Ny motorcykel till våren? Berätta mer.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Duccen i all ära , men den blir slagen av Ktm 1290 som gathoj . Och gillar man banåka och Gata så är det Aprilia tuono V4 och Bmw s1000r som gäller för street hojar. Men man väljer den som hjärtat slår hårdast för väl :) Då spelar inte så mkt någon roll...

Bra hojar allihopa ! Kul att det finns så mkt att välja på nuförtiden annat va det 2007 :D
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Duccen i all ära , men den blir slagen av Ktm 1290 som gathoj . Och gillar man banåka och Gata så är det Aprilia tuono V4 och Bmw s1000r som gäller för street hojar.

Men att dom ser ut som bajs bredvid Ducatin ska man inte bry sig om va? :hej
Aprilia Touno = typ 2-3 verkstäder i hela Sverige :hihi, Halvkåpa? streetfighter? vad är det för något egentligen?
BMW S1000R = säkert skitmycket själ och karisma i den hojen :3freak
KTM 1290 R = Fullt med återkallelser och verkstadsbesök, känns inte ens som en riktig mc, mer som en motard.
Fast det är ju bara min åsikt :)
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Duccen i all ära , men den blir slagen av Ktm 1290 som gathoj . Och gillar man banåka och Gata så är det Aprilia tuono V4 och Bmw s1000r som gäller för street hojar. Men man väljer den som hjärtat slår hårdast för väl :) Då spelar inte så mkt någon roll...

Bra hojar allihopa ! Kul att det finns så mkt att välja på nuförtiden annat va det 2007 :D

Jag köpte Ducatin, mycket som du säger, med hjärtat. Det kommer alltid att finnas motorcyklar som har mer effekt, som är bättre på den ena och andra. Designen tilltalar mig så kopiöst :musik
Det var den hojen jag ville ha.

- - - Updated - - -

Duccen i all ära , men den blir slagen av Ktm 1290 som gathoj . Och gillar man banåka och Gata så är det Aprilia tuono V4 och Bmw s1000r som gäller för street hojar. Men man väljer den som hjärtat slår hårdast för väl :) Då spelar inte så mkt någon roll...

Bra hojar allihopa ! Kul att det finns så mkt att välja på nuförtiden annat va det 2007 :D

Jag köpte Ducatin, mycket som du säger, med hjärtat. Det kommer alltid att finnas motorcyklar som har mer effekt, som är bättre på den ena och andra. Designen tilltalar mig så kopiöst :musik
Det var den hojen jag ville ha.

Edit: och i vanlig ordning så fungerar SH utmärkt :brynad
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Grattis...mätaren spelar inte så stor roll...Jag köpte en 1199S för ...ja, de är inte billiga och efter en mångad märkte jag att det hade bara reservlampa. Gick jävligt bra ändå !
 

Linus F

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Stallarholmen
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Själv kommer jag styra en Kawasaki zx10 2009 till kommande säsong, hoppas jag kommer trivas på den cykeln, ganska stort steg från en z750 kanske. :tummenupp
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Men egentligen vill du ha en GSX-S 1000, den gillar :tuttar mer än en ducati:rofl

Inget fel på GSX-S1000! Men helt ärligt, ju mer jag tittade på den, desto tråkigare och mer tam såg den ut.
Om inte Monstern fanns så skulle det i så fall ha blivit nya Z1000. Den är fläskig och riktigt ball.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Inget fel på GSX-S1000! Men helt ärligt, ju mer jag tittade på den, desto tråkigare och mer tam såg den ut.
Om inte Monstern fanns så skulle det i så fall ha blivit nya Z1000. Den är fläskig och riktigt ball.

Jag är faktiskt helt såld på den, jag som egentligen (frånbörjan) inte ens gillar Suzuki.. Men jag tror att jag tyvärr har förstora förväntningar på den..

