Nu fick man klartecken för E-ropa resa :)

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Äntligen efter månader av Diskningar och dammsugningar så har man fått klar tecken på att jag får åka E-ropa till våren :banana Blev ingen i år.
Jag fick kramp i Höger handen när jag var ute men det sket farbror blå i :gråta
Så blev att boka av o Åka pendel i två månader Gääääsp..
Tänkte köra Tyskland mot Österrike. Tänkte hålla mig mest i Österrike köra lite pass
Grossglockner-stelvio m.m.Skulle det tok pissa kan man ju åka ner till Italien.:tummenupp
Tänkte åka efter Midsommar någon gång. Inga exakta dagar spikade
Men ca 7-8? dagar tänkte jag.
Är det någon som har liknande planer eller spånar på att resa ner och kanske vill ha lite
kör sällskap en bit eller några dagar :). Jag åker själv! Tant Får stanna hemma,,
(Vill ju ha semester :D ). Kör denna bmw version5 (2).jpg Må Gott..
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Hehe, hårda förhandlingar ger verkligen resultat... Tänkte själv dra till Nordkap, men man hinner kanske med en liten avstickare till Medelhavet också, om familjen nu trivs bra i stugan. :)

Jag åker denna.

ImageUploadedByTapatalk1417724313.004223.jpg
 

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Ort
Södra sidan
Hoj
Kronan Cykel
Har också börja spåna lite på någon liknande resa, var i österrike i år med bil och måste bara tillbaka ner dit med hojen, tar gärna emot lite tips på vart man ska.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Har också börja spåna lite på någon liknande resa, var i österrike i år med bil och måste bara tillbaka ner dit med hojen, tar gärna emot lite tips på vart man ska.

Södra Österrike - norra Italien. Åk bara dit så ordnar sig resten, ta en titt på kartan - det finns ju fasen ingen rak väg.
Schweiz är häftigt med, kanske snäppet häftigare till och med, men 2 kaffe och ett glas vatten kostar 120 spänn - på lokala sunkhaket.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Har också börja spåna lite på någon liknande resa, var i österrike i år med bil och måste bara tillbaka ner dit med hojen, tar gärna emot lite tips på vart man ska.

Den här säger allt om var man ska åka, för att sedan kunna dö lycklig:

Alpenrelief_02 (1).jpg
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Skulle gärna åka en sväng ner i Europa. Har ont om hojvänner som vill köra några hundra mil mc så har aldrig kommit iväg.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Skulle gärna åka en sväng ner i Europa. Har ont om hojvänner som vill köra några hundra mil mc så har aldrig kommit iväg.

Men vad kan gå fel om du åker själv?
Jag gasade ner till Alperna själv fyra år på raken, underbart! Man kör både hur fort och hur långt, men framför allt vart man vill. Man bor och äter när och var man vill. Tveka inte, att dra på hojsemester själv är en kompromisslös orgie i upplevelser du själv valt! :)
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Skulle gärna åka en sväng ner i Europa. Har ont om hojvänner som vill köra några hundra mil mc så har aldrig kommit iväg.

Nya mc-vänner är ju bland det lättaste man kan hitta. Man pratar ju med var och varannan mc-förare vid stopp/tankning mm. Alternativt haka på träffar/events/gruppkörnigar/bandagar osv:tummenupp:)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nya mc-vänner är ju bland det lättaste man kan hitta. Man pratar ju med var och varannan mc-förare vid stopp/tankning mm. Alternativt haka på träffar/events/gruppkörnigar/bandagar osv:tummenupp:)

ExaCkt! Sist vi var till Lofoten träffade vi en smålänning på färjan som hängde på några dagar och en annan gång i Karesuando slog jag följe med en dansk chopperåkare som hade varit i Nordkap. Spontana reskamrater är lika enkelt /ännu enklare som på fjällvandring...
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Skulle gärna åka en sväng ner i Europa. Har ont om hojvänner som vill köra några hundra mil mc så har aldrig kommit iväg.

Som alla andra säger: Kör själv!
Du upplever mer, har roligare, träffar fler nya människor, får fler intryck och slipper ta jobbig jävla hänsyn hela tiden.
Lätta och dra! Låt inte ditt nick smitta av sig...:7peta
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Som alla andra säger: Kör själv!
Du upplever mer, har roligare, träffar fler nya människor, får fler intryck och slipper ta jobbig jävla hänsyn hela tiden.
Lätta och dra! Låt inte ditt nick smitta av sig...:7peta

Mitt nick har en mer ironisk inriktning då det inte betyder förlorare utan lösare. Förlorare stavas Loser. Oavsett så skulle jag nog vända efter 2 timmar om jag körde själv. Lite motvind så det blir jobbigt för nacken så ger jag upp enkelt :). Har man dock inte möjligheten att vara bekväm så går det nog.
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Södra Österrike - norra Italien. Åk bara dit så ordnar sig resten, ta en titt på kartan - det finns ju fasen ingen rak väg.
Schweiz är häftigt med, kanske snäppet häftigare till och med, men 2 kaffe och ett glas vatten kostar 120 spänn - på lokala sunkhaket.

