Man vet att man är småbarnsförälder när...

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
2st är bara jobbigt! 3st det är mye enklare.

Det sålde min fru in mig på.
Behöver jag ens kommentera vidare på detta?
Jävlar vad skönt att jag och tanten är rörande överens om att två är mer än tillräckligt..
Iofs fick vi båda samtidigt, så vi är väl lite avskräckta..
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
2st är bara jobbigt! 3st det är mye enklare.

Det sålde min fru in mig på.
Behöver jag ens kommentera vidare på detta?

Muhahhaaa! :fakta Vi hade en liknande diskussion nyss vid matbordet men där det är jag som kan vara den mest drivande på tre ungar istället för bara ynka två stycken.

Men jag är lite osäker då man vet vad man har nu och man kan ju ha otur att få en illbatting.

Till Markus; Du kan ha tur som mig, att du får två stycken väldigt enkla barn som älskar att leka med varandra och sover 12 timmar per dygn osv. Men du kan lika väl få ett par jobbiga ungar som älskar att bråka, är vakna på nätterna osv. Det är värre än lotto då utgången kan bli katastrofal.

En sak är säker dock, jag har faktiskt aldrig sovit så mycket tidigare som när jag fick barn, på riktigt. Att vara pappaledig med ungar som sover 20-08 är perfekt och då fick jag väcka ungarna flera gånger för att det inte ska bli för tråkigt. Idag var tjejens lediga dag och hon väckte ungarna halv nio.
Visst, trotsålder kommer man aldrig ifrån men det är struntsaker i sammanhanget.
Mitt största problem är att hitta en bil som passar familjen, och att bygga färdigt kåken så att det finns tillräckligt med utrymme då 4 personer är trångt på 100kvm plus källare.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag känner en med fyra, och två hundar. Allt är enkelt, enligt honom. Inte enligt frun.

Förvisso, det krävs ju att man är lite mansgris för att det ska bli väldigt enkelt. Jag städar, diskar, lagar mat osv men jag tror ändå att jag lastar över lite mer ansvar på min tjej när det gäller ungarna än vad jag själv har. Åker vi någonstans så förutsätter jag att hon har packat ungarnas grejer...
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Förvisso, det krävs ju att man är lite mansgris för att det ska bli väldigt enkelt. Jag städar, diskar, lagar mat osv men jag tror ändå att jag lastar över lite mer ansvar på min tjej när det gäller ungarna än vad jag själv har. Åker vi någonstans så förutsätter jag att hon har packat ungarnas grejer...

men då har vi kollat oljan,spolarvätskan och roterat däcken :banana
 

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Xr 650R
Våra tvillingar blev 4 härom veckan."Så härlig med 2,de har ju alltid någon att leka med"-fakk of säger ja då..
Blir lite smått intensivt med 2 lika viljor,fast åt varsitt håll..Ska inte ha fler ungar,nån som steriliserat sig här tro?Hur gör man?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Våra tvillingar blev 4 härom veckan."Så härlig med 2,de har ju alltid någon att leka med"-fakk of säger ja då..
Blir lite smått intensivt med 2 lika viljor,fast åt varsitt håll..Ska inte ha fler ungar,nån som steriliserat sig här tro?Hur gör man?

Flera stycken, hör med din lokala vårdcentral. MAn ska gå på nån koll, sedan vänta en drös med månader för att verkligen va säker sen blir det ett snabbt snitt och en fin rosett och du är steril... Vad jag har förstått.
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Blir lite smått intensivt med 2 lika viljor,fast åt varsitt håll..Ska inte ha fler ungar,nån som steriliserat sig här tro?Hur gör man?
Gå fram till någon i den militanta delen av FI. Stå lite extra brebent och fråga varför hon inte rakat armhålorna.:kär
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Våra tvillingar blev 4 härom veckan."Så härlig med 2,de har ju alltid någon att leka med"-fakk of säger ja då..
Blir lite smått intensivt med 2 lika viljor,fast åt varsitt håll..Ska inte ha fler ungar,nån som steriliserat sig här tro?Hur gör man?

Gå till läkaren och begär en remiss för vasektomi. Om du inte verkar sinnessjuk eller är under 25 år så får du gå till någon mottagning där dom under lokalbedövning lägger ett par små snitt i kulpåsen, drar fram sädesledarna och klipper bort en bit av varje. Inte direkt trevligt men inte så illa som man skulle kunna tro och klart på 10min.

Sjukt skönt att kunna svara "visst vi kör på en gång" när frugan säger att det kanske skulle vara mysigt med ett barn till...
Jag ser det som en försäkring mot konsekvenserna av ev framtida tillfällig sinnesförvirring hos mig eller partner. Plus att det så klart är skönt att slippa P-medel.
 

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
Våra tvillingar blev 4 härom veckan."Så härlig med 2,de har ju alltid någon att leka med"-fakk of säger ja då..
Blir lite smått intensivt med 2 lika viljor,fast åt varsitt håll..Ska inte ha fler ungar,nån som steriliserat sig här tro?Hur gör man?
Jävlar vad jag känner igen mig............

Förutom att mina fyller 6 i april..
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Alla fina kabellister man satt upp är inte så fina längre. Överväger att ersätta dessa med pansarrör och JR-klammer.:yoparty
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
N
Gå till läkaren och begär en remiss för vasektomi. Om du inte verkar sinnessjuk eller är under 25 år så får du gå till någon mottagning där dom under lokalbedövning lägger ett par små snitt i kulpåsen, drar fram sädesledarna och klipper bort en bit av varje. Inte direkt trevligt men inte så illa som man skulle kunna tro och klart på 10min.

Sjukt skönt att kunna svara "visst vi kör på en gång" när frugan säger att det kanske skulle vara mysigt med ett barn till...
Jag ser det som en försäkring mot konsekvenserna av ev framtida tillfällig sinnesförvirring hos mig eller partner. Plus att det så klart är skönt att slippa P-medel.
Rakar dom först? Kunde vara värt det bara därför...
Jag har redan 3 st. 20 år, 4 år och 4 månader. Tro mig det räcker.... försäkring blir bra.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Bästa minnet från denna sommar var när min dotter på 6 år åkte bakom mig på hoj. Härlig känsla att puttra runt på byn i 40kmh med sin egentillverkade mini spätta bakom:p
 

Hejhå

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2012
Ort
Hus
Hoj
Rasad mille kraschad xt, g450x
Alla fina kabellister man satt upp är inte så fina längre. Överväger att ersätta dessa med pansarrör och JR-klammer.:yoparty

Glöm inte att epoxylimma skarvarna. Alt skruva med sånadär torx med pinne i mitten, vad heter den fattningen egentligen?
Svärmor tyckte det var en bra idé att ge en 4årig busmaskin (min son) en riktigt verktygslåda i present.
Nu har han spårmejslar, kryssmejslar, sidavbitare, såg och hammare.
Väldigt få saker han inte klarar av att forcera här hemma alltså...
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
-Akta nu så att du inte spiller ut mjölken.
-Blablabla...
-Lugna nu ner dig.
-Blablabla...
-Lägg av. Nu äter vi. Också akta mjölken.
-Splash! Pappa, mjölken trillade av sig själv...
-Mmmm
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top