Det verkar vara många som gillar just Z1000, själv gillar ja den första (Mordena) Z1000 mest, sen har de bara gått utför.. Samma som zx10r 04-05 klart snyggast! Nu vette fan alltså:död

Men det är klart, hade ja haft mängder av kulor hade jag nog haft en Röd 1200S med massa kolfiber och en 1098/1198 i vardagsrummet. Fina att titta på är dem:)
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
En sådan här blir det till våren.
OK det är ingen kåplös streetfighter och inte heller någon sporthoj men gammal man sitter bekvämare än på en sportis.
En kompromiss för den som åker mycket på slingrig väg och lite bana, ett litet vindskydd kan vara skönt när det börjar röra på sig.
http://coverbikesinfo.com/wp-content/uploads/2014/11/Aprilia-Tuono-V4-1100-20151.jpg

Det där är en sån sak man bara instinktivt vet att det är fel
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
En sådan här blir det till våren.
OK det är ingen kåplös streetfighter och inte heller någon sporthoj men gammal man sitter bekvämare än på en sportis.
En kompromiss för den som åker mycket på slingrig väg och lite bana, ett litet vindskydd kan vara skönt när det börjar röra på sig.
http://coverbikesinfo.com/wp-content/uploads/2014/11/Aprilia-Tuono-V4-1100-20151.jpg

Ja tack! :kär

Fått något pris på den, eller har du bara bestämt dig ändå?
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Ja tack! :kär

Fått något pris på den, eller har du bara bestämt dig ändå?

Ja den ligger på 155, jag lämnar gamla hojen i inbyte så jag är osäker på vad jag eg betalar. Jag vet bara vad jag får betala i mellanskillnad. Det är ok pris för den gamla om jag har betalat fullpris för den nya.Gamla Hondan står ganska lågt i pris vad jag har sett både i butik och på blocket.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ja den ligger på 155, jag lämnar gamla hojen i inbyte så jag är osäker på vad jag eg betalar. Jag vet bara vad jag får betala i mellanskillnad. Det är ok pris för den gamla om jag har betalat fullpris för den nya.Gamla Hondan står ganska lågt i pris vad jag har sett både i butik och på blocket.

Det är ju ett riktigt bra pris med tanke på att tidigare årsmodeller legat på 153k, utan Factory-spec.
Såg att de även sänkt priset på standardmodellen till 140k, så nu kanske man blir tvungen att byta hoj igen.
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Det är ju ett riktigt bra pris med tanke på att tidigare årsmodeller legat på 153k, utan Factory-spec.
Såg att de även sänkt priset på standardmodellen till 140k, så nu kanske man blir tvungen att byta hoj igen.

Japp. Ska du ha Factory så är visst tillgången begränsad, man kan inte vänta för länge det var iaf vad säljaren sa. Jag hade ändå tänkt byta så jag nappade och jag tror den är riktigt bra även om man hört en del negativt om Aprilias service och kvalitet.

- - - Updated - - -

Det är ju ett riktigt bra pris med tanke på att tidigare årsmodeller legat på 153k, utan Factory-spec.
Såg att de även sänkt priset på standardmodellen till 140k, så nu kanske man blir tvungen att byta hoj igen.

Japp. Ska du ha Factory så är visst tillgången begränsad, man kan inte vänta för länge det var iaf vad säljaren sa. Jag hade ändå tänkt byta så jag nappade och jag tror den är riktigt bra även om man hört en del negativt om Aprilias service och kvalitet.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Japp. Ska du ha Factory så är visst tillgången begränsad, man kan inte vänta för länge det var iaf vad säljaren sa. Jag hade ändå tänkt byta så jag nappade och jag tror den är riktigt bra även om man hört en del negativt om Aprilias service och kvalitet.

Hade en Tuono Factory -09 och var vansinnigt nöjd med den. De nya verkar ju helt fantastisk så jag tror nog du kommer få en trevlig sommar. :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top