Körde Schweiz för två år sen.Och håller med "enrosabil" Schweiz e grymt vackert men som du skrev Dyrt! :zpy Vände efter någon dag mot Italien istället :tummenupp inte lika kuliga vägar men helt ok och Billigt.
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Grattis. :)
Själv tycker jag det är tråkigt med ensamrundor. Kör gärna med andra.
Troligtvis sticker vi iväg (SH gänget jag drog med förra året) nedåt 2015
också. Kanske i lite annan stöpning på äventyret denna gång, vi får se.
Spånande pågår.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Mitt nick har en mer ironisk inriktning då det inte betyder förlorare utan lösare. Förlorare stavas Loser.

Vilken jävla tur att jag inte skrev det jag tänkte göra först då. :gnissla
Kände att jag nyttjat min otrevlighetskvot för hela 2014 här på SH redan i år...

Whats up med nacken då? Gammal skada, eller något som kan tränas upp?
Börjar det krångla redan efter 2 timmar så är det ju inte så kul att köra 10 till i sträck. Dag efter dag.
Det skall vara skoja att toura, inte göra ont.
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Vilken jävla tur att jag inte skrev det jag tänkte göra först då. :gnissla
Kände att jag nyttjat min otrevlighetskvot för hela 2014 här på SH redan i år...

Whats up med nacken då? Gammal skada, eller något som kan tränas upp?
Börjar det krångla redan efter 2 timmar så är det ju inte så kul att köra 10 till i sträck. Dag efter dag.
Det skall vara skoja att toura, inte göra ont.

Nakenhoj och motorväg är en dålig kombo. Ska jag åka på,en längre resa så är ett kåpglas ett måste. Antingen går det för långsamt eller så går det för fort så fartvinden blir påfrestande. Blir nog bättre med en låten kåpa
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Nakenhoj och motorväg är en dålig kombo. Ska jag åka på,en längre resa så är ett kåpglas ett måste. Antingen går det för långsamt eller så går det för fort så fartvinden blir påfrestande. Blir nog bättre med en låten kåpa

Jobbigaste=tråkigaste resan är (för mig) från Stockholm ner till Trelleborg Uuurrrk!
Sen är det bara båten och så är man i Tyskland :tummenupp
En liten vind kåpa är alltid skönt vid transport sträckor typ Autobahn.
Men den undviker man så mycket man kan så en kåplös funkar hur bra som helst när man väl kommit över Sjön
När du väl börjat köra på Tyska små vägarna eller när du väl kommit in i Österrike oj oj :D
DSC02712.jpg (tog en lite avstickare innan Salzburg) Klart man måste hit :)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jobbigaste=tråkigaste resan är (för mig) från Stockholm ner till Trelleborg Uuurrrk!
Sen är det bara båten och så är man i Tyskland :tummenupp
En liten vind kåpa är alltid skönt vid transport sträckor typ Autobahn.
Men den undviker man så mycket man kan så en kåplös funkar hur bra som helst när man väl kommit över Sjön
När du väl börjat köra på Tyska små vägarna eller när du väl kommit in i Österrike oj oj :D
View attachment 413967 (tog en lite avstickare innan Salzburg) Klart man måste hit :)

Trevligast är ner genom Sverige eftersom jag hittar småvägarna som är krokiga med lite trafik. :tummenupp
Norra Tyskland är tråkig transport på Autobahn eller raka, tråkiga småvägar. :(
Men Fränkische Schweiz eller Sauerland har större och mindre vägar som ger körglädje! :tummenupp

Köra ensam ger mer frihet om man är mogen för det. Man träffar mer människor och blir inbjuden på ett sätt som par eller kompisar sällan blir. :)
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Jobbigaste=tråkigaste resan är (för mig) från Stockholm ner till Trelleborg Uuurrrk!
Vi körde från Luleå Till Trelleborg på första dagen....För att klara en Ironbuttsträcka så svängde vi i Stockholm och körde till Göteborg innan slutdestination.
Norra Tyskland är tråkig transport på Autobahn eller raka, tråkiga småvägar
Vi svängde in i Polen...Stark kontrast till Tyskland på många sätt,
Schweiz är häftigt med, kanske snäppet häftigare till och med, men 2 kaffe och ett glas vatten kostar 120 spänn - på lokala sunkhaket.
Luxemburg tyckte jag var värre än Schweiz, billigaste var Tjeckien där jag köpte 2 stora portioner wienerscnitzel med pommes och 4 stora starköl för 108 Kr :D
 

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Att hålla lite åt öst då man kör ner är mycket trevligare och billigare, södra Polen, norra Tjeckien och Slovakien är hur bra som helst.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Åker du ner till Italien så finns det 2 saker man kan passa på att se när inte hönan är med.
Det ena är Moto-Guzzi fabriken som har gratis visning under 1 timme varje vardag, fabriken ligger i Mandello di lario (vid Comosjön).
sen så finns det i Norra Italien en av världens längsta modelljärnvägar......Ja eller det har i alla fall varit det en gång i tiden. grymt mycket detaljer med järnvägar i 3 våningsplan där man tom kör dygn och släcker ner lyset så att man får se allt på kvällen, man får gå runt flera varv för att se alla detaljer.
finns på denna position N 46° 40.135 E 011° 03.548 (på exakt den koordinaten finns också en Geocache :) )
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top