Filip Backlund Trackdays 2015 - Nu ligger alla nya datum och roligheter uppe på hemsi

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Sjögesta Motell har tydligen skärpt sig från sunkigt till helt ok, enligt folk som bodde där i maj. Finns ett vandrarhem i Mantorp/Mjölby också.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Hoppas ni har det kul på Mantorp Park i veckan:tummenupp
Själv ser jag fram emot Karlskoga 26-27/8:banana
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Nu sitter vi i bilen påväg mot Mantorp Park för våra trackdays. Vi tänkte påminna om att det fortfarande finns platser i lugn grupp, både torsdag och fredag. Vi kommer köra DROP IN så länge platserna räcker!

Vi ser fram emot två fantastiska dagar!

Klicka på länken för att anmäla dig:
http://trackdays.filipbacklund.se/anmalan/
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Nu håller vi tummarna att meteorologerna har fel! Inget regn tack. :tummenupp
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Vädret till trots en välordnad och riktig trevlig bankörning. Lite träning på regnkörning är nog till någon nytta iaf och avslutningen gick i dur med sol och gott humör.
Vi ses på Brands Hatch :tummenupp:yoparty
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
det blev riktigt lyckat trots få körpass. Stor tumme upp!
Hur kan vi få tag i alla fotografier som togs av Sony-killen? De som visades på TVn.

För övrigt var det väldigt intressant att höra om Backlunds karriär och hans grymma inställning :Bugar
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Ja idag var det kul. Gårdagens tortyr med lite regn, upptorkande och så precis när torrspåret var framme så kom det lite nytt "strilregn".
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Så fantastiskt kul det är att köra bana!

Tack Filip och alla instruktörer för en superdag.:tummenupp
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Hur kan vi få tag i alla fotografier som togs av Sony-killen? De som visades på TVn.

Jag ska prata med Sebastian, jag kommer att fixa så att bilder kommer upp här så fort det går. Han hade rätt mycket att göra men han har det på sin agenda. :tummenupp
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Efter regn så kommer solsken – två toppendagar på Mantorp Park

Mantorp Park dagarna tillsammans med oss har under tidigare år varit två ganska självklara soldagar. Detta året så fick vi se något annat.

Väderprognoserna visade olika väder under hela veckan men när väl torsdagen kom så visade det sig att vi drog nitlotten. Regnet föll ner över oss med diverse mellanrum. Dock så hade vi många tappra åkare som trotsade vädret och begav sig ut i blötan i alla fall. Torsdagen visade också på skicklighet från våra gäster, inte många omkull körningar alls i dessa tuffa omständigheter.

Under torsdags förmiddagen så fanns även vår partner Sony på plats som pratade om deras nyaste Sony Action Cam. Våra gäster hade möjlighet att både se produkterna, filmer samt sätta den tekniskt ansvarige från Sony på prov med många olika frågor.

Jag (Filip) pratade även under förmiddagen om körteknik och denna gången gick vi in på inbromsning samt vad man ska tänka på när man går in mot sväng. Samtliga grupper och gäster hade med mellanrum möjligheten att få lyssna på råd och tips och många gjorde även så.

För det osäkra vädret på kvällen så beslöt vi att stuva om i ordningen och istället för att köra kubb turnering utomhus så höll jag en föreläsning för dem cirka 80 gäster som stannade kvar på kvällen. Jag pratade om min racing, hur allt startade, anekdoter och min långsiktiga mål mot VM. Många glada ansikten med en hel del frågor ställdes.

Fredag kom och så även den började med lite smått regn som kom ner från skyn. Jag tror vi alla höll tummarna för att dem dropparna skulle upphöra så att vi skulle få lite torrkörning i alla fall. Lunchtimman närmade sig och himlen började spricka upp, inget mer regn. Banan började successivt torka upp och när lunchpausen var över så var också banan så gott som helt torr.

