HA tömde butik på cyklar - för välgörenhet

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Läst detta på flera sidor, det Bike misslyckas med att nämna är att HA faktiskt betalade för cyklarna, det rör sig inte om någon stöld med andra ord som man väl gärna drar som slutsats.
 

Silverkulan

Medlem
Gick med
14 Aug 2012
Ort
Norrköping
Hoj
2007, Triumph Speedtriple
Tror inte folk tolkar det som att se stulit cyklarna utan mer att pengarna som de betalade med knappast tillkommit dem genom hederligt vitt arbete
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
De är så jävla godhjärtade, HA! :nicka

Vad jag har läst mig till från diverse amerikanska källor så är tydligen inte alla i HA ohederliga utan det finns tydligen en hel del som faktiskt sköter sig och fungerar som vanliga MC.klubbar, med undantaget att de skyddar folk som har det svårt med misshandlande föräldrar/makar eller övrika kräk.
Säger inte att det är sant, det är bara uppfattningen jag har fått efter att ha läst en del artiklar som hyllar just HA, något man aldrig skulle se här i Sverige.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Vad jag har läst mig till från diverse amerikanska källor så är tydligen inte alla i HA ohederliga utan det finns tydligen en hel del som faktiskt sköter sig och fungerar som vanliga MC.klubbar, med undantaget att de skyddar folk som har det svårt med misshandlande föräldrar/makar eller övrika kräk.
Säger inte att det är sant, det är bara uppfattningen jag har fått efter att ha läst en del artiklar som hyllar just HA, något man aldrig skulle se här i Sverige.

99 % av medlemmarna ger resten dåligt rykte.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
99 % av medlemmarna ger resten dåligt rykte.
Tyvärr så är det väl så, det är som mc-klubbarna här i Sverige fast tvärtom där majoriteten får skiten för minoriteten.
Det finns skit inom alla "sekter", men som vi ser i artikeln ovan så finns det även beundransvärda människor i dessa grupper.
Vill absolut inte glorifiera HA, men det som nämns i artikeln i OP är faktiskt beundransvärt om man frågar mig.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Säljer knark till barnen med ena handen o ger cyklar med andra
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Läs gärna boken:
Helvetet inifrån : femton år i Sveriges största brottsorganisation
av Daniel Olsson, Lasse Wierup.
 

g_suves

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2013
Ort
Mälardalen
Hoj
XT600
Här trodde jag att de skulle serveras något smaskigt så blev det bara en gäspning.
Jag fattar inte vad ni hojtar om, det var väl inget konstigt som stod i nyheten?

Framför allt var det väl inget som legitimerade HA:s övriga verksamhet. Eller ska man se alla nyheter om sporthojskörning som ett okej på att ghostrider gjorde alla rätt när han betedde sig som en apa i trafiken? Nej, jag tänkte väl det.

Inte för att jag bryr mig ett dyft om HA men alla medier är väl fulla av nyheter man inte bryr sig om.
 

900 Desmodue

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Härryda
Hoj
Ducati SF S -09, KTM 450 EXC -04
Vad jag har läst mig till från diverse amerikanska källor så är tydligen inte alla i HA ohederliga utan det finns tydligen en hel del som faktiskt sköter sig och fungerar som vanliga MC.klubbar, med undantaget att de skyddar folk som har det svårt med misshandlande föräldrar/makar eller övrika kräk.
Säger inte att det är sant, det är bara uppfattningen jag har fått efter att ha läst en del artiklar som hyllar just HA, något man aldrig skulle se här i Sverige.

Källkontroll? Även Hitler hade en propagandaminister...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det här med Goodwins lag är rätt så intressant :hihi

I övrigt ser jag det här som en enskild god gärning från HA. That's it. Jag ser ingen poäng i att spekulera om huruvida de har fått pengarna på ett bra eller dåligt sätt. Jag nöjer mig med att jag minns en del folk från HA som vilka andra hojåkare som helst, med lite extra skägg och sjuk humor blandat med LSD.:rofl
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
HA skjutsar ju runt Svenska pensionärer varje år som en goodwillgärning. Så man ska glömma amfetaminsmugglingen en stund.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja tengte rösta på HA i riksdagsvalet. Dem värkar sköna.De måste ju bli litte åning här i landet :fakta:rock:fakta:rock
/Sverige älskande hoj åkare
 
Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Vart ansöker man , verkar vara en bra klubb dedär ... å får man köra Italienskt istället för HD ?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top