Riksdagsval 2015

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Kan ingen bara göra ett försök att förklara varför nivåerna på invandringen är då viktig att skydda att vi har den här situationen?

Någon?

Vem som helst?

Hallå?

Det är banne mig ett mysterium!
Hittills har ingen politiker på ett trovärdigt sätt ens försökt förklara!
Och varför är det extra synd om Syrier??
Dom får en enkelbiljett in i sverige utan motkrav.
Ska det vara krig i det landet för all evighet eller är det (på politiker hemlig logik) ett B-land som ingen jävel någonsin kommer att vilja flytta tillbaka till?
Brukar inte krig ta slut och landet byggas upp igen så flyktingarna kan åka hem?
Fast det är klart, dom får väl inte en skock av bidrag i hemlandet...

Ett inte helt PK inlägg, jag vet, men undrar hur länge sverige ska curla alla som det är synd om...
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Allmänt missnöje, inte något specifikt.

Utan missnöje ingen politik...

Jag kanske misstolkade Markus inlägg, men jag tolkade det som han ville veta varför dom flesta partier prompt måste hålla uppe nivåerna på invandringen.

Ditt svar, missnöje, blev lite konstigt då, men jag kan ju som sagt ha misstolkat honom!?
:va
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag kanske misstolkade Markus inlägg, men jag tolkade det som han ville veta varför dom flesta partier prompt måste hålla uppe nivåerna på invandringen.

Ditt svar, missnöje, blev lite konstigt då, men jag kan ju som sagt ha misstolkat honom!?
:va

Nejdå, du tolkade nog rätt.

Se det så här, de enda som inte förlorar på ökad arbetslöshet och sämre ekonomi är politikerna.
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Nejdå, du tolkade nog rätt.

Se det så här, de enda som inte förlorar på ökad arbetslöshet och sämre ekonomi är politikerna.

Precis, men det vill dom ju inte säga utan "vi ska öppna våra hjärtan" :hihi
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ingen moderat som vill förklara varför massinvandring är så här pass viktig?
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Vet inte om det är list eller ren tur men aliansen har ju med "vi ska öppna våra hjärtan" synat S + MP + V kapacitet, och den var inte mycket att skryta över, kan ju bara bli bättre vid nästa val :tummenupp
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
De kunde likväl förhindrat det. De valde att inte göra det.

Förhindrat vadå? Det som skedde rent tekniskt, om jag uppfattat saken rätt, är att det är Alliansens budget som nu måste följas iaf under 2015.
Socialdemokraterna kan utan problem fortsätta inneha makten men de måste följa en annan budget än den som de la fram, trots att de visste att de var i minoritet.

Det de nu väljer att göra är att chansa på att de kan få fler röster för att i nästa omgång ha majoritet, men med risken att SD får ännu fler röster.

Så i mina ögon har Alliansen röstat på det de anser är bästa förslaget, Sossarna har röstat på det de tycker är bästa förslaget, men efter att ha blivit nedröstade bestämt sig för att köpa en ganska så riskfylld Trisslott istället för att göra det bästa av situationen.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Alla partier (utom SD) är livrädda för att kallas rasister och tävlar om att få pluspoäng hos media och kulturelit genom att propagera för ökad invandring. Man tar uppenbarligen hellre en valförlust (M) än lyfter upp migrationspolitiken för debatt. I mina ögon ett helt idiotiskt förhållningssätt när det uppenbarligen finns ett stort missnöje bland väljarna.

Det handlar inte om att vara rasist om man diskuterar samhällets förmåga att ta emot flyktingar, det handlar om att hitta en fungerande balans. En nivå där vård, skola och omsorg inte blir kraftigt försämrad på grund av att för mycket resurser går till invandring, en nivå där de invandrare som kommer hit kan få ett värdigt liv. En chans att integreras i samhället, få ett jobb, en utbildning och ett bra liv. Inte packas ihop i ghetton där det inte finns något hopp och inga framtidsutsikter.

Blir så jävla trött på alla idioter som skriker rasist så fort någon har vett att ifrågasätta dagens migrationspolitik. Finns det någon som med handen på hjärtat kan säga att den fungerar bra idag? Eller att samhället är rustat för de ytterligare 500 000 flyktingar (arbetskraftsinvandring ej inräknat) som beräknas anlända de fyra närmaste åren? Med en befolkning på närmare tio miljoner så är det en ökning på drygt 5%.

Det parti som lyfter denna fråga på ett bra sätt har stor chans att gå segrande ur valet, frågan är om det är någon som har stake nog att göra det? Säga vad man vill om SD, men dom har rört om rejält i grytan och förhoppningsvis kan dom övriga partierna öppna ögonen och inte bara sina hjärtan...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
En politiskt oerfaren partiledare.
Ett svagt stöd efter valet.
Ganska svaga/oerfarna kort som ministrar.
Den ena rookie-fadäsen efter den andra för regeringen.
Hur kunde det bli så här...:rolleyes:
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kan ingen bara göra ett försök att förklara varför nivåerna på invandringen är då viktig att skydda att vi har den här situationen?

Någon?

Vem som helst?

Hallå?

