Riksdagsval 2015

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jaha, mars 2015 står valurnorna åter på bordet. Frågan är vad sjutton man skall rösta på. Det finns i mina ögon bara dåliga och sämre stadsministerkandidater...
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det intressanta ska bli hur mycket lägre valdeltagandet blir. Jag tror denna soppa påverkar förtroendet för politikerna.
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Det intressanta ska bli hur mycket lägre valdeltagandet blir. Jag tror denna soppa påverkar förtroendet för politikerna.

Jag hoppas att det påverkar förtroendet för SD i alla fall, med deras agerande.

Jag kommer i alla fall rösta på Moderaterna det här valet också, även om jag hade velat sett Reinfeldt och Borg kvar på sina poster så kan det knappast bli värre än den sittande regeringen i alla fall...
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag hoppas att det påverkar förtroendet för SD i alla fall, med deras agerande.

Jag kommer i alla fall rösta på Moderaterna det här valet också, även om jag hade velat sett Reinfeldt och Borg kvar på sina poster så kan det knappast bli värre än den sittande regeringen i alla fall...

Det kan vara så att många tycker SD visar något bra och lägger en röst där som tidigare lades på ett annat parti.
 

Smagatusk

Guest
Upp med en poll!

En tanke... Eftersom SD gick ut redan igår och berättade hur de tänkte rösta så skulle ju Alliansen kunnat stoppa detta genom att lägga ner sina röster. Då hade det ju bara varit SD som röstade på deras budget och då hade regeringen fått i genom sin. Sååå... Allt är egentligen Alliansens fel.

Löfven är rätt go´ också. På presskonferensen menade han att bara för att SD röstade på Alliansen så ville Alliansen samarbeta. Hur fan kommer man fram till det? Om SD istället gett Löfven sit stöd, hade det då inneburit att han ville samarbeta med SD? Skulle inte tro det. Jävla ärthjärna.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det kan vara så att många tycker SD visar något bra och lägger en röst där som tidigare lades på ett annat parti.

Det vore trist om ytterligare en massa nötter röstade på SD på oklara grunder.
Däremot tror jag inte S och MP har speciellt mycket att vinna på ett nyval... Kan man fucka upp mer?
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Det kan vara så att många tycker SD visar något bra och lägger en röst där som tidigare lades på ett annat parti.

Jo, det lär slå åt ena eller andra hållet. Men jag hoppas på att folk inte anser att det är ett vettigt sätt att driva politik på, att bara förstöra för andra istället för att gå på det de själva tror på.
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Upp med en poll!

En tanke... Eftersom SD gick ut redan igår och berättade hur de tänkte rösta så skulle ju Alliansen kunnat stoppa detta genom att lägga ner sina röster. Då hade det ju bara varit SD som röstade på deras budget och då hade regeringen fått i genom sin. Sååå... Allt är egentligen Alliansens fel.

Löfven är rätt go´ också. På presskonferensen menade han att bara för att SD röstade på Alliansen så ville Alliansen samarbeta. Hur fan kommer man fram till det? Om SD istället gett Löfven sit stöd, hade det då inneburit att han ville samarbeta med SD? Skulle inte tro det. Jävla ärthjärna.

Nja, det handlar väl snarare om att de röstade på sitt förslag trots att de visste att SD också skulle göra det och regeringens förslag skulle fällas. Skillnaden var ju dock att Alliansen röstade på ett budgetförslag de tror på, SD röstade enbart för att fälla regeringen och skiter fullständigt i budgetens innehåll, vilket de klargjort genom att säga att de kommer fortsätta med det.
 

Smagatusk

Guest
Jo, det lär slå åt ena eller andra hållet. Men jag hoppas på att folk inte anser att det är ett vettigt sätt att driva politik på, att bara förstöra för andra istället för att gå på det de själva tror på.

Det är väl så att SD förträder deras väljare och en förbluffande majoritet av väljarna krävde att de skulle rösta ner den rödgröna budgeten.

