Ny motorcykel till våren? Berätta mer.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Det blir en blårykare igen, antagligen en Aprilia RS om man kan hitta en sådan någonstans på Malta :)
Mer tvåtakt åt folket!
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Jag har provat min kompis Ducati Monster 1200.
Jag gillade den verkligen när jag såg foton på den, men när man sitter på den är den så otroligt stor och bred. Känns som en riktig touring-hoj enligt mig. Sen lät den helt underbart, den är riktigt snygg, och vilken motor.

Men för mig är den för stor och tourig. Men skulle gärna ha den som en extrahoj :tummenupp
Skulle vara intressant att få ta del av dina synpunkter gällande speed triple kontra monster. Körde du den nya med testastretta II motorn? Den ska tydligen kännas mycket mjukare än föregångaren. Storleken har dock inte ändrats så mycket. Har tittat mycket på speed triple också. Men Monsterns karisma lockar så kopiöst :Bugar
 

mr_Pink

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia
Köpte en Aprilia RSV4 i våras och är så larvigt nöjd, motorn är helt fantastisk, fortfarande när jag tänker på hojen får jag ett sånt där larvigt flin i ansiktet.
Personligen så anser jag att Ducati alltid gått sin väg, om inte twinnen är stark nog gör den större, och hojen lättare! Sen som nån skrev i ett tidigare inlägg, reklamfilmen för Suzukin var så hysteriskt dålig så det är inte ok att köpa en GSX-S bara på grund av det :D
Så för att sammanfatta, skulle jag köpa en nakenhoj idag så skulle det bli en Tuono, men måste jag välja mellan Ducatin och Suzukin så är det Ducati, med den vita linjen (corse alltså), för den måste vara snabbare?!
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Köpte en Aprilia RSV4 i våras och är så larvigt nöjd, motorn är helt fantastisk, fortfarande när jag tänker på hojen får jag ett sånt där larvigt flin i ansiktet.
Personligen så anser jag att Ducati alltid gått sin väg, om inte twinnen är stark nog gör den större, och hojen lättare! Sen som nån skrev i ett tidigare inlägg, reklamfilmen för Suzukin var så hysteriskt dålig så det är inte ok att köpa en GSX-S bara på grund av det :D
Så för att sammanfatta, skulle jag köpa en nakenhoj idag så skulle det bli en Tuono, men måste jag välja mellan Ducatin och Suzukin så är det Ducati, med den vita linjen (corse alltså), för den måste vara snabbare?!

Jag går och är lite småsugen på en RSV4R för de är SÅ snygga, men jag är lite tveksam till ljudet baserat på hur det låter på youtube, skulle du säga att ljudet i klippen på YT är verklighetstroget?
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
All forskning säger ju att upplevelser ger mer och längre varande lycka så jag skrinlägger mina uppgraderingsplaner. Ett års värdeminskning motsvarar en rätt fet banåkarbudget för mig :banana
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Jag går och är lite småsugen på en RSV4R för de är SÅ snygga, men jag är lite tveksam till ljudet baserat på hur det låter på youtube, skulle du säga att ljudet i klippen på YT är verklighetstroget?
En dag var jag ute och gick på Sveavägen, var i min egen värld. Hade en milkshake från donken i handen och brydde mig föga om omgivningen, från ingenstans hör jag ett vrål, en blandning av en stor lejonhanne och en R1 Crossplane med rätt pipor. Ljudet fångade mitt intresse som aldrig förr, när motorcykeln närmade sig så såg jag att var det just en RSV4-R. Bland det vackraste jag har hört på två hjul, så högt, vackert och så brutalt aggressivt.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
En dag var jag ute och gick på Sveavägen, var i min egen värld. Hade en milkshake från donken i handen och brydde mig föga om omgivningen, från ingenstans hör jag ett vrål, en blandning av en stor lejonhanne och en R1 Crossplane med rätt pipor. Ljudet fångade mitt intresse som aldrig förr, när motorcykeln närmade sig så såg jag att var det just en RSV4-R. Bland det vackraste jag har hört på två hjul, så högt, vackert och så brutalt aggressivt.

Börjar bli lite sugen på att åka och klämma på en :)
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Vad ska man med vxl indikator på hos ett monster ?? Bränslenivån tänkte jag likdanat på...men tycker att lampa som tänds räcker för mig på min Panigaler. Saknar den inte speciellt mycket. Tror inte det finns någon på Hypermotarden heller och även där har jag kunnat köra i ett antal år utan minsta problem...När jag tänker efter var det inte så många av de hojar jag dade som hade bränslenivåindikator...Monster S4RS..S4R...SR2..900..tror att det var ST4s som hade det.
 

