Cb 650 cafe

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Så var man arbetslös.. Det var fanimej länge sedan man var det :glömdet
Men å andra sidan så mycket mer tid att slå ihjäl vid hjulet :yoparty
Så nu ska det skapas.

Behöver nån ha lite plåt rullad så kommer det att finnas möjlighet.
Skärmar o cutsar ska jag kunna ordna

Imorrn får det införskaffas ny mobil oxå, lite handikappad är man ju utan :va
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Kan komma en beställning på en skärm från min sida!
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Det ska vi nog kunna lösa.
Dagen till ära har avkunnats hos vår eminenta arbetsförmedling... :huvet :glömdet
Snacka om verklighetsfrånvarande individ jag träffade idag.... hon måste faanimej gå på bidrag.

Jaja, när förmiddagens dumheter var avklarade så blev det lite garagetajm med plåtrullning på agendan...

Det tar sig, lite moddar mot mallen, men va fan, freestyle is my bitch :hihi

DSC_0005.JPG DSC_0008.JPG

DSC_0009.JPG DSC_0010.JPG

DSC_0011.JPG
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Kom igen nu gubbar och övertala knullputsarn att arbetad(hamrad-rullad) polerad alu är snyggare än blankslipad! Han lyssnar inte på mig
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Kan bli så twin... Det lär ju spara mer än en timmes arbete :rolleyes:
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Våtslipar du upp till 6000korn på en timme ska du få en stor blöt puss! Och göra det åt mig!
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Visst blir man lite sugen :)
Min jävla skitbil vägrar ju att starta och här det skithalt, så nåt slipande blir det inte idag iaf....
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Så var man tebaks i vardagen igen, efter en helg i njutningens tecken :)
Champange, massage, spa, vuxenmys :) och en massa god mat....

Masserat lite mer på plåtbitarna, filat så spånet yr, passformen börjar bli för jävla bra, och så har Svets Majstro lagt lite loppor så man kan få lite styrsel på formen...

Kommer att bli ett jävla putsande och polerande...

DSC_0020.jpg DSC_0030.JPG

DSC_0035.JPG DSC_0041.JPG

DSC_0046.JPG DSC_0053.JPG

DSC_0059.jpgDSC_0061.JPG
 

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Varberg
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Tackar!
Verktygsboden.se
Finns lufttryckshammare också, gör samma sak men inte riktigt lika slätt och väsnas jävligt mycket mer.
Men kostar bara en tredjedel
Dock blir det inte riktigt så slätt med hjulet heller, som jag trodde att det skulle bli. Ska man ha det polerat så blir det ett jäkla slipande för att få riktigt bra finish på grejerna

Låt rullarna gå med ett svagt tryck när du är nöjd med formen så ska du se att ytan blir slät. Använd minst 1,5 mm alu om du inte redan gör det :) Kul att se att du är igång igen. Råkat köpa mig två cb 650 jag med faktiskt. :)
 

pawthrick

xs-fanatiker
Gick med
19 Sep 2009
Ort
Hudiksvall
Hoj
-81 Yamaha xs 650 'in a box' - Trackerprojekt. -72 xs-2 Chopper
Men sejjtan in hell vad kunnigt gjort. Bra jobbat!
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Låt rullarna gå med ett svagt tryck när du är nöjd med formen så ska du se att ytan blir slät. Använd minst 1,5 mm alu om du inte redan gör det :) Kul att se att du är igång igen. Råkat köpa mig två cb 650 jag med faktiskt. :)

Tjena Guru!!
Ja, gett mig på 2 mm's för att vara på säkra sidan. OK. ska testa att avsluta med lite lägre tryck (har tetstat lite nu på fm) men jag är kanske lite för ivrig :)

- - - Updated - - -

Men sejjtan in hell vad kunnigt gjort. Bra jobbat!

Tackar!!

- - - Updated - - -

Ska bli gött att lägga några porriga strängar på den!

Jäpp, porrigt ska det bli :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Cuts på G....

DSC_0063.JPG

DSC_0064.JPG

DSC_0065.JPG
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Satan vad mäckligt när an ska ha ihop skiten utan att spackla o måla grejerna. Cutsen åkte isär igen, klippa , banka, svära o rulla satan... men nu ... nu jäflar.... :rolleyes:
Imorgon blir det tankens tur, sen helg med ungar o kärlek, inget mekande då inte :)
 

kallholmen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Ort
stockholm
Hoj
2004 Triumph Thunderbird Sport
Sjukt inspirerande. Grymt jobb! Har du lärt dig hjulet själv? Jag vill genast testa.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ja, kollar du xj-tråden så ser du hur det såg ut för ett par år sedan :)
Men jag har fått goda råd härz framförallt av guruville, som är en jävel på att kuva plåt.
Sen underlättar det om man är envis som fan.
Men det är jävligt stimulerande att se delar växa fram, och extra roligt om det blir som man tänkt. Jag började med en kulhammare och en stubbe som mothåll, sen blev det en lufttryckshammare, som slätade ut plåten hyggligt, och nu ett hjul.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top