Verkstadstips i Sthlm då hojen blivit nerprejad

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Behöver tips..

Hojen stod parkerad på Regeringsgatan i Sthlm förra måndagen, rätt som det är kommer en BMW med lite högre fart och ska svänga upp höger på Mäster Samuelsgatan.. han sneddar troligtvis för att hinna svänga innan det slår om till rött..det IDIOTEN inte bryr sig om är att min hoj som står lagligt i sin ruta ändå står där..så när han svänger upp höger så får han med sig min hoj så den åker med och när det väl slår i backen så ligger den på tvären med vänster sida ner..

så det var inte ens så att han puttade omkull utan den drogs med ett kvarts varv...nu hade ju jag en sån tur så jag har ett vittne som hann ta bild på regskylten INNAN idioten bara drog iväg..

MEN nu till min fråga vilken verkstad ska jag lämna in den till för att få skadorna besiktiga till försäkringsbolaget?
Har tyvärr hört både ris o ros om verkstäder i sthlm så nån som har något BRA tips att ge?

Loppan
 

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
Först och främst bör du kolla med ditt försäkrings bolag över hur det tycker du skall hantera detta då den kan ha avtal med vissa ställen.

Återkom sedan med deras besked så kan denna tråd få ett syfte igen.
 

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Först och främst bör du kolla med ditt försäkrings bolag över hur det tycker du skall hantera detta då den kan ha avtal med vissa ställen.

Återkom sedan med deras besked så kan denna tråd få ett syfte igen.


Har redan pratat med FB och det dom sa att det inte spelade någon roll vilken verkstad jag väljer, det var därför jag tänkte ifall någon hade tips på en bra verkstad..

Finns det bara:
AVA
DIN MC
MC-VARHUSET i Sthlm?
Loppan
 

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Haft två hojar där inom loppet av ett år. En krasch, en stulen :näsblod
Inte dom snabbaste i stan skulle jag tro, men trevliga, schysta och kunniga. Det ligger dock så jäkla off, så man måste nästan ha bil för att ta sig dit. Jag skulle rekommendera dom iaf!

Tack för tipsen!
Jag har ringt och pratat med dom så det får bli Länna..är åt mitt håll så det funkar ju bra..tur att det nästan är slut på säsongen så jag inte behöver ha mer ångest än den jag redan har över att behöva åka kommunalt redan nu..:gnissla:4skrika
 

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Tack för tipsen!
Jag har ringt och pratat med dom så det får bli Länna..är åt mitt håll så det funkar ju bra..tur att det nästan är slut på säsongen så jag inte behöver ha mer ångest än den jag redan har över att behöva åka kommunalt redan nu..:gnissla:4skrika

Gött! :tummenupp
Ja fy fan. Hatar att åka kommunalt, men alla ska vi den vägen åka när det är is och snö på gatorna :(
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Hoppas din hoj blir återställd och att du kan sätta dit idioten som MEJADENER din hoj.
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Vilken röv som körde på din hoj! Hoppas att du har polisanmält händelsen, sånt beteende ska fan straffas. Eller åtminstone hämnas...
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
...Låter som det blir nya kåpor och gratis vinterförvaring som det var förr i världen när folk fulade sig för att självriskerna var låga...
Supertråkigt det som hände men jag ler lite åt det du skrev att: - det är NÄSTAN slut på säsongen.... :) Friskus :tungan
Hoppas allt går bra !/M
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Tack för tipsen!
Jag har ringt och pratat med dom så det får bli Länna..är åt mitt håll så det funkar ju bra..tur att det nästan är slut på säsongen så jag inte behöver ha mer ångest än den jag redan har över att behöva åka kommunalt redan nu..:gnissla:4skrika
Nice, hälsa Jonas från mig.
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Kör mycket krockade hojar inom jobbet. Det som gäller är att verkstaden är försäkringsbolag aktoriserad. Alltså, har tex TryggHansa måste verkstaden vara TH aktoriserad. Vet inte vilket märke du kör men hade kollat med Mc-bolaget i järfälla.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top