Alternativet till fri invandring skulle vara att erkänna att vi inte har råd, det skulle då bli en debatt om vilka som skulle få komma och hur värderar man ett människoliv i pengar och hur mycket får det kosta, detta skulle driva fram en "balansräkning" om hur det ser ut redan idag och det skulle i sin tur eventuellt ge oss SD som styrande när gemene man inser hur stor del av deras löneskatt som bekostar detta i förhållande till allt annat, inte många som vill det........
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Alla partier (utom SD) är livrädda för att kallas rasister och tävlar om att få pluspoäng hos media och kulturelit genom att propagera för ökad invandring. Man tar uppenbarligen hellre en valförlust (M) än lyfter upp migrationspolitiken för debatt. I mina ögon ett helt idiotiskt förhållningssätt när det uppenbarligen finns ett stort missnöje bland väljarna.

Det handlar inte om att vara rasist om man diskuterar samhällets förmåga att ta emot flyktingar, det handlar om att hitta en fungerande balans. En nivå där vård, skola och omsorg inte blir kraftigt försämrad på grund av att för mycket resurser går till invandring, en nivå där de invandrare som kommer hit kan få ett värdigt liv. En chans att integreras i samhället, få ett jobb, en utbildning och ett bra liv. Inte packas ihop i ghetton där det inte finns något hopp och inga framtidsutsikter.

Blir så jävla trött på alla idioter som skriker rasist så fort någon har vett att ifrågasätta dagens migrationspolitik. Finns det någon som med handen på hjärtat kan säga att den fungerar bra idag? Eller att samhället är rustat för de ytterligare 500 000 flyktingar (arbetskraftsinvandring ej inräknat) som beräknas anlända de fyra närmaste åren? Med en befolkning på närmare tio miljoner så är det en ökning på drygt 5%.

Det parti som lyfter denna fråga på ett bra sätt har stor chans att gå segrande ur valet, frågan är om det är någon som har stake nog att göra det? Säga vad man vill om SD, men dom har rört om rejält i grytan och förhoppningsvis kan dom övriga partierna öppna ögonen och inte bara sina hjärtan...

SD vågar stå upp för det för de är just rasister som tagit sig upp inom politiken och köpt sig en kostym. Så varför bry sig att bli kallad rasist när man själv är medveten om att man är det. Även om jag tycker SD kan ha rätt i vissa meningar vill jag inte att de för min talan eller vilka i samhället då de gång på gång visat vad de är gjorda av för kaliber.

Bara kolla på Jimmys sätt att sjukskriva sig och göra tvärtemot vad SD tycker inom dessa frågor, med andra ord inget parti att lita på.

Hade S eller M valt att strypa invandringen hade jag sett som det bästa alternativet, för det innebär inte för min del som invandrare att får SD mer makt får även jag det knepigt som har vuxit upp här, är laglydig och gör rätt för mig som vilken Svensson som helst när man vet vilka typer det är under kostymen.

Som att låta en pedofil vara med och bestämma om lagar och regler kring ålder och sexuell relation med Sveriges barn och "ungdomar", det rimmar inte bra bara.
 
Last edited:

kallholmen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Ort
stockholm
Hoj
2004 Triumph Thunderbird Sport
Tina Hallgren-Bengtsson var vice partiledare för (SD) 1996 dvs ett år EFTER Jimmy Åkesson gick med. ImageUploadedByTapatalk1417650590.418815.jpg

SD:s bruna rötter är den största skillnaden mot våra grannländers systerpartier, som är sprungna ur en annan mylla.
Det är en av anledningarna till att övriga svenska partier vägrar ta i dem med tång (förutom Jan Björklund då, som igår applåderade samarbetet).
En annan anledning är det faktum att deras politik är byggd på föreställningar som inte är sanna, som är ondskefulla och som är icke människovärdiga.
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Eftersom man bor blått och är rädd för att folk i saluhallen ska kolla snett när man handlar lunchhummern så är väl Valet ganska enkelt... Men kanske är det en så banal sak som att ett vägbygge i mångmiljardklassen inte är något man "pausar", detta eftersom det kostar mindre för en entreprenör i ev. vite än vad den förlorar på att sparka mutter i väntan på mindre begåvades beslut.

Eller så handlar det om svaga och starka färgpigment.

14050152793_8b8793d507_m.jpg
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Förhindrat vadå? Det som skedde rent tekniskt, om jag uppfattat saken rätt, är att det är Alliansens budget som nu måste följas iaf under 2015.
Socialdemokraterna kan utan problem fortsätta inneha makten men de måste följa en annan budget än den som de la fram, trots att de visste att de var i minoritet.

Det de nu väljer att göra är att chansa på att de kan få fler röster för att i nästa omgång ha majoritet, men med risken att SD får ännu fler röster.

Så i mina ögon har Alliansen röstat på det de anser är bästa förslaget, Sossarna har röstat på det de tycker är bästa förslaget, men efter att ha blivit nedröstade bestämt sig för att köpa en ganska så riskfylld Trisslott istället för att göra det bästa av situationen.

Det enda jag säger är: Alliansen visste hur SD skulle rösta för det annonserade SD redan dagen innan. Alliansen visste också att då fanns risken för ett extra val och de kunde förhindrat det (extravalet alltså), genom att lägga ner sina röster. Nu valde de att inte göra det, kanske för att de VILL ha ett extra val, fan vet jag. Men faktum kvarstår att de valde att inte göra det, därför är det inte bara SD att beskylla för extravalet.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top