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Mönsterås
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Sålde min Gixxer 750 L1 för ngn månad sedan och sneglar lite på en Ducce 848 Corse, S1000rr (igen) eller en Apa Rsv4.. :va
Men det hela kan sluta med en "Crossplane" oxå :rolleyes:
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Var till AVA MC idag och kände och klämde på en -14 1200 monster, startade även den och lyssnade på ljudet, dock med originalpipor. Jag är 1,84 och satt rätt så bra på den, knävinkeln var ganska skarp och sittställningen ganska framåtlutad. Överlag så satt jag bra som sagt. Fick även en offert på en -15 med termignoni. Ny -14 är slut på Ducatis lager. Och jag vill gärna handla av AVA, dom är mycket bra att ha att göra med. Fan va sugen man blev. Det blir ju lite mer pengar, men då blir det en ny -15 istället :hoppa
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag har ingen bränslemätare på min ktm. Bränslelampan tänds med typ 3 liter kvar i tanken och en ny tripmätare startar som säger hur långt jag kört med den tänd. Funkar hur bra som helst. Men det är ju bara vad jag tycker. V-twin utan mätare alla dagar i veckan mot rad4 med mätare.

Bara provkört en ducce streetfighter och inte monstern. Men jag håller på duccen som ni kanske förstår! :)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Bränslemätare, kan det verkligen vara en avgörande faktor? Det finns väl trippmätare? Funkar på alla fordon när man lärt sig ungefärligt hur långt man kommer på en tank. Nolla trippen när ni tankat fullt, kör 30 mil, tanka och se hur mycket som återstår. Då vet ni.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Bränslemätare, kan det verkligen vara en avgörande faktor? Det finns väl trippmätare? Funkar på alla fordon när man lärt sig ungefärligt hur långt man kommer på en tank. Nolla trippen när ni tankat fullt, kör 30 mil, tanka och se hur mycket som återstår. Då vet ni.

Fast det är ju ett fullt acceptabelt önskemål, det är ju inte direkt så att det blir en teknisk utmaning eller enorma kostnader.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nä, det är knappast en kostnadsfråga... Programmering och utrymme i LCD-fönstret snarare.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Den videon gav absolut inget begär alls. Om den hojen får en försäkringspremie över 2000kr hel /helår kanske den är vettig men fy vad karaktärslös och tråkig dem utger den att vara genom sin promotion

Ptja, hur fan Suzuki har tänkt sig att ens sälja en sån där när konkurrensen i stora nakenklassen aldrig varit tuffare än nu förstår jag inte? Till och med deras B-king är ju ballare än det där slätstrukna aset även om den i mina ögon är ful som stryk och mer ser ut som en raket än en motorcykel, så får man ju i alla fall ge den att den har karaktär.

Hojar som går före Suzuki GXS-S1000 i mitt tycke:
Aprilia Tuono V4 APRC
BMW s1000R
KTM 1290 Superduke
Kawasaki z1000
Triumph Speed Triple
MV Agusta Brutale
Honda CB1000RA
Nu när jag tänker efter så kan den här listan bli jävligt lång så det är nog lika bra att lägga ner....
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Ptja, hur fan Suzuki har tänkt sig att ens sälja en sån där när konkurrensen i stora nakenklassen aldrig varit tuffare än nu förstår jag inte? Till och med deras B-king är ju ballare än det där slätstrukna aset även om den i mina ögon är ful som stryk och mer ser ut som en raket än en motorcykel, så får man ju i alla fall ge den att den har karaktär.

Hojar som går före Suzuki GXS-S1000 i mitt tycke:
Aprilia Tuono V4 APRC
BMW s1000R
KTM 1290 Superduke
Kawasaki z1000
Triumph Speed Triple
MV Agusta Brutale
Honda CB1000RA
Nu när jag tänker efter så kan den här listan bli jävligt lång så det är nog lika bra att lägga ner....

Suzukin verkar bli toksågad innan den ens har hunnit ut på marknaden :D
Nya monster 1200 ser faktiskt ut som ett mästerverk, den andas körglädje, attityd och är bara så fruktansvärt snygg :yoparty har fått topprecensioner överallt, björnstark motor, suveräna bromsar. Urban-läget som gör den ypperlig i stadstrafik. Betydligt snabbare än dom tidigare monstren. Valet borde faktiskt inte vara så svårt :kär
 

mr_Pink

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia
Börjar bli lite sugen på att åka och klämma på en :)

Gört! Ljudet upplevs bäst live, det är ju klart fylligare live, vilket klipp menar du så kan jag lyssna på det och recensera! :)

Och vad gäller GXS-S så hojen var snygg, men videon förmedlade ju noll känsla, det var en snubbe som åkte lite i vattenpölar, va fan. Man har ju hoj för att KÖRA!
 
Last edited:

2Wheeldrive

Livet är underbart!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Borde man inte åtminstone vänta med att döma ut en motorcykel tills man har sett den live och provkört den?
Jag menar nu pratar vi ju inte om nya Ducati Scrambler, utan Suzuki GSX-S 1000!
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Gört! Ljudet upplevs bäst live, det är ju klart fylligare live, vilket klipp menar du så kan jag lyssna på det och recensera! :)

Och vad gäller GXS-S så hojen var snygg, men videon förmedlade ju noll känsla, det var en snubbe som åkte lite i vattenpölar, va fan. Man har ju hoj för att KÖRA!

Jag kollade nyss lite klipp att visa dig, jag har nyss köpt ett par bättre högtalare... Vill någon byta sin Aprilia mot en Ducati? :lol

Ja, det gjorde faktiskt SÅ stor skillnad.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top