- - - Updated - - -

Nja, det handlar väl snarare om att de röstade på sitt förslag trots att de visste att SD också skulle göra det och regeringens förslag skulle fällas. Skillnaden var ju dock att Alliansen röstade på ett budgetförslag de tror på, SD röstade enbart för att fälla regeringen och skiter fullständigt i budgetens innehåll, vilket de klargjort genom att säga att de kommer fortsätta med det.

De kunde likväl förhindrat det. De valde att inte göra det.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tja, en stor del av de nya väljarna kom väl från det blåa laget så att de skulle vilja ha en röd/grön majoritet är ju inte så sannolik. Kan ju hoppas att de som flydde till sd nu kommer tillbaka men sannolikheten är väl att fler går över istället nu när dom visar att dom kan påverka. Det är såhär det blir när det inte enbart sitter gråsossar i riksdagen som följer john! Lite nydemokrati över detta fast i ett läge när de flesta har det så bra att dom kan lägga energi på annat än att överleva, blir lätt så efter 8 år av vettigt styre.
 

Smagatusk

Guest
Absolut, men då genom att rösta igenom en budget de själva inte tror på.

Och nej, de hade bara behövt lägga ner sina röster som är praxis. Och det är jävligt konstigt att alla bara pratar om hur SD bröt praxis, när även Alliansen gjorde det.
 

Ronin

Medslem
Gick med
23 May 2004
Ort
Down under
Hoj
KawaHonda
Man skall väl fortsätta och rösta på det parti man tycker bäst motsvarar sina egna åsikter? Och om resultatet blir lika igen, ja då får man väl helt enkelt bete sig som vuxna människor, svälja sin stolthet och försöka hitta kompromisser som fungerar hjälpligt? Så gör vi på företaget jag jobbar på i alla fall.

Ansvaret för "kaoset", som mest är ett kaos bland riksdagsledamöter och kvällstidningar, ligger ju på Löfven då han misslyckats att finna stöd för sin politik. Inte så konstigt då vänsterblocket gjorde ett lika uselt val 2014 som 2010. Förra valet kallade man sig själva för förlorare och denna gång var man plötsligt vinnare? Obegripligt. "Förloraren" var väl M och "vinnaren" var väl SD om man tittar på röstresultatet. Hur eller hur så måste även Löfven insett att hans möjligheter att bilda regering och få igenom sin budget måste vara liten.

S försökte flörta med var och ett av Allianspartierna och när detta misslyckades borde han insett hur pressat hans läge var. SD skrev ju något om att lägga ner rösterna om S gick med på en invandringsnivå motsvarande den på GPs tid, 50% lägre än idag, men fortfarande 5 ggr bättre än våra grannar. När Löfven då av ideologiska skäl avstår så måste han ju insett att han var körd.

Blixtinkalla Alliansen ännu en gång för att få bekräftat att de inte röstar på honom blir ju bara löjligt. Jo, om Alliansen och Socialdemokraterna anser att den viktigaste frågan för landet är bibehållen och ökad invandring så kunde de ju göra detta och ta bort SDs vågmästarroll i teorin. Men i praktiken hade då SD varit det enda oppositionspartiet och jag hade aldrig kunnat välja M igen efter ett sådant svek.

Vet att många S väljare inte ville se MP i regeringen, och nu går Löfven ut igen och säger att man skall ha något samarbete med dem i kommande val. Hur tänker han?

Definitionen på galenskap är att göra samma sak igen och igen och förvänta sig annat resultat.
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Och nej, de hade bara behövt lägga ner sina röster som är praxis. Och det är jävligt konstigt att alla bara pratar om hur SD bröt praxis, när även Alliansen gjorde det.

Nja, Alliansen klargjorde ju redan efter valet att de skulle rösta på sin egen budget. SD däremot röstade ju emot en budget de själva sagt att de står för. Det borde ju påverka väljarstödet, kan man tycka.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Tror de flesta som röstat på S inte vill se dem samarbeta med vare sig SD eller MP.
Det fanns väl egentligen inget annat sätt detta kunde sluta på.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top