Novemberkåsan i helgen

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Blev uppmärksammad på detta via Bike.se.
Varje år blir jag helt förstummad över hur fakking värdelöst våra mc-sportarrangemang marknadsförs, arrangörerna borde väl vilja ha publik eller?

Är det inte märkligt så säg?
Jag har inte sett några banners här, inga blänkare på någon sportkanal. Väldigt tyst.

http://www.vimmerbyturistbyra.se/novemberkasan/
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Nja, så illa är det väl inte? Det var en enduroåkare idag på gymet som berättade att det kommer FÖRMODLIGEN sändas lite i sportnytt imorrn lördag och ETT STÖRRE REPORTAGE i sportspegeln på söndag. :rolleyes: Kul att se hur det går för fransmannen nu när det är på riktigt.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Oavsett vilket så har de inte gjort något väsen av sig.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Som vanligt med Kåsan. Men oss gamla endurorävar emellan Martin, hur kul är det att stå o kolla mitt i natten, kall och genomvåt, på en helt zombietrött förare som bländar skiten ur dig? Jag blir alltid så facinerad över när jag hör publiksiffrorna från Svenska rallyt men dom dricker ju sprit.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Folk kommer i drivor ändå. Där är tusentals personer i publiken som står ute i en mörk och lerig skog en natt i November.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Till och med de motoranalfabetiska kollegorna på jobbet har ju pratat om att det är novemberkåsan, då pratar vi om typiska hardcoreantisport-folket som man brukar hitta på ett mjukvaruprojekt.
Men kåsan är ju en gammal svensk tradition, så den vet om något vet väl folk om.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Dom skulle försöka få Gunde Svan att köra det så kanske folk skulle få lite ändrad uppfattning om det där med att det är ju motorn som gör hela jobbet. Har sett lite "I huvudet på Gunde" och han har två crosshojar i sitt garage, varav en YZ250.
Kunde skymta en lös bakfjäder i hyllan så han är nog samma grundliga inställning till MC-körningen som allt annat.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Till och med de motoranalfabetiska kollegorna på jobbet har ju pratat om att det är novemberkåsan, då pratar vi om typiska hardcoreantisport-folket som man brukar hitta på ett mjukvaruprojekt.
Men kåsan är ju en gammal svensk tradition, så den vet om något vet väl folk om.

På jobbet har det varit knäpptyst.
På mx-klubbens fb-sida har det varit noll inlägg om detta.
På mx-seriens fb-sida har det varit totaltyst.
Kåsan kanske är helt iskall i Västsverige?
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
http://novemberkasan.net/

Oj! Sicken makalöst tafflig sajt; men verkar dessvärre vara den officiella Novemberkåsa-sajten.

:gråta

Så tafflig att när man googlar på NOVEMBERKÅSAN kommer den inte upp.
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Deras hemsidan verkar vara tillverkad ungefär samtidigt som Nilecityklippet? :banana

jkjk
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ok... Jag känner nästan ett tvångsmässigt behov av att hjälpa dem till nästa år.
Eller så kanske man ska låta dem leva lyckliga i sin omedvetenhet.

Problemet med hemsidan och elektronisk infrastruktur är att det är ny arrangör varje år och de måste uppfinna hjulet igen. Vore en god gärning om någon kunde ordna en infrastruktur som årets arrangör kan använda direkt. För nu blir det usla lösningar många år när den enskilda klubben inte har någon it kompetent medlem som vill engagera sig...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
http://novemberkasan.net/

Oj! Sicken makalöst tafflig sajt; men verkar dessvärre vara den officiella Novemberkåsa-sajten.

:gråta

Så tafflig att när man googlar på NOVEMBERKÅSAN kommer den inte upp.
Det är för att de skrivit noindex i koden.... :va
De vill inte indexera den för sökrobotar..?

Alltså seriöst nu grabbar. Det här är ju en av de stora tävlingarna (var är nog iofs rätt ord), men det skulle ju lätt kunna bli en av de stora tävlingarna. Extremeenduro är ju tokinne just nu och detta skulle ju kunna klassa in i det.

Vad krävs för att rodda upp det här skeppet på rätt köl nu?
Är det engagemang som saknas?
Tror inte det.. Det finns ju eldsjälar så det skriker om det ute i vintermörkret som hjälper till med det hela.
Det behövs nog någon med lite mera modernt (läs social media, marknadsföring, internet, osv.) som hjälper dem på rätt köl.

Tänk er en tävling som utmålas så hård att den lockar till sig stora sponsorer.
Sverige, kallt, hårt, snö, lera, minusgrader och förare som kämpar till sitt yttersta för att klara banan.
Man följer några team, nybörjare, glada amatörer & proffsåkare månaderna innan och sen under tävlingen.
Sen övervakar du det hela med lite coola kameravinklar, livestream från förare och drönare med lite coola kameravinklar.
Sen erbjuder man TV, press, internet färdiga mediapaket gratis bara för att få ut det hela.
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Nu skulle jag stått onykter o vrölat i ett iskallt kärr var de tänkt! Husvagnen var redo och så blev jag tvungen att jobba istället :gråta

Kul att fransmannen är med men jag hoppas att Ljunggren tar de igen!
 

kallholmen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Ort
stockholm
Hoj
2004 Triumph Thunderbird Sport
Dom skulle försöka få Gunde Svan att köra det så kanske folk skulle få lite ändrad uppfattning om det där med att det är ju motorn som gör hela jobbet. Har sett lite "I huvudet på Gunde" och han har två crosshojar i sitt garage, varav en YZ250.
Kunde skymta en lös bakfjäder i hyllan så han är nog samma grundliga inställning till MC-körningen som allt annat.

Såg något program där Gunde lärde sig köra Speedway. Då låg han och tjuvträna på isen med en stelopererad 250. Dessutom har väl karln en hyfsad rallybakgrund? Känslan är att den karln klarar allt.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
De hade nån miniut om Novemberkåsan, dagspasset, på TV på lördagskvällen. Kanske hette det Sportspegeln.
Tjockt med folk längs "diket" förarna körde i genom skogen .
Ja det var inget dike.
Det blev ett dike efter några hojar passerat.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top