Filip Backlund Trackdays 2015 - Nu ligger alla nya datum och roligheter uppe på hemsi

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Om en vecka så sitter vi och pratar om vad dagen har erbjudit och vad dagen i morgon skall erbjuda! Missa inte dessa bandagar, de är minnesvärda! Ses på onsdag!
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hejsan!

Nu är det mindre än en vecka kvar till våra första dagar på Ring Knutstorp 27-28/5. Det finns fortfarande platser kvar för dig som vill vara med på årets häftigaste trackdays!

Länk till anmälan

Hoppas vi ses där!

MVH
Backlund Racing
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Finns det platser i någon av gathojs grupperna imorgon?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
27 maj var en toppendag. Lite kallt i vinden. Som arrangemang väl genomfört.

Finns platser kvar i morgon om någon skulle vara sugen på att köra vet jag. Själv har jag sannolikt förhinder. Annars hade jag antagligen åkt en dag till.

Blev det något medåk wonderwizard?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
jag skippade det, blev själv så pass trött under eftermiddagen att jag inte hade orkat med en runda bakpå.

Vi hade möten mellan passen så det får bli ett annat tillfälle. Blev också trött på eftermiddagen. Hoppade över sista passet 15.40. Tack för att du stannade kvar och såg hur det löste sig för mig :tummenupp
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
FB Trackdays 2015 är igång med två toppendagar på Ring Knutstorp

Efter en lång vinter så har vi äntligen sparkat igång motorcykel säsongen ordentligt när vi mellan 27-28/5 körde premiärdagarna av Filip Backlund Trackdays på Ring Knutstorp i södra Sverige.

Dagarna innan visade väderprognoserna att regn skulle falla men så blev inte riktigt fallet. Onsdagen visade bra hojväder med inte för höga temperaturer. En väldigt liten regnskur fick vi efter lunch men som tur var inte påverkade alla glada åkare.

Dag två hade visat sämre väder enligt rapporter men även denna dagen så höll sig regnet borta större delen av dagen. Sen eftermiddag så började dropparna falla och många förare som hade åkt två dagar verkade nöjda och började så smått packa ihop. Dock så hade vi några tappra åkare som trotsade vädret och begav sig ut för att lägga fler varv. Bra kämpat, tränar man inte i regn så blir man inte heller bra i regn…

Under dagarna så höll även jag (Filip) en kort kurs i körteknik och vi gick dessa två dagar in på blicken, vad ska man tänka på, varför är just blicken så viktig och hur kan vi jobba med den för att förbättras. Nästa gång på Mantorp Park mellan 9-10 juli så kommer vi gå vidare i Racing skolan och då börja gå in på bromsteknik och körposition.

Väl på plats nere på Ring Knutstorp så hade vi också våra duktiga instruktörer som fanns med i grupperna lugn och medel för att ge tips och råd till våra kära gäster.

Dunlop och Däckteam Västerås fanns även dem på plats för att ta hand om alla diverse däck frågor, omläggningar med mera.

Cordona Quickshifter fanns även dem på plats men passade samtidigt på att testa deras kommande nya quickshifter som även jag (Filip) kommer att börja nyttja i BSB och teamets Superbike hojar framöver.

Jag vill tacka alla som fanns med på plats nere på Ring Knutstorp och gjorde dessa två premiärdagar så bra som de blev. Det är otroligt roligt att få träffa alla er människor på plats, både nya ansikten och även välbekanta. Det ger enormt mycket energi så jag tackar er för det.

Alla partners vill jag också tacka som finns med och gör våra dagar ännu bättre och skapar stora mervärden till alla gäster.

Nästkommande Trackdaysdagar kör vi på Mantorp Park mellan 9-10 juli. Vi kommer även i år att ha grillafton och nu till i år även lägga in ”kubb turnering” där vi/ni får sätta ihop era egna lag och sedan tävlar vi om mästartiteln i kubb! :)

Boende på Mantorp Park är fullbokat via vår hemsida så den funktionen har vi stängt nu. Passa på att boka er plats nu så snart som möjligt så att ni är säkra på att även ni kan vara med på plats på dessa två toppen dagar.

Tills vidare önskar jag er alla en fin tid och på återseende inom kort.

Mvh
Filip Backlund & resten av Team Backlund
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Har du funderat på att testa på bankörning med din mc? Eller du kanske har åkt några dagar men vill lära dig nya saker för att kunna utveckla din körning ytterligare?

På Filip Backlund Trackdays så pratar Filip själv om körteknik och dem grunder som man ska tänka på vid just bankörning, som ni även kan ta med er i er trafikkörning.

Nivå på er som förare? Alla, gästerna som kommer på våra dagar är alltifrån erfarna förare, tävlingsförare men också förare som aldrig eller bara åkt någon enstaka gång på bana.


