Sad but true

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Efter filmen Some kind of monster kan man aldrig ta dem på allvar igen.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Kan man inte uppbringa mer entusiasm än det där så är det dags att byta jobb, något de borde gjort strax efter svarta plattan.

Såg dem i Globen -92, och sedan igen på Roskilde -99. Behöver jag ens nämna vilken konsert som var bäst? Och dessvärre har det tydligen fortsatt i samma nedåtgående utveckling i ytterligare 15 år sedan dess.
 

Smagatusk

Guest
Vem förväntar sig nåt bra av bandet med världens sämsta trummis? :)

För mig är det helt ofattbart att Ulrich bara blir SÄMRE ju mer han spelar. Han är så jävla dålig så jag blir faktiskt smått förbannad. Tycker de andra medlemmarna att han är bra?
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Såg METALLICA på Göta Lejon 1984. Stenhårt. Dom hade precis släppt Ride The Lightning. Samma år släppte W.A.S.P. debuten och vi duckade för köttet dom kastade på signeringen, kommer tyvärr inte ihåg i vilken skivaffär det var. Jävlar va länge sen det var! Man köade utanför Svala Söderlund för att vara säker på att få biljett längst fram till alla gigs och man hängde på Heavy Sound för att köpa dom snabbaste albumen. Bathory, Destruction, Kreator, Slayer... Man vågade nästan inte lyssna på Venom eller Mercyful Fate för det var så satans ondskefullt. För mej var 80-talet 100% hårdrock.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fast de var ju faktiskt grymma i kylan på Gärdet i maj eller juni eller när det nu var.

Jag har sett dem:
Globen 1992
Stadion 1993
Globen 1996
Globen 1998
Ullevi 2011
Gärdet 2014

Ullevi var klart sämst. Dåligt väder i Göteborg liksom. :zpy
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Fast de var ju faktiskt grymma i kylan på Gärdet i maj eller juni eller när det nu var.

Jag har sett dem:
Globen 1992
Stadion 1993
Globen 1996
Globen 1998
Ullevi 2011
Gärdet 2014

Ullevi var klart sämst. Dåligt väder i Göteborg liksom. :zpy

Jo om trummisjäveln hade spelat med bandet istället för att köra sin egen grej i sin egen takt. Shoot him now!
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Load, och kanske till och med re-Load, hade några vettiga spår faktiskt.

Du måste skoja.


Det här representerar det bästa av metallica för mig. När man började bry sig om att se bra ut på bild, frisyrer och smink, james började ta sånglektioner, ja då borde man lagt av.

Lite ironiskt är också att merparten av det bästa materialet man spelat in är covers.

Vad jag menar är att metallica var så otroligt mycket bättre innan man började ta sig själva på för stort allvar:

 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tycker det är omöjligt att jämföra alla olika typer av låtar de spelat in, som att säga att kött är godare än fisk. Det beror väl på vad man är sugen på, finns inget motsatsförhållande.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Tycker det är omöjligt att jämföra alla olika typer av låtar de spelat in, som att säga att kött är godare än fisk. Det beror väl på vad man är sugen på, finns inget motsatsförhållande.

Kött är godare än fisk. :fakta
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jo om trummisjäveln hade spelat med bandet istället för att köra sin egen grej i sin egen takt. Shoot him now!
Fast det är lite tjusningen med det hela, man sitter där och undrar, vilken jävla takt går den här låten i då medan resten av bandet öser på.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Fast det är lite tjusningen med det hela, man sitter där och undrar, vilken jävla takt går den här låten i då medan resten av bandet öser på.

Finns ingen tjusning med en egotrippad trummis som inte kan lägga egot åt sidan och spela med bandet istället för att sitta och banka bara för att få uppmärksamhet. Grow up är mitt råd till honom.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ursäkta om jag låter förort, men man går väl inte på hårdrockskonsert för takten skall stämma? :va

Vill man ha perfektionism går man på trancefester eller klassisk konsert, speaking about that, Münchenbrygeriet 24/1, och Berwaldhallen Nyårsafton. :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top