Hörlurar för bilkörning?

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Tja!
Jag har skaffat mig ca 1 timmes bilresa (eller 40 min hojresa :brynad) till jobbet och som musiker är jag lite halvt intresserad av bra stereoljud. I pendlarburken sitter självklart standardmonterad integrerad pisstereo. Jag är sugen på att byta ut den mot nåt med lite tryck i men slipper helst om jag kan undvika det. 5 lök i bilstereo får man ju en hel del hojåkning för, lixom!

Jag fick idén om att skaffa ett par proffsiga hörlurar i stället och köra allt ljud från telefonen, lurar kan man ju även använda utanför bilen.

Öppna lurar brukar ju vara bäst ljud men i bilen borde bilbullret sabba ljudet en del, eller hur? Noise-cancelling lurar, typ de här, är det nåt att ha i detta fallet?

Det är typ 95 % körning genom obygden så att det skulle vara trafikfarligt är typ inte applicerbart i det här fallet.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Min erfarenhet är att även dyrare lurar med noice cancelling lämnar en del i övrigt att önska vad gäller ljudkvalitet men att det helt klart är värt det i halvbullriga miljöer som tex flyg eller bullrigare bilar.
Eftersom lyssningsupplevelsen främst beror på hur bra NC lurarna har så hade jag provlyssnat Bose som är bra på det området även om ljudkvaliteten i övrigt inte brukar vara något att hänga i julgranen.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top