På våra två premiär dagar på Ring Knutstorp så pratade Filip om blicken, vikten i att jobba med blicken och på ett enkelt sätt hur man som förare kan jobba med det själv ute på banan.

På Mantorp Park mellan 9-10 juli så kommer Filip börja gå in på körposition in mot sväng och vad som händer på motorcykeln med viktfördelningen.

Titta in på vår Trackdays hemsida för mer information om våra dagar och även hur ni bokar upp er för nästa tillfälle.

http://trackdays.filipbacklund.se/

Tills vidare önskar vi er en trevlig tid.

Mvh

Team Backlund

406063_405428446160791_1744916466_n.jpg
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Grillafton + kubbturnering Mantorp 9/7-15
Detta ingår:
Två grillade hamburgare
Dryck till maten
Tävling med Simulator
Visning av Filips föregående race
Kubbturnering

Kostnad: 150kr/person (Betalas på plats)

Anmälan görs genom att skicka ett mail med namn på dem som ska äta (Gäller även familjemedlemmar)
Anmälan: joakim@backlundracing.se
OSA senast den 26e Juni 2015

För er som ej har anmält er

Det finns fortfarande platser kvar i samtliga grupper på Mantorp. Snabb och medel är det endast få platser kvar så det är dags att boka in er om ni vill ha en plats. Det finns även platser kvar på Gälleråsen den 26-27 augusti.

Vid frågor och funderingar är det bara att kontakta oss:
joakim@backlundracing.se
076-311 00 31

Vi ser fram emot riktigt trevliga dagar med er i sommar!

MVH
Backlund Racing
 
Last edited:

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Högsommar och hojåkning, vad mer kan en motorcykel älskande önska sig?

Mellan 9-10 juli kör vi vår andra Trackdays träff, två dagar på den fantastiska
banan Mantorp Park.

Två dagar som alltid genom åren varit väldigt uppskattade med många glada människor,
stora leenden, gemensam grill buffe och ytterligare mer körning!

Om ni eller någon ni känner inte har bokat upp er plats ännu så passa på att göra
det.

Om ni inte har testat åka bana ännu men funderar på att göra det, fundera inte
längre. Antingen så bokar ni själva upp er plats eller så drar ni med er någon
kompis och gör detta äventyr tillsammans.

På Mantorp Park kommer jag (Filip) att prata körteknik och vi kommer nu gå in på
körposition på motorcykeln och framför inför sväng under inbromsning. Och alla
nivåer av förare är välkomna och kommer förhoppningsvis förstå och se dem fördelar
jag delger mig med till er.

Jag vill också passa på att nämna för er som redan har bokat er Trackdays plats på
Mantorp Park, vi kommer på kvällen den 9e juli har en gemensam grillafton med
tillhörande kubb turnering, där ni sätter ihop era egna lag.

Anmälan till Grillafton görs via mail till joakim@backlundracing.se, OSA den 26e
juni.

http://trackdays.filipbacklund.se/

Tills vidare vill jag önska er alla en fin tid och en fin midsommar om vi inte hörs
innan. Jag själv kommer att tillbringa min midsommar helg runt Snetterton 300 i
England där 4e deltävlingen i British Superbike's avgörs.

Hade så bra och med återseende,

Filip Backlund
& resten av Team Backlund

mantorp 1.jpg
 

Haell

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2012, Aprilia Tuono V4R APRC
Ser fram mot detta! :)

Söker resekamrater/transport från Göteborg med omnejd till FB Trackdays på Gelleråsen 26-27 Augusti.

Självfallet betalas hyra/del av kostnad enl. överenskommelse.
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
FB Trackdays på Mantorp Park närmar sig gott folk, två veckor återstår sedan står vi där!

Genom våra partners Dunlop och Däckteam Västerås så har vi möjlighet att erbjuda er, våra kunder och gäster exklusiva erbjudanden på däck och omläggning direkt på plats!

Ta kontakt med Däckteam Västerås redan nu och lägg er förordet på däck för att vara säker på att ni inte blir utan.

Kontakt information finns i bifogad bild, på vår Trackdays hemsida under partners eller direkt på Däckteam Västerås hemsida.

http://trackdays.filipbacklund.se/

http://www.dackteam.se/verkstader/vasteras

http://www.dunlop.eu/dunlop_se/

Mvh

Filip Backlund
& resten av Team Backlund

dackteam.jpg
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Mantorp Park närmar sig gott folk med stormsteg. Om ni funderat men ännu inte bokat
er plats så gör det så snart ni kan, platserna börjar sina.

Platser kvar:
Snabb: Fullbokad
Medel: 2platser kvar
Lugn: flera platser

Om du aldrig åkt på bana är detta ett ypperligt tillfälle att prova. Åker du custom,
streetfighter eller egentligen vilken annan modell som helst, det spelar ingen roll.
Alla är välkomna!

http://trackdays.filipbacklund.se/

Mvh

Filip Backlund
& resten av Team Backlund
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top