"Lorenzo skulle ha vunnit MotoGP 2014."

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
http://www.bike.se/nyheter/han-har-talang-och-mod-men-tar-manga-risker

Lorenzo: - Hade mästerskapet börjat på Indianapolis hade jag vunnit.

Har han alltid varit en kärring eller började det när han kraschade den där gången förra (?) året och blev rädd?

"Om ingen annan hade varit framför mig så hade jag vunnit, det är inte rättvist!"

Jag har alltid tyckt att de oftast har fog för den kritik de slänger ur sig. De är ju trots allt de de bästa av de bästa i världen, men det här var ju lågstadienivå? Ingen behöver vara som en sprallig och glad Rossi v2.0. Men nu försvann ju all respekt för honom..
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
"Jag vet att det inte fungerar så, men det är bevis på att början av vårt mästerskap var en katastrof och vi förlorade många poäng."
Är orden som du valde att ta bort, blir lite annat innebörd då va?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tycker mer de ser ut som om han konstaterar att han och yamaha inte var med i matchen i början av säsongen.
Vilket ju stämmer, Lorenzo hade ju inte kunnat träna inför säsongen och var i förhållandevis dålig kondition rent fysiskt, och yamahan hade en del jobb innan de matchade hondorna.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag förstår inte heller vad som är märkligt med denna artikel eller vad som är kärringaktigt hos Lorenzo...? Han konstaterar ju bara ett antal saker som de flesta redan vet och dessa saker backas ju dessutom upp av statistiken. Marc tar utan tvekan fler risker än sina konkurrenter och får ibland betala för detta (lyckligtvis utan att skada sig, hittills...). Yamahas säsongsinledning var katastrofal. Och deras motormässiga uppryckning från och med Misano var enorm. Vad finns att ifrågasätta i detta...?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Att gnälla om att man skulle ha vunnit om man hoppade över halva säsongen, inkluderat vinnarens 9 vinster? Det finner jag rätt osmakligt. Det är det jag stör mig på, och sån mentalitet.
Det gäller inte hur han och alla ser på MM, eller att han faktiskt hade en dålig start. Men att stå och säga att han skulle ha vunnit om de bara kunde stryka MMs 9 vinster, näe det är lågt.

Nog för att det hade blivit mer underhållning och mer intressant, men jag har svårt för den sortens mentalitet och ursäkter. Han kanske mycket väl kunde ha vunnit ifall de hade fått till en bra säsongsinledning, men nu var det inte så. Det är ju lite det som avgör mästerskap också.
Lites om att en privatförare skulle gå ut och säga "hade jag bara haft en fabrikshoj så hade jag minnsann varit på pallpats". Jag finner såna uttalanden märkliga. Uppenbarligen är det bara jag.

"Jag vet att det inte fungerar så, men det är bevis på att början av vårt mästerskap var en katastrof och vi förlorade många poäng."
Är orden som du valde att ta bort, blir lite annat innebörd då va?

Nej, det blir det inte alls. Det har inget med att göra att jag klippte bort resten av kommentaren. Det har som sagt med hans mentalitet att göra. Se vad jag skrev ovan.
 
Last edited:

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
"Om ingen annan hade varit framför mig så hade jag vunnit, det är inte rättvist!"
Var säger han det? Jag hittar det inte:confused:
 

900 Desmodue

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Härryda
Hoj
Ducati SF S -09, KTM 450 EXC -04
Känns lite hårt att kalla någon som med två skadade fötter/fotleder får lyftas på hojen av två mekar för att kunna tävla och två dagar efter nyckelbensbrott stått på startlinjen för kärring...
Däremot är han en vinnarskalle av stort mått och utalandet är säkert vad som behövs för intern pepp efter att MM varit totalt överlägsen den här säsongen, lite klantigt dock att uttala det offentligt...

Därmed skall inte sägas att jag är Lorenzofan (VR46 rules!!!), lite för mycket robot och för lite entusiasm/glädje vid seger men jag har stor respekt för talang och körteknik (helt underbart att se hur kattmjukt han rör sig på hojen och stör den minst möjligt med sina rörelser).
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Att gnälla om att man skulle ha vunnit om man hoppade över halva säsongen, inkluderat vinnarens 9 vinster? Det finner jag rätt osmakligt. Det är det jag stör mig på, och sån mentalitet.
Det gäller inte hur han och alla ser på MM, eller att han faktiskt hade en dålig start. Men att stå och säga att han skulle ha vunnit om de bara kunde stryka MMs 9 vinster, näe det är lågt.

