Filip Backlund Trackdays 2015 - Nu ligger alla nya datum och roligheter uppe på hemsi

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hejsan alla kära mc vänner!

Hoppas allt är bra med er alla och att vinterkylan inte tar kål på er alltför mycket.
Dagarna springer iväg och vi har snart jul och även nytt år.

För oss alla går tiden fort men vi kan nu med glädje delge er att vi kör vidare med våra Trackdays dagar, Filip Backlund Trackdays även 2015. Nya datum finns upplagda.

Vi fortsätter att köra på Ring Knutstorp, Mantorp Park samt även Karlskoga Motorstadion. Vi kommer också fortsätta med två dagars körning vid samtliga tillfällen.

Vi testade ifjol att köra grillbuffe på Mantorp dagarna vilket var väldigt uppskattat där merparten stannade kvar. Detta kommer vi göra vid samtliga tillfällen i år, alltid roligt att få umgås och samtala under lugnare förhållanden.

Datumen för 2015 är:
27-28/5 på Ring Knutstorp
9-10/7 på Mantorp Park
26-27/8 på Karlskoga Motorstadion

Upplägget ser ut liknande som under 2014 men att jag (Filip) kommer att hålla en föreläsning om körteknik för samtliga av våra gäster på förmiddagen och sedan under eftermiddagen köra gäster bakpå en race hoj runt banorna. :)

Fler instruktörer i samtliga grupper.
En del gäster hade som önskemål att ha instruktörer i samtliga grupper vilket vi har lyssnat till så nu kommer det finnas instruktörer i alla grupper, både för att hjälpa till mig körutveckling men också för att finnas med ute på banan som en säkerhet. Ser vi något som händer eller alternativt en person som åker för fort alternativt långsamt i den gruppen så har vi då möjligheten att korrigera det.

Utlottning av resor fortsätter.
Vi kommer fortsätta lotta ut resor över till England för att se mig köra race. 2014 så hade vi tre kära vinnare med oss över till finalhelgen på Brands Hatch som var där med cirka 50 andra Svenskar och närmare 100 000 fans runt om banan som alla stod och skrek! :) En otroligt häftig känsla och upplevelse.

Racing School kommer vi också att fortsätta jobba med mer effektivt så alla gäster få ta del av körteknik och tanken bakom det.

Vi har även en del nya partners som kommit in som kommer att finnas med på plats för att ge våra kunder en sån bra upplevelse på dagarna som det bara går.

Upplägget:
• Racing school med Filip
• Professionella förarinstruktörer
• Dunlop håller seminarium med däckinformation
• Föreläsning av Filip om körteknik
• Däcksupport direkt på plats av Dunlop
• Mobil mc-verkstad och försäljning av tillbehör
• Racinginformation med Filip
• Utlottning av resor till UK och se Filip tävla
• Prova att åka mc med Filip

Prisbilden ser likadan ut som 2014. 1300:- för en dag och rabatter när du bokar fler dagar.

Anmälan är öppen på vår nya uppdaterade hemsida där ni kan gå ut och få mer information om dagarna med mera.

Besök gärna någon av våra hemsidor, antingen Trackdays sidan för mer information eller alternativt min racing hemsida för senaste nyheterna om mig och min racing satsning över i England! :)

Vi kommer att successivt lägga upp mer nyheter, erbjudanden från partners, filmer med mera under vintern samt vårkanten.

Tills vidare önskar jag er alla en toppen jul och ett gott nytt år!

Se till att bolla ihop er med mc-polarna och kom gärna och besök våra dagar under 2015.

Hade toppen.

Mvh


Filip Backlund
Backlund Racing

Trackdays hemsidan:
http://trackdays.filipbacklund.se/

Racing hemsidan:
http://filipbacklund.se/

Facebook:
https://www.facebook.com/filipbacklund14

Twitter:
https://twitter.com/Filip_Backlund

Instagram:
http://instagram.com/filipbacklund14/

Youtube:
https://www.youtube.com/user/filipbacklund

16.jpg25.JPG29.JPG_98J2814.jpg

 

flygarn49

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
Aprilia RSV4 Factory- 11
Kanon Fille! Jag kommer. Bra upplägg och många trevliga människor!:tummenupp
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Filip Backlund Racing School

Sedan 2012 har vi jobbat med min egen racing school och kan nu stolt presentera nästa steg.

Låt mej lära dej köra hoj snabbare och säkrare i soliga Spanien.
Tillsammans med min partner Grevens Racing Adventure som anordnar resor till olika delar av Europa för motorcykelentusiaster så finns även jag med på plats för Racing School.

Om ni klickar er ut på länken nedan så kan ni där klicka er in på infobladet och se hur upplägget ser ut samt även självklart besöka Grevens Racing Adventure's hemsida för bokning och mer information om resorna.

