Man vet att man är småbarnsförälder när...

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
när man får mer pungsparkar än man nånsin fått i sitt liv innan barn =) helst på natten.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Skön tråd, skönt cementerade könsroller via tandkrämen och skönt sugen man blir på att få barn. :gnissla

Finns det inget positivt med barn förresten? :va
Barnen väljer själva vilken tandkräm de vill ha, grabben får gärna ha hello kitty om han vill så. I stället för att påtvinga någon henmentalitet tycket jag att det är bättre att låta barnens egna väljer utvecklas.
Dock är det så att när grabben leker med tjejens barnvagn, ja då är det räcerbarnvagn som gäller.

För någon som inte har barn är det kanske svårt att förklara varför man skaffar barn. För någon som har pengar i fonder och liknande då? Tja, hur mycket tillväxt tror du dina fonder hade haft om folk slutade skaffa barn?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Man vet att man har småbarn då man blir orolig när tystnaden infinner sig innan sovdags. Då vet man att något lurt är på gång.
Och även när man anser det vara en högvinst när man kommer ut från affären med två ungar som inte jävlas och endast det man skulle inhandla finns i påsen.
 

Smagatusk

Guest
Skön tråd, skönt cementerade könsroller via tandkrämen och skönt sugen man blir på att få barn. :gnissla

Finns det inget positivt med barn förresten? :va

Klart det finns!

Men i en sån här tråd tror jag det är underförstått att man ska vara rolig. Hade en mamma däremot startat en liknande tråd på familjeliv.se så hade nog svaren sett lite annorlunda ut. :)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Barnen väljer själva vilken tandkräm de vill ha, grabben får gärna ha hello kitty om han vill så. I stället för att påtvinga någon henmentalitet tycket jag att det är bättre att låta barnens egna väljer utvecklas.
Dock är det så att när grabben leker med tjejens barnvagn, ja då är det räcerbarnvagn som gäller.

För någon som inte har barn är det kanske svårt att förklara varför man skaffar barn. För någon som har pengar i fonder och liknande då? Tja, hur mycket tillväxt tror du dina fonder hade haft om folk slutade skaffa barn?

Jag har inget problem att se det positiva med barn, jag tycker bara det är konstigt att alla som har barn klagar på konceptet, men jag förstår hur "En man som heter Ove" jag verkar nu. :gnissla

Don't do the crime if you can't do the time :)

 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Skön tråd, skönt cementerade könsroller via tandkrämen och skönt sugen man blir på att få barn. :gnissla

Finns det inget positivt med barn förresten? :va
Det finns uppsidor och nedsidor med allt.
En sak är i alla fall helt säker, livet innan och efter barn ser helt annorlunda ut.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det finns uppsidor och nedsidor med allt.
En sak är i alla fall helt säker, livet innan och efter barn ser helt annorlunda ut.
Har en gammal vän som fick sin första dotter i juni. Han säger till mig att inget ändrats. Har inte listat ut om han luras för att lugna mig inför kommande plikter, är ett svin av rang eller bara fått världshistoriens snällaste barn. :gnissla

Samtidigt är jag lite trött på alla som slutar göra saker för att de får barn. Inte så lite heller.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Upprepning är småbarnsunderhållningens grundsten...

när man är "up to date" med samtliga barnprogram som går på samtliga barnkanaler och har noll koll på allt annat på tv.

Och när man sett alla Tintin avsnitt så många gånger att man börja leta efter missar i dem för att inte svimma av uttråkning.:huvet

I "Den svarta ön" så finns det en sekvens med en konduktör som tittar ut efter Tintin som nyss hoppat av tåget. Hans mustasch kommer och går lite slumpmässigt under sekevensen. Så j-a många gånger har jag sett "Den svarta ön".

Till viss del med hjälp av att när vi ibland barnvaktade syrrans äldsta grabb kollade en del på Tintin. Det vara det att för honom var det bara "Den svarta ön" som gällde. För vår omväxlings skull så satte vi vid ett tillfälle på ett annat Tintinavsnitt. Han såg plågad ut! :fakta Vi frågade då om han ville se ett annat avsnitt och fick helkropps JA till svar-han var liksom inte så talför än då- och frågade då om han ville se den "Den svarta ön" igen...han ser då lite frågande ut. Den med apan då? Helkropps JA...så vi har sett "Den svarta ön" ett minst tresiffrigt antal gånger.:rolleyes:
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har en gammal vän som fick sin första dotter i juni. Han säger till mig att inget ändrats. Har inte listat ut om han luras för att lugna mig inför kommande plikter, är ett svin av rang eller bara fått världshistoriens snällaste barn. :gnissla

Samtidigt är jag lite trött på alla som slutar göra saker för att de får barn. Inte så lite heller.

Nja, fick han barn i juni så bara äter/sover och skiter det fortfarande. Efter ett halvår ett år nånting så börjar de vakna till. Tog mig minst ett år innan jag insett de fulla konsekvenserna.

Fråga honom om ett halvår igen om något har förändrats :3freak
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Samtidigt är jag lite trött på alla som slutar göra saker för att de får barn. Inte så lite heller.
För mig var det en stor skillnad på ett eller två barn. När vi hade en liten kunde jag fortfarande leva ett liv, träna, träffa kompisar och köra mc.
Med två... Tja, jag har sett att jag har en mc ståendes i garaget och att sonen gillar att klättra på den.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Rätt skönt att man var asocial redan innan man skaffade barn, polarna märker knappt någon skillnad.:tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
För mig var det en stor skillnad på ett eller två barn. När vi hade en liten kunde jag fortfarande leva ett liv, träna, träffa kompisar och köra mc.
Med två... Tja, jag har sett att jag har en mc ståendes i garaget och att sonen gillar att klättra på den.

Det kan jag föreställa mig att det blir ett jädra ståhej med två, å andra sidan säger en del att de underhåller varandra så det är lättare ur den aspekten.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det kan jag föreställa mig att det blir ett jädra ståhej med två, å andra sidan säger en del att de underhåller varandra så det är lättare ur den aspekten.
Min polare hade en teori att två blev enklare, han misstog sig.

Något djävulskt.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Det kan jag föreställa mig att det blir ett jädra ståhej med två, å andra sidan säger en del att de underhåller varandra så det är lättare ur den aspekten.
Ersätt underhåller med valfritt, var för sig eller allt på en gång, av nedanstående:
Slåss, bråkar, skriker, tjatar, kastar prylar, sorterar skivor, tuggar på nåt dyrt...o.s.v.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Slåss, bråkar, skriker, tjatar, kastar prylar, sorterar skivor, tuggar på nåt dyrt...o.s.v.

:rofl

Ja jäklar, hur skall detta sluta.

Det där med att de förstör ens saker, det har jag hört förut, men det kommer jag aldrig acceptera. Jag har föreslagit barnfria zoner (rum) men röstats ned av hela regeringen.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Blir man bara konsekvent vansinnig varje gång dom förstör något med flit så lär dom sig ganska fort.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Min polare hade en teori att två blev enklare, han misstog sig.

Något djävulskt.

Fast jag har faktiskt hört folk säga så, och att det är jobbigt med en ensam, för att de t.ex. blir ensamma på semestrar, sommarställen osv, uttråkade på söndagen och måste aktiveras på allehanda sätt.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top