Nog för att det hade blivit mer underhållning och mer intressant, men jag har svårt för den sortens mentalitet och ursäkter. Han kanske mycket väl kunde ha vunnit ifall de hade fått till en bra säsongsinledning, men nu var det inte så. Det är ju lite det som avgör mästerskap också.
Lites om att en privatförare skulle gå ut och säga "hade jag bara haft en fabrikshoj så hade jag minnsann varit på pallpats". Jag finner såna uttalanden märkliga. Uppenbarligen är det bara jag.



Nej, det blir det inte alls. Det har inget med att göra att jag klippte bort resten av kommentaren. Det har som sagt med hans mentalitet att göra. Se vad jag skrev ovan.

Jag tolkar det bara som att han vill ta med sig det positiva från andra halvan av säsongen in i nästa.
Ungefär som att förlora en fotbollsmatch för att man sabbade första halvlek....då e det inte ovanligt att man försöker ta med sig nåt positivt från andra halvlek om den va bättre spelmässigt. Allt för att nästa match ska bli så bra som möjligt.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tja vad ska man säga mer än att Lorenzo har rätt, enligt BIKE:
Det är bevis på att början av vårt mästerskap var en katastrof och vi förlorade många poäng.
Det borde få oss att inse att vi behöver vara mer förberedda.

Det är ju knepigt att få fram en vinnande hoj i MotoGP.
Hojen ska vara snabb.
Hojen får inte dra så mycket bensin att den inte klarar sig fram till mållinjen.

Eftersom först alla varv utom det sista varvet ger noll poäng.
Så är det en ständig kamp för att köra så fort det går.
Men inte fortare än att hojen når mållinjen.

Att en MotoGP hoj går fortare i slutet på säsongen,
ja det kan betyda att man lyckats minska bränsleförbrukningen under året.
Så det går att köra fortare och komma i mål.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag tolkar det bara som att han vill ta med sig det positiva från andra halvan av säsongen in i nästa.
Ungefär som att förlora en fotbollsmatch för att man sabbade första halvlek....då e det inte ovanligt att man försöker ta med sig nåt positivt från andra halvlek om den va bättre spelmässigt. Allt för att nästa match ska bli så bra som möjligt.

Så skulle man ju kunna tolka det faktiskt. Det gjorde jag dock inte, men jag är väl inte sämre än att jag kan se hur man kan eller bör uppfatta det så och det kan jag rätta mig efter :tummenupp
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Att gnälla...sån mentalitet...rätt osmakligt...den sortens mentalitet och ursäkter...hans mentalitet...
Jag tycker inte det verkar vara något fel på Lorenzos ”mentalitet”.

Assen, 2013 med brutet nyckelben.
”During the race I was really exhausted, and when I finished the race I couldn’t stop myself from crying, seeing my teammates waiting for me and applauding.”

I intervju efter racet:
”You're a hero!”
”No, heroes are those who work hard just to reach the end of each month. I get paid to do these things.”

http://www.motogp.com/en/news/2013/Global+reaction+to+remarkable+Assen+weekend

https://www.youtube.com/watch?v=lYkJijQCc2Q
 

Bifogat

  • lorenzo_costa.jpg
    lorenzo_costa.jpg
    93.6 KB · Visningar: 121

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Assen, 2013 med brutet nyckelben.
”During the race I was really exhausted, and when I finished the race I couldn’t stop myself from crying, seeing my teammates waiting for me and applauding.”

I intervju efter racet:
”You're a hero!”
”No, heroes are those who work hard just to reach the end of each month. I get paid to do these things.”

Jag håller med. Jag har svårt att se något kärringaktigt hos någon med den mentaliteten. Och jag känner inte någon annan som gjort tio armhävningar ("medical check") och fyrtiofem minuter race ett dygn efter en nyckelbensopetation.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top