Fejkannons?

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Det dyker upp lite skumma annonser i bland. Det kan mycket väl vara en seriös annons men jag blir lite osäker:
- Medlem reggad idag
- Mysko skriven annonstext, typ google translate
- Framhjulet ser ut att sitta för nära kylaren, är den smälld?

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=78954

Är det bara jag som är nojig?
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Flera sådana annonser senaste dagarna. Tex RC30 och två Guzziz och ännu en aprilia har jag för mig förutom den du länkar till. Alla med samma "fenomen" som du beskriver, som att de är nyreggade, väldigt billiga och google translate..
Tagits upp av Toyman i hans blogg samt i "Blocket-tips-tråden". Men bra att varna med en särskild tråd:tummenupp
 

Raderad medlem 61114

Guest
Varför inte lägga in att det inte går att lägga ut annonser inom en viss tid från att man registrerat medlemskap?
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Men hur kan man över huvud taget tvivla när det är google-översatt?! :va Självklart är det en bluff!
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Jag har beställt två, och betalar gärna förskott. Skall vi se hur många som får köpa den?
 

Sillgrissla

El presidente
Gick med
22 Jan 2013
Ort
Smålands metropol
Hoj
Ingen
Så nyfiken är jag inte. Även om jag skulle vara superintresserad av någon av hojarna så skriker de ju fejk lång väg.
Sen är det ju kanske sånt där konstigt betalnummer...;)

Ja, googlar man numret blir det onekligen luddigt.
Men tänk OM det skulle vara en nyinflyttad japan som behöver pengar till hyra eller dylikt?
Jag säger bara: tJöP! :crash
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Kolla aprillian för 60 000 i annonse texten 7XXXkm, uppe i mil 4999.. Hojen på ett ställe användaren i annat län. Samma med den andra. Hojen på Gotland säljaren annat län.. Sämsta jävla översättningen. Det är ju rätt uppenbart att det är lurt.

Men kan man inte göra nått åt annonserna? Man blir ju jävligt nojjig om man vågar köpa nått annat..
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det som nästan stör mest är att ingen ansvarig på sporthoj.com reagerar trots två dagars ihärdigt annonserande och googleöversatta texter av nyreggad(e), sådana här bluffannonser är faktiskt rätt irriterande för man kan ge sig fan på att ngn stackare sväljer betet:gnissla
 

Broder Gavira

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Flertalet
Den bilden är inte tagen i Sverige.

Inte bilderna på Aprila Dorsoduron eller eller R1150n heller.

Nej, precis. Därför är de lätta att känna igen (förutom obra svenska i annonsen) och som jag skrev i blocket tråden:

Hittade RC30:an på YOUTUBE. Finns troligen fortfarande i USA. Videon lades upp i oktober 2011.

 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Istället för att spekulera, ring och fråga? :)

Om en RC30 annonseras ut för sextio papp - oavsett skick - så behöver man nog inte ringa någonstans för att lista ut att det handlar om ett av följande:

- säljaren fyller år eller gifter sig och hojen är inte alls till salu
- en ren bluff där hojen inte ens existerar
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det här med att inte kunna lägga ut annons samma dag, är lite för begränsande. Kanske dock att om man reggar sig samma dag som man skapar annons att annonserna måste modereras först. Så först med lite tid bakom sitt konto, kan man automatiskt få tillåtelse att posta sin annons. Det ska absolut gå, men det blir först vid nya ramverket som har testats en gång nu så det är mycket nära ett byte.

Fortsätt annars rapportera som ni gör så att så få som möjligt går på skiten!
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Guzzin från 1934 har du/ni missat ta bort. Varför finns det ingen "rapportera annons"-länk när man tittar på en annons? hade varit praktiskt
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top