Video Kille med tur på KTM

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Yay! :banana
Fram för mer betongräcken som man kan valla mot. Ökad säkerhet, sänkta varvtider.


edit:
Helst skall man ha crossdäcken på så det blir så där snygga polkagrisrandiga streck på barriärerna.
Klippa det heldragna och vara över på mötande är väl inte så snyggt, men de flesta vägar borde gå att enkelrikta, egentligen...
 
Last edited:

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Skulle väl inte klarat sig lika bra om det hade varit ett dödsräcke (vajer).
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Vilken bra lösning, om man kan köra på väggen. Annars så flyger väl de flesta hojar som då kraschat in på vägbanan igen och krossas under en lastbil eller något. Finns aldrig en perfekt lösning. Frågan är vart man har mest tur, i terrängen eller studsa åter ut på vägbanan...
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Minst tur har man nog om det är ett räcke med pinnar som man åker in som en flipperkula mellan.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Sådär gjorde en jag känner med en Yamaha custom vf1100 84" i 200kmt . Han vurpade så hojen gled på fotpinnen och avgassystemet i en lång kurva med dubbla filer. Men som tur va så slog hjulen i gatstenar och maskinen vobblade upp sig igen! Till råga på allt så va han på väg till sin egen uppkörning för mc o vurpade sig förbi sin egen uppkörningsman. Uppkörningsmannen hade detta som skräckexempel innan uppkörning för han visste inte vem som körde den hojen som tur va:D

Jag behöver knappast säga att denna man inte har alla hästar hemma i stallet och har tur som en tokig. Han har även blivit överkörd av ett tåg när börnade på spåret med en hoj = endast brutet ben :va
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Roligt att se, han kör dit han tittar.
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Denn Bild har jag lagt upp många gånger. Dels på detta forum, på SMC's facebook-sida.
Så här ser det ut på många vägar i Portugal. Den här sträckan som bilden är tagen på är väl den kändaste MC-vägen där uppe med en riktigt go slingrig sträcka upp och nedför Portugals högsta berg. Men dessa "Glidsskydden" finns även på väldigt, väldigt många motovägar på höger sida, i vänstersvängar och vice versa.

Vad jag har fått fram till mig så beslutade regeringen att bygga dessa skydden först efter Portugisiska SMC gått ut i massdemonstration med hjälp utav tusentals motorcyklister som parkerade på huvudgatan/vägen i Lissabon som totalt har 8-10 filer (Kommer inte ihåg helt och hållet). Sen kan man väl säga att regeringen kände sig tvungen att kirra det här.

558709_4691885737534_1956897294_n.jpg
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Sådär gjorde en jag känner med en Yamaha custom vf1100 84" i 200kmt . Han vurpade så hojen gled på fotpinnen och avgassystemet i en lång kurva med dubbla filer. Men som tur va så slog hjulen i gatstenar och maskinen vobblade upp sig igen! Till råga på allt så va han på väg till sin egen uppkörning för mc o vurpade sig förbi sin egen uppkörningsman. Uppkörningsmannen hade detta som skräckexempel innan uppkörning för han visste inte vem som körde den hojen som tur va:D

Jag behöver knappast säga att denna man inte har alla hästar hemma i stallet och har tur som en tokig. Han har även blivit överkörd av ett tåg när börnade på spåret med en hoj = endast brutet ben :va

Tssss... 0/10
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Han har nog övat i bilspelsserien Need for speed, dock e han inte så bra då han studsade ifrån vallen istället för att följa längst med muren genom hela svängen 4/10 stjärnor :crash
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top