Ny motorcykel till våren? Berätta mer.

sportgaraget

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Ort
Malaga
Hoj
-07 Honda CBR
finns inte en hoj som jag vill ha, bor mitt i ghettot å försäkringspremien e helt jäkla cp för mig trots att inget har hänt mig. Har inte lust att peja över 1500-2000+ kr i månaden för en hoj bara för den har över 76KW så jag väntar på nån superlätt å liten sportis aka en modern 250rad4a eller en ny 400v4a. men de lär la inte hända inom den närmaste tiden, läste att kawwa höll på att jobba på en liten rad4a men antar att det va rena spekulationer.

har redan en 400v4a å känner att det inte behövs mer varken för gata eller väg men hade varit sweet om hojen vägde max 100kg istället för ca 190 å hade ju inte skadat om den såg lite modernare ut eller rent av en som en motogp replica i miniformat..

jäkligt sugen på en på nån gammel ducce men pengarna styr så klart så man får se hur det blir med det

Det behöver ju inte kosta multum att försäkra. Inom EU är det ju fri handel med varor,tjänster och kapital.
Så en R1 -2014 tex kostar ca 10000:- i helförsäkring helår om du har ålder,körvana och bonus.
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Är väldigt sugen på en ducati 899 men har svårt o skilja mig ifrån min street triple-r.
Streeten är så jäv... kul och jag kanske gör bort mig om jag byter:gråta
Kanske en av varje?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Förbokat en KTM 1290 super Adventure. :)
Gillar GS/Tiger/adventure-segmentet men vill ha lite mer av allt.

Är lite nyfiken på en sådan själv men 1190:n är nog en troligare uppgradering för mig, har inte långturat så mycket ännu att det motiverar en sprillans 1290.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Visst är det lite märkligt? Vet inte om det sitter i huvudet. Men dom hojarna som är roligast är oftast dom som känns mindre pålitliga :D om jag skulle sitta på en VFR1200 och höra nåt skramligt ljud så skulle jag skynda mig till verkstaden för en undersökning. Samma sak på en Ducati eller nåt icke-japanskt så skulle jag inte ens bry mig. Skulle inbilla mig att det säkert ska vara så :musik
Många hojar är charmiga på sitt sätt. Och idag skulle jag inte vara rädd för att köpa icke-japanskt, Ducatis nya monster-serie är fantastisk, 1200s, 1200 och 821 :Bugar

Givetvis gör det säkerligen bra saker som även håller, vem skulle inte vilja ha en äldre R 748-916-996-998 liksom!? Porr! Det beror ju hur mycket man kör och hur man kör. Jag tycker faktiskt att GSX-S är jävligt snygg för att vara den typen av hoj och inte italienskt. Jämför de andra japanerna och även S1000R, provade lite i somras men Honda tråkig, BMW satt sambon skit på (och lite åt Honda hållet för bra liksom) aprillian :tummenupp:tummenupp men håller den? Om den rasar? För man kör nått då?? Ducati har väl iof lättare att få tag på reservdelar OM något skulle hända, vilket man kanske bör tänka på oavsett! :)

Men ge Suzukin en chans? Den har ju en GSX-R motor!! Fan traktor i botten och räser på toppen! Suverän maskin, växellåda. Jag är skitnöjd med allt på min förutom bromsarna vilket jag MÄRKTE på s1000R:D

Försäkringen är väl inte det viktigaste men en låg är en fin bonus.. Min gamle häck kostar 11300 hel hel 26 år, bil , livförsäkring och kåk på samma bolag. :)
 
Last edited:

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Ja, har torrbrytit den ett par gånger o inbillar mig att jag tar minst 2 steg upp på coolhetsskalan :3freak
Sen undrar jag om man pallar man med den lite rejsigare sittställningen? Åker en hel del i stadstrafik.

Mmmmmmm, var och torrjuckade på en vit -14 dom hade på AVA i fjol, och i somras hade dom provkörning på en också. Saftig motorcykel, tyckte också att man satt sisådär. För övrigt så är det väl likadan display på monster 1200/1200s och Panigale.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Skulle vilja testa något annat än rad-4 nästa år: RSV4? RC8R? 1098/1198/899?

Får se om jag blir av med gatsukkan framåt vårkanten... I-landsproblem :rodnar
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Svårt sugen på en Monster 1200s, nu ska bara gnistan infinna sig.
Ska ringa på måndag och få en offert på en -14 1200 med Termignoni. S-modellen är onekligen extra sexig. Undrar om man skulle få bättre pris nu än i vår :confused: säsongen börjar ju då, men samtidigt blir ju hojen på pappret ett år äldre :brynad
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Mmmmmmm, var och torrjuckade på en vit -14 dom hade på AVA i fjol, och i somras hade dom provkörning på en också. Saftig motorcykel, tyckte också att man satt sisådär. För övrigt så är det väl likadan display på monster 1200/1200s och Panigale.

Googlade lite snabbt och ??????? 899:an verkar inte ha någon tankmätare.
Aldrig reflekterat över det och trodde nog inte att det idag fanns hojar utan:huvet
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Ska ringa på måndag och få en offert på en -14 1200 med Termignoni. S-modellen är onekligen extra sexig. Undrar om man skulle få bättre pris nu än i vår :confused: säsongen börjar ju då, men samtidigt blir ju hojen på pappret ett år äldre :brynad
Det kvittar väl, den blir ju en ett år gammal hoj redan på nyårsdagen.
Jag tycker den är asball.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Googlade lite snabbt och ??????? 899:an verkar inte ha någon tankmätare.
Aldrig reflekterat över det och trodde nog inte att det idag fanns hojar utan:huvet
Jag ser "fuel"

XovKenX.png
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Överväger starkt ett byte och den som leder just nu är z1000 -10 eller nyare och med ABS. Tät tvåa är MT-09.
Det är egentligen två anledningar till att jag vill byta, dels så är det en smula frustrerande om jag är snabbare i kurvorna men inte orkar om på rakan och dels för att jag vill ha ABS efter ett par incidenter.

Egentligen tvekar jag inte så mycket utan letar mest efter rätt objekt för rätt pris och med lite lull-lull och gärna på firma så jag kan byta in min även om jag vet att jag förlorar några lusentappar på det.

Kör på MT-09 säger jag!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Googlade lite snabbt och ??????? 899:an verkar inte ha någon tankmätare.
Aldrig reflekterat över det och trodde nog inte att det idag fanns hojar utan:huvet

Är det verkligen ett stort problem? Huvudsaken är väl att det finns en varningslampa som tänds när det börjar bli lågt i tanken?
Och växelindikator för den delen, det finns väl varvräknare? Då spelar det väl mindre roll om man ser vilken växel man kör på?

Nu har jag aldrig haft dessa hjälpmedel på någon av mina hojar, så jag kanske inte är rätt person att uttala mig. Man kanske vänjer sig vid att ha dem och saknar dem när de inte längre finns?
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top