Tills vidare önskar jag er en toppen tid så här vid Jul! :)

Med bästa hälsningar

Filip Backlund


http://trackdays.filipbacklund.se/racing-school/
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
IMG_0994.jpg
Nytt år – Nya möjligheter – Nya Race - Nya Trackdaysdagar – Boka en eller alternativt flera Trackdaysdagar hos oss under Januari månad och var med i utlottningen om en gratis dag. Gå ut på vår Trackdays hemsida och läs mer.
Kom även och besök oss på årets första Mc-fest. Kommande helg så arrangeras den årliga Mc-mässan och vi ställer där ut tillsammans med två av våra partners, Jofama/Lindstrands samt Dunlop däck i deras två olika montrar.
Tider Mc-mässan 2015 – Kom och möt Filip, samtala och fråga honom inför hans kommande tävlingssäsong i Brittiska Superbike – få mer information om årets Trackdaysdagar samt Filips egna Racing School.

Tider lördag: 

Dunlops monter: 11-12

Filip föreläsning stora scen vid fiket: 13-13.20

Jofama / Lindstrands monter: 14-15

Tider söndag: 

Jofama / Lindstrands monter: 11-12

Filip föreläsning stora scen vid fiket: 13-13.20

Dunlops monter: 14-15
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Utlottningen av en valfri trackday är nu slutförd och vinnaren är utsedd! Den som vann tävlingen är Patrik Hammar. Stort grattis!
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Hej Filip!
Bra hemsida, hittade ett litet fel annars kanon.
Önskar jag kunde vara med på något evenemang i år...fåse.

Backlund.JPG
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hej! :)

Tack för påminellsen, den är uppdaterad :)

Vad roligt, hoppas vi ses till sommaren då. Hade toppen och hör av dig om du har några frågetecken.

Med vänlig hälsning

Fille
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Får man extra hamburgare om man bromsar förbi dig på framhjulet som sist på Gälleråsen? :D
 

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Jag tänkte köra på Mantorp i juli. Hoppas platser finns kvar. Rätt många arrangörer kör samma dagar så någonstans kan man väl alltid köra. Skönt dock att ha nära till banan.
 

Femme

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 600RR -09
Samåkning till Manntorp från Stockholm

Hej!
Undrar om det är någon från Stockholm som tänkte åka ner till Knutstorp 27-28/5 och som har plats för en Honda samt förare fram och tillbaka och därigenom halvera sin bensinkostnad? Alt vill samåka och dela hyrsläp?

Även intresserad av samma upplägg till Manntorp och Gelleråsen körningarna, dock ffa Knutstorp.

Skicka Pm om detta skulle vara av intresse.

Mvh Lene
 
Last edited:

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
7 veckor kvar till Knutstorp! Den mest spännande banan av de alla, man vet aldrig vad som händer där! Ses på plats!
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Tiden springer ivag och vi ar nu i mitten av April manad. Filip Backlund Trackdays narmar sig med stormsteg och mellan 27-28 maj sa kor vi vara tva premiar dagar pa Ring Knutstorp nere i Skane.

Om ni inte redan har bokat er plats pa var Trackdays hemsida sa ar det lage att gora det :)

Under Mars manad sa hade vi en tavling dar vinnaren fick ett par Lindstrands skinnhandskar. Vinnaren i tavlingen ar utsedd och inom kort sa lagger vi upp en video dar vinnaren blir presenterad.

For er som inte har bokat upp er Trackdays plats annu, kika in pa var hemsida for mer information.

Med basta halsningar

Filip Backlund & resten av Team Backlund

http://trackdays.filipbacklund.se/
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Filip Backlund Trackdays - Genom våra partners till FB Trackdays har vi möjlighet att skapa tävlingar till våra kunder. Under mars månad var det Lindstrands som var sponsor och skapade tillsammans med oss tävlingen om ett par nya Lindstrands skinnhandskar.

Kolla in videon på Filips Youtube kanal där Filip presenterar den lyckliga vinnaren från Mars tävlingen.

https://youtu.be/7BuLKbhQGgA
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
FB Trackdays firar in våren tillsammans med Dunlop Tires

Nu spurtar vi inför premiärdagarna av Filip Backlund Trackdays. 27-28/5 beger sig teamet söderut i Sverige och besöker den fantastiska racingbanan Ring Knutstorp.

För att fira in att vi äntligen fått varmare dagar i Sverige och att allas hojsäsonger nu på allvar kan dra igång igen så har Dunlop gått in med Maj månads pris.

Boka er Trackdaysdag/dagar nu tillsammans med oss under Maj månad och var med och vinn ett set Dunlopdäck.

Tävlingen pågår fram till och med våra premiärdagar så om någon lycklig vinnare till och med kanske kan få sina nya däck till premiärdagarna på Knutstorp.

Så passa på att boka era bankörningar för sommaren tillsammans med oss hos.

Gå in på vår Trackdayshemsida för mer information.

trackdays.filipbacklund.se

Mvh

Filip Backlund

Länk till anmälan
 
Last edited:

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Var med på årets häftigaste trackdays!

Hejsan!

Det finns fortfarande platser kvar på Knutstorp nu i maj den 27-28. Det finns platser kvar i samtliga grupper så det är bara att gå in och boka!

Länk till anmälan

Hoppas vi ses där!

MVH
Backlund Racing
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top