Ombyggd Monster, vad kan passa mer att göra?

Frankie019

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2014
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 99
Hej! Jag har en Monster som sagt. En 600 ifrån -00!
Jag är lite sugen på att pilla på den i vinter. Men vet inte riktigt med vad..?

Ge lite förslag på lackering om ni har lust, men även vad som kan göras :)
Inte så bra på idéer etc.

Men detta är ett gjort:
Framgaffel - Ducati 748
Frambromssystem - Ducati 748
Original framdäck
Ombyggd bakdel i Aluminium
Miniblinkers
Digital hastighetsmätare
Sving - CBR600RR / 2005
Bakhjul - CBR600RR / 2005
Bakdämpare - CBR600RR / 2005
Bromssystem bak + skiva - CBR00RR / 2005
Koppling och bromshandtag - Ducati 748
Motor - Original förutom avgassystem 2-1
Fatbar


Kanske något nytt framlyse? Typ crossplast som man sätter lykta i? Troligen olagligt, men vad vet jag! Som sagt, allt är välkommet! :) :)

- - - Updated - - -

Reg plåten ligger under baklyset, så den hänger inte ner som på bilderna! :)
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    964.9 KB · Visningar: 385
  • image.jpg
    image.jpg
    1.1 MB · Visningar: 357

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Ja, sätt dit analoga mätare igen, mycket charmigare.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Du kan ju lacka fälgarna i matchande färger. Håller även med om att analoga mätare är mycket trevligare. Annars är det väl bara att börja leta efter en större motor och hänga i den. :tummenupp
 

Frankie019

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2014
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 99
Du kan ju lacka fälgarna i matchande färger. Håller även med om att analoga mätare är mycket trevligare. Annars är det väl bara att börja leta efter en större motor och hänga i den. :tummenupp

Ska lacka i vinter då jag bytt garage etc.

Har kikat lite efter motor utan någon succé. Passar de flesta motorerna från Ducati till monster?
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Ska köpa Urban LsL Mt03 lyse till min Monster, linda krökarna med avgasbandage, och köra raka rör :tummenupp
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
900 motorn från samma "kull" ska passa rakt av vad jag vet, dock kan jag inte svara på hur det fungerar med förgasare/insprut och luftburk. Ducati är lite som HD vad gäller motorkompatibilitet, många motorer passar i olika modeller. Finns ju ett anta forum för ducati Monster där ute där informationen borde vara mer precis. Lycka till med fortsättningen på en jäkligt snygg hoj!
 

Frankie019

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2014
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 99
Ska köpa Urban LsL Mt03 lyse till min Monster, linda krökarna med avgasbandage, och köra raka rör :tummenupp

Bandage ska jag med köpa! :) ska kolla upp lyset, har du beställt någonstans ifrån? Har ju bara ett rör ;p men kanske borde göra ngt där med :)
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
NCCR Har, men är så jävla dyra om man vill ha dom snygga fästena, 3588:-

Funderar på att skicka efter på ebay och kanske tjäna nån tusenlapp..

Har oxå bara ett rör på min, men mitt ser inte riktigt lika dant ut som ditt vid infästningen av sliponet, har helsystem på min och burken under min hoj är borta, så jag funderar på att sätta 2 slutrör direkt på krökarna..
 

Frankie019

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2014
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 99
NCCR Har, men är så jävla dyra om man vill ha dom snygga fästena, 3588:-

Funderar på att skicka efter på ebay och kanske tjäna nån tusenlapp..

Har oxå bara ett rör på min, men mitt ser inte riktigt lika dant ut som ditt vid infästningen av sliponet, har helsystem på min och burken under min hoj är borta, så jag funderar på att sätta 2 slutrör direkt på krökarna..


Jag såg det med.. Fan det är rätt dyrt ändå för ett lyse! Har du bilder på din? :)
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Jag såg det med.. Fan det är rätt dyrt ändå för ett lyse! Har du bilder på din? :)

Min helt original för utom att jag kapat av tailen och satt dit diodlyse, har tyvärr inga färska bilder, men kolla mitt garage.
 

Frankie019

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2014
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 99
Funderat på vit. Framskärm och hugger är i kolfiber!
Men vad ska vara vitt, ram, tank, fälgar. Sving? Styre?

Det är sjukt snyggt med vit!
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Funderat på vit. Framskärm och hugger är i kolfiber!
Men vad ska vara vitt, ram, tank, fälgar. Sving? Styre?

Det är sjukt snyggt med vit!

Tror inte Monster ser nåt vidare ut med samma färg på ram och tank, blir för lite kontrast. Jag lackade tank, kuts, framskärm och lite småtjaft vitt med mycket pärleffekt förra vintern.

Tänkte pulverlacka ramen denna vintern och har också svårt att bestämma mig för vilken färg jag skall ha. Ramen är svart idag men funderar på rött. Det tråkiga är att den kombon med vit tank och röd ram finns som original från Ducati och det är lite trist. Har funderat lite på ljusare grå metallic men vet inte.
 

Frankie019

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2014
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 99
Tror inte Monster ser nåt vidare ut med samma färg på ram och tank, blir för lite kontrast. Jag lackade tank, kuts, framskärm och lite småtjaft vitt med mycket pärleffekt förra vintern.

Tänkte pulverlacka ramen denna vintern och har också svårt att bestämma mig för vilken färg jag skall ha. Ramen är svart idag men funderar på rött. Det tråkiga är att den kombon med vit tank och röd ram finns som original från Ducati och det är lite trist. Har funderat lite på ljusare grå metallic men vet inte.

Den gråa jag har på min tank typ? Nej det kanske ser dumt ut..

Precis. Den finns ju..
Det är svårt tycker jag!! Annars lackar jsg om fälgar och ram i blank gul, sen ny färg på tanken? Frågan är bara vad det blir där.. Ska tank och sving vara i samma färg? Eller ska svingen vara gul?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top