Hur ändrar vi reglerna?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Som rubriken lyder; vem behöver man muta för att få in fler hojar i klassen (läs KTM 1290 Superduke R)? :hihi som det är nu så är det "299-1200 1-2 cyl. fyrtakt" vilket är lite surt. När det ändå är så stor skillnad så tyder det ändå inte på att det viktiga är själva hojen, utan att deltaga :tummenupp
Jag vet att jag kan köpa en annan hoj
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Enklast är att man skriver ett brev till Patrik Marklund, sammankallande i Roadracingsektionen på Svemo och ber honom ta upp frågan inom sektionen.

Exempelvis:

- - -
Svemo
Attn: Patrik Marklund/Roadracingsektionen
Box 2314
600 02 Norrköping





Hej Patrik,

Jag heter X Y och är mycket intresserad av att köra i Speedster Cup 2015. I mina studier av reglementet, för att se till att jag uppfyller alla kapitel 3:s tekniska krav kring najning, vätskor, båt med mera upptäckte jag att min motorcykel, en KTM 1290 Superduke, inte ryms inom den vida ram som Speedster Cup:s klassdefinition (Kapitel 9.2.1 Motorcykel) anger.

Kan jag söka dispens? Eller är det bättre för sporten, och Speedster Cup:s ambition att locka fler till tävling om man justerar reglementet inför 2015?

Mitt förslag är att SR för 2015 ändras vad avser paragraf 9.2.1 från dagens skrivning:

* 9.2.1 Motorcykel
Klassen är öppen för samtliga motorcyklar som uppfyller nedanstående villkor:
Kubik/antal cylindrar inom 299-1200 1-2 cyl. fyrtakt, 299-1000 3-4 cyl. fyrtakt,
200-1000 tvåtakt

till

* 9.2.1 Motorcykel
Klassen är öppen för samtliga motorcyklar som uppfyller nedanstående villkor:
Kubik/antal cylindrar inom 299-1290 1-2 cyl. fyrtakt, 299-1000 3-4 cyl. fyrtakt,
200-1000 tvåtakt

Vad tycker ni på roadracingsektionen?


Med vänliga och hoppfulla hälsningar,


X Y
Dagens datum
Täby
- - -


För att skriva till sektionen när det gäller reglementet är det lämpligt att man är licensierad förare. Eller på god väg att skaffa licens.
Tänk också på att det är brådis att få iväg alla önskemål till reglementet inför 2015. Typ igår.
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag skickade iväg ett mail till Patrik Marklund för två veckor sedan, men har inte fått något svar. Men jag lånar gärna det du skrev och det skadar troligtvis inte med ett till försök. Tack!
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Fick ett snabbt mail tillbaka imorse att han skulle ta upp detta på ett möte ikväll! :banana
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag fick ett till mail igår kväll.

Hej Rickard


Vi har kollat och justerat i reglementet, hittade en del motstridigheter oxå så det är justerat.


Det var nog ingen som tänkt på era hojar.

Välkommen till banorna nästa år

Med vänliga hälsningar/Best regards
Patrik Marklund
Sammankallande
Roadracing sektionen
Ledamot
Minimoto/80 Racing sektionen
Svenska Motorcykel- och Snöskoterförbundet
Swedish Motorcyle- and Snowmobile Federation

Helt underbart! Tack för hjälpen Morris!

jeremy-mcwilliams-ktm-1290-super-duke-r.jpg
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Fan va roligt! Håll dig långt bak i fältet nu annars kommer vi bara skylla på dina cc ändå :hihi
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Fan va roligt! Håll dig långt bak i fältet nu annars kommer vi bara skylla på dina cc ändå :hihi

Som bara den! Ser verkligen fram emot 2016 nu! Jag kan åka allra längst bak och hålla handen med den som ligger där :D (Alternativt tvärt om så jag känner mig trygg) :banana
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ska vi inte ta ett år i taget? :confused:

Jag har fått allt om bakfoten, och då Patrik skrev " vi syns på banorna nästa år" så var jag redan inne i 2015 och trodde att han menade 2016 :D Nu fick jag väldigt ont om tid att leta fram ett företag som kan göra en underkåpa och se till att göra min hoj raceklar :död Förhoppningsvis så hinner jag tävla i år tillomed!
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
:rofl
Jag har fått allt om bakfoten, och då Patrik skrev " vi syns på banorna nästa år" så var jag redan inne i 2015 och trodde att han menade 2016 :D Nu fick jag väldigt ont om tid att leta fram ett företag som kan göra en underkåpa och se till att göra min hoj raceklar :död Förhoppningsvis så hinner jag tävla i år tillomed!

Du har ju hela vintern på dig:tummenupp
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nu fick jag väldigt ont om tid att leta fram ett företag som kan göra en underkåpa och se till att göra min hoj raceklar :död

Kolla om du hittar nån båt från nån sporthoj som kan passa annars.

Har för mig att Klotgren här på forumet lyckades montera en båt från nån helt annan hoj på sin tjockmotard helt okej.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Kolla om du hittar nån båt från nån sporthoj som kan passa annars.

Har för mig att Klotgren här på forumet lyckades montera en båt från nån helt annan hoj på sin tjockmotard helt okej.

Det verkar vara rätt komplicerat att få till på just 1290. Racefoxx håller på att ta fram en, men enligt dem blir de inte klara förens i februari tidigast, men det
Lät som att det kan ta längre tid än så. Jag kanske kan göra en tråd och fråga folk på brädan. Det finns ju en hel del kunskap och erfarenhet här! :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Köp en stor jävla plastdunk, kapa av och skruva/naja fast, skär till så den sitter bra. :p
Snyggt? Du ska köra rejs! Det är bara snyggt till första vurpan ändå! :hihi
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Det verkar vara rätt komplicerat att få till på just 1290. Racefoxx håller på att ta fram en, men enligt dem blir de inte klara förens i februari tidigast, men det
Lät som att det kan ta längre tid än så. Jag kanske kan göra en tråd och fråga folk på brädan. Det finns ju en hel del kunskap och erfarenhet här! :)

Aprilia funkade väldigt bra på min, se till att låna/få tag på nån sliten rackare till en RSV-4 och testa vet ja.

image.jpg
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
båt till 1290 kan fixas, om hoj finns att prototypa på..
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Det verkar vara rätt komplicerat att få till på just 1290. Racefoxx håller på att ta fram en, men enligt dem blir de inte klara förens i februari tidigast, men det
Lät som att det kan ta längre tid än så. Jag kanske kan göra en tråd och fråga folk på brädan. Det finns ju en hel del kunskap och erfarenhet här! :)

Bygg en av kartongbitar, sen gör du likadana bitar i glasfiberplast och sätter ihop. kommer max att kosta några hundringar. Om man gjuter plastbitarna på en glasskiva får men en superslät yta direkt, och det blir snyggt när man målar.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top