Jag och även alla andra drog på oss overallerna och fick äntligen komma ut och gasa lite ordentligt. Från klockan 13.00 fram till 17.00 när vi stängde banan så körde jag nonstop och skjutsade gäster som ville åka med bakpå mig och den Kawasaki ZX10 som Funbike hade lånat ut till oss. Ett par racingslicks från Dunlop hade vi dragit på hojen så fort gick det, knäskrap, bakhjulsåka och hårda inbromsningar. Som jag säger till dem jag skjutsar, ni kommer att få en åktur ni aldrig kommer att glömma, och så är det nog för många.

Så trots regn och rusk så fick vi oss två fantastiska dagar. Det ger en sådan energi och glädje för mig att få träffa så många glada och roliga människor, ni alla som kommer och besöker våra dagar.

Jag vill ge alla er, våra gäster samt alla partners och mitt eget team som är med mig och anordnar dessa dagar, ett jätte stort tack! Ni är alla guld värda.

Nu siktar vi in oss på våra två sista dagar för 2015. Vi beger oss då till Karlskoga Motorstadion mellan 26-27 augusti. Bokningar kommer in hela tiden så platserna tas upp, så om ni har funderat på att vara med på våra sista dagar så passa på och boka er så snart ni kan.

Mantorp dagarna var slutsålt och en hel del fick tyvärr inte medverka, så om ni har funderat så boka upp er plats så snart ni kan.

Tills vidare så önskar jag er alla en trevlig sommar så både hörs och ses vi igen inom kort.

Med bästa hälsningar
Filip Backlund & resten av Team Backlund
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Nyfiken fråga, varför är det uppehåll för lunch 1 timma och varför avslutas körningen på Gelleråsen kl 16.00 och inte 18.00?
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
bild.jpg

2015 års två sista Filip Backlund Trackdays dagar närmar sig med stormsteg.

26-27 augusti så beger vi oss till Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen för att runda
av ett fantastiskt Trackdays år för oss. Ett år där vi fått möta så många trevliga
och roliga människor, ett år med dagar där vi fått sett utveckling hos många förare,
mycket skratt och glada ansikten.

Om du aldrig tidigare åkt bana men har haft det i tankarna, sluta tänk och följ med
oss på Karlskoga. Jag (Filip) kör bitar från min egen Racing School tillsammans med
våra instruktörer. Efter en dag eller två på bana så kommer du definitivt vilja ha
mer!

Så kom ensam eller dra med dig en polare så får även ni vara med och avsluta detta
hojår tillsammans med oss på FB Trackdays!

Besök vår Trackdays hemsida på http://trackdays.filipbacklund.se

Där finner ni mer information, hur ni bokar er plats med mera.

Tills vidare önskar jag er alla en trevlig tid och att vi även syns inom kort.

Mvh

Filip Backlund & resten av Team Backlund
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Tukkla,

Lunch uppehall har vi for att lata alla forare samt flaggvakter och ambulans fa en paus och aven fa I sig lite mat under dagen.

Angaende varfor vi avslutar dagen enligt schemat vid 16-tiden ar for att vi har ett staende schema for samtliga dagar vi kor. Knutstorp tex sa far vi enbart kora till 16, Mantorp till 17 och Karlskoga visa dagar till 18.

Nu har vi da mojligheten att korrigera schemat under dagen om nagonting skulle handa, tex. omkullkorningar sa att nagon grupp far mindre bantid eller liknande sa finns det mojlighet att losa det genom den extra tid som finns att ta av.

Jag hoppas du fatt lite mer info pa dina fragor, hor garna av dig om du har fler funderingar sa loser vi det! :)

mvh

Filip Backlund
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
En liten reminder ocksa - Kom ihag for er som ar intresserade av Dunlop dack till bra priser samt omlaggning pa Gellerasen, forboka dacken sa att ni vet att det finns och att ni far dem ni vill ha.

Se priser nedan och kontakta sedan Dackteam Vasteras.

Mvh

Filip Backlund

dackteam.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top