Årskort på Gotland Ring.

withberg

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Vallentuna
Hoj
SV650S -04
Fick meddelande från SMC att de erbjuder medlemmar att köpa årskort för 4500kr fram till 24 December. Är det bara jag som tycker detta verkar vara ett supererbjudande. Då det är den bästa och roligaste banan som jag kört på.

Men nu till frågan, hur ofta får man köra? Alltså hur ofta är det allmänhetens åkning? Och är det någon mer än jag som kommer nappa på detta erbjudande?

Det tar ju inte allt för lång tid att åka dit från Sthlm, det är väl bara färjan som kostar och ev boende (har förmånen att ha släktingar där).
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
det är rätt ofta allmänhetens körning, dom lägger upp kalender på sin hemsida så kan man se själv tider osv. Det är varvat bilar/hojar i 20 minuters pass. Bra är ju också att det numera står en foodtruck där med kortbetalningsmöjligheter med helt OK utbud.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Läste precis mailet och satte mig ned för att se om jag kanske ska köpa ett sådant kort. Dock har jag aldrig åkt där och jag vet inte om det är värt besväret att köra på hojen och en klumpig väska t/r så ofta..

Jag gjorde misstaget att ta hojen + ryggsäck T/R till min första riktiga bandag (Gelleråsen) från stockholm. Det var första och sista gången som jag tog mig an det äventyret. På vägen dit så ösregnade det, och jag var dyblöt de sista 10 milen. På vägen hem efter 2 bandagar så var jag så otroligt trött i huvudet och kroppen att det var ett rent helvete 95% av sträckan hemåt. Det var riktigt hemskt.. (Jag har ingen egentlig möjlighet att ta hojen på släp eller in i en bil)

Public driving
private

Car and Motorcycle

Driving with your own vehicle:

Our opening hours for public driving are stated in our calendar(usually 10-17), but some days may offer shorter driving slots; these shorter events will be clearly marked in the calendar.

Remember to book your Public driving through our webshop.

Flex dates Sek 1 500 / participant (if not paid in advance through the webshop, the price will be Sek 1 700 on site)
Also 20 min driving slots available for: Sek 400 / participant per stint

Tolkar det som att det är öppet varje dag under säsongen kl 10-17 för allmänheten, minus de dagar som är uppbokade för diverse event och kurser.

Annars går kalaset loss på ca 6000kr för ett helårskort, 800kr för en halvdag eller 1500kr för en heldag.
 

withberg

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Vallentuna
Hoj
SV650S -04
Läste precis mailet och satte mig ned för att se om jag kanske ska köpa ett sådant kort. Dock har jag aldrig åkt där och jag vet inte om det är värt besväret att köra på hojen och en klumpig väska t/r så ofta..

Jag gjorde misstaget att ta hojen + ryggsäck T/R till min första riktiga bandag (Gelleråsen) från stockholm. Det var första och sista gången som jag tog mig an det äventyret. På vägen dit så ösregnade det, och jag var dyblöt de sista 10 milen. På vägen hem efter 2 bandagar så var jag så otroligt trött i huvudet och kroppen att det var ett rent helvete 95% av sträckan hemåt. Det var riktigt hemskt.. (Jag har ingen egentlig möjlighet att ta hojen på släp eller in i en bil)



Tolkar det som att det är öppet varje dag under säsongen kl 10-17 för allmänheten, minus de dagar som är uppbokade för diverse event och kurser.

Annars går kalaset loss på ca 6000kr för ett helårskort, 800kr för en halvdag eller 1500kr för en heldag.

Låter riktigt intressant. Blir nog så att jag köper årskort. Hela sommaren är räddad.
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
Läste precis mailet och satte mig ned för att se om jag kanske ska köpa ett sådant kort. Dock har jag aldrig åkt där och jag vet inte om det är värt besväret att köra på hojen och en klumpig väska t/r så ofta..

Jag gjorde misstaget att ta hojen + ryggsäck T/R till min första riktiga bandag (Gelleråsen) från stockholm. Det var första och sista gången som jag tog mig an det äventyret. På vägen dit så ösregnade det, och jag var dyblöt de sista 10 milen. På vägen hem efter 2 bandagar så var jag så otroligt trött i huvudet och kroppen att det var ett rent helvete 95% av sträckan hemåt. Det var riktigt hemskt.. (Jag har ingen egentlig möjlighet att ta hojen på släp eller in i en bil)



Tolkar det som att det är öppet varje dag under säsongen kl 10-17 för allmänheten, minus de dagar som är uppbokade för diverse event och kurser.

Annars går kalaset loss på ca 6000kr för ett helårskort, 800kr för en halvdag eller 1500kr för en heldag.



Det är inte sååå långt till nynäs ifrån täby, sen sitter du ju och sussar i tre timmar medans du transporteras till ön, sen väntar hela 4 mil till banan ifrån Visby. Visst, det kan ösregna men det är inga dryga motorvägar på 20 mil som till Gåsen. :) och på gotland regnar det aldrig (sanning med modifikation) :tungan
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top