oscarsson i X-Team skjuts ner med ett hagelgevär av R&W sept. 2008. , Andreas är beväpnad med en kpist av märket H&K MP5 9mm men hinner inte skjuta tillbaka... Andreas avrättas med 2 skott i huvet av sitt eget vapen...

Polisen kunde inte fastställa vem som sköt de dödande skotten men om jag inte minns helt fel så dömdes en R&W för grov misshandel för att ha skjutit Andreas i benen med haglet...

Den Röd-gula sfären var då svag och ingen hämnd skedde...

Mord2. 2009. där 2st dog i Stora Höga... en 45-åring som hette Glenn hade snott en Ak-47 ur en lägenhet som tillhörde en i R&W... Mega beordrar att 3 st R&W ska döda Glenn.. när Glenn ser dem så tar han sig ner i källaren och om jag inte minns fel håller emot dörren... då skjuter såklart R&W genom dörren och Glenn dör... dock lyckas de skjuta ihjäl en R&W-kille med....:dummer

Efter detta så delade Mega ut pengar till killarna så de kunde hålla sig gömda...

Mega blev dömd för grov misshandel ibörjan av 2000-talet då klubben tog bort en "OUTAD" medlems klubbtatoo. med vinkelslip...

Varför vart Mega "OUT" i Bad standing??? jo.. han lånade pengar kors och tvärs av folk i klubben som sen inte betalades...

Mega är en jävla idiot som utsätter folk för grova våldsbrott och sen springer till polisen när det börjar bli jobbigt...

Med vänlig hälsning
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Hitler var snäll mot hundar, beundransvärt.............................
Och vegetarian. Man måste vara ruskigt naiv för att tro att det är förenligt att vara medlem i Hells Angels och att vara en bra kille. Hells Angels är inte ett dugg annorlunda än maffian: tjäna pengar med total likgiltighet för människors lidande.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
I Finland fick myndigheterna lite problem när HA tryckte upp en massa T-shirtar, hoodies etc. Dom blev väldigt populära hos hojåkarna och problemet för myndigheterna var att pengarna från försäljningen gick till krigsveteranerna.

090628b20.jpg
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Fakk!

Någon som är sugen på en bulle?

Visst.. bara kliva in på närmsta BMC/HAMC-klubb... troligtvis så vill de att du står kvar på hojen och att de betalar lånet på hojen...

En vän till mig hade en Buell xb9r som han sålde till en FD BMC-kille från Sthlm.. Först så åker polaren till STHLM med hojen vilket i mina ögon är desperat då det inbjuder till prutning.. sen så prutar killen hojen från 42k till 32k... sen låter polaren BMC-killen åka med löftet om att han ska sätta in pengarna via internetbank dagen efter....

Och tro på fan... killen sätter in pengarna!!!!

Jag frågade polaren om allt stog rätt till i huvet på han????

Med vänlig hälsning
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
I Finland fick myndigheterna lite problem när HA tryckte upp en massa T-shirtar, hoodies etc. Dom blev väldigt populära hos hojåkarna och problemet för myndigheterna var att pengarna från försäljningen gick till krigsveteranerna.

090628b20.jpg

det hela startade i USA efter WW-2... men Sonny barger var ju den som fick fart på HA i staterna....

HA i Sverige är ju rätt rena ändå då de sysslar mest med ekobrott i byggbranschen , smuggelcigg/dieselsmuggling från Finland etc. medans Bandidos håller på med smålangning och andra saker som inte genererar nå större pengar...

Med vänlig hälsning
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Nene det är ju: Cykel på köpet, som gäller.
Helt otroligt! Helt makalöst!

ha haha.. :D:D den fick du fan till... :tummenupp

Snart ser vi Dogge stenhög iklädd väst med snoken full med koks utanför Brommapojkarnas lokal skrikande "Köp ladd... få cykel på köpet"

Med vänlig hälsning
 
Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Läst detta på flera sidor, det Bike misslyckas med att nämna är att HA faktiskt betalade för cyklarna, det rör sig inte om någon stöld med andra ord som man väl gärna drar som slutsats.

Jaha... och jag som trodde de filmade cykelstölden i rent undervisningssyfte... För bästa sättet att undvika uppmärksamhet under en stöldräd är nog att ha en HA-väst med 1% patch på...:dummer

Du har varit väldigt tyst nu ett tag...:va

Klart ungarna ska ha cyklar.... när de langar!

Med vänlig hälsning
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
HA i Sverige är ju rätt rena ändå då de sysslar mest med ekobrott i byggbranschen , smuggelcigg/dieselsmuggling från Finland etc. medans Bandidos håller på med smålangning och andra saker som inte genererar nå större pengar...

Med vänlig hälsning

Och att halvt slå ihjäl människor inför deras fruar och barn på en julfest för struntsummor (RIP Svineri MC). Debatten här är lika korkad som polisföraktet i de fina förorterna (Husby etc.), vi hyllar alltså kriminella gäng som ägnar sig åt droger, utpressning och grovt våld för att de trycker t-shirts och köper barncyklar? Jag kan bara gratulera Aftonträsket till att fördummandet av Sverige går bättre än väntat...
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Och att halvt slå ihjäl människor inför deras fruar och barn på en julfest för struntsummor (RIP Svineri MC). Debatten här är lika korkad som polisföraktet i de fina förorterna (Husby etc.), vi hyllar alltså kriminella gäng som ägnar sig åt droger, utpressning och grovt våld för att de trycker t-shirts och köper barncyklar? Jag kan bara gratulera Aftonträsket till att fördummandet av Sverige går bättre än väntat...
Tack för ett vettigt inlägg i en tråd där dum-dimman ligger tät!

:)

...är ju rätt rena ändå då de sysslar mest med ekobrott i byggbranschen , smuggelcigg/dieselsmuggling...
Hells Angels anhängare i Sverige har mellan 1993–2012 dömts för 2800 brott, varav 420 våldsbrott.
http://www.tv4play.se/program/kalla-fakta?video_id=2247326
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Hells Angels anhängare i Sverige har mellan 1993–2012 dömts för 2800 brott, varav 420 våldsbrott.
http://www.tv4play.se/program/kalla-fakta?video_id=2247326

Jag vill minnas att det var någon stolle på detta forum (rent av någon som postat i denna tråd...?) som ville likställa nättidningen Payback (HA's "marknadsföringsavdelning") med vad SMC gjort och gör för vanliga motorcyklister....

I vilket fall som, äntligen någon som postar lite statistik i dum-dimman. Sedan får alla bilda sig en egen uppfattning - är HA en välgörenhetsorganisation eller något helt annat. :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top