MotoGP - Valencia 2014

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Baahh, för tidigt av Lorre och Iannone att gå in och byta..
Go Rossi!!
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Sucksucki? Ser ju inget vidare ut... Kanske för högt ställda förväntningar av mig, men jag hoppades på mer. :va
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jaha inget snack om vem som va bäst idag. Regn hade kunnat ställa till det dock det va ju tydligt. Ducatina flyger fram genom fältet när det blir blött! :)
MM VR CC :tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Han skulle knappar dra upp den på bakhjulet. Såg du racet? Luthi var ju tätt bakom Rabat racet igenom.. Varför skulle då Rabat dra upp den på bakhjulet? Tror inte att Rabat är så korkad som ni tycks tro..;)

Ja jag såg racet och drar min egna slutsats efter hur jag uppfattade det hela men självklart är din observation den enda rätta sanningen:yoparty inget vi dock behöver gräva djupare i!
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Kul race... tills det slutade dugga, sen var det sig ganska likt. Men Dovi och Cru hade en fin fajt!


Japp! Och halva priset mellan säsongerna :)

Hmm, är nog lite för snål för det, så jag får väl dras med viasat nästa år med.
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Miller kommer gå långt! Äntligen någon som är uppriktigt SUR för att han inte vann VM! Slut med gullandet!

Moto2 :rofl
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Miller kommer gå långt! Äntligen någon som är uppriktigt SUR för att han inte vann VM! Slut med gullandet!

Moto2 :rofl

Klart att Miller kommer att gå långt och han är en frisk fläkt. Men jag har personligen jäkligt svårt för han då han kör så fult.. Lorre mfl anklagas för att vara surmuppar men Miller som är lika sur som en liten knatte som har fått sin glass uppäten av sin pappa hyllas för detta:D

Marquez, Rossi, Iannone mfl kör tufft som fan men inte fult. Jag börjar ana lite psykopatiska tendenser hos Miller och tror att han kommer att ställa till med något riktigt illa i framtiden. Men att han är en frisk fläkt som skapar rubriker kan man inte komma ifrån..

Tycker Alex Marquez är en värdig mästare i Moto3. Trots att Miller kör fult så sänker Alex sig inte till Millers nivå..
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Kul race... tills det slutade dugga, sen var det sig ganska likt. Men Dovi och Cru hade en fin fajt!

En liten notis från "på plats" , det duggregnade aldrig. Vet inte vad dom sa på tv men det kom några droppar endast under en kort stund. Rossi och Marquez verkade inte har några problem med det.

Jag tror att Ianonne körde slut på sina däck under inledningen för han körde hårt och hade en bra lucka en kort stund, Lorenzo vete tusan vad han gjorde i början. Är väl inte ofta han ligger bakom alla fabriksduccarna.
Efter en stund förbi duccarna men sen verkade han tappa tempo igen och eftersom det kom några droppar och molnen på himlen såg rätt hotfulla ut så tog han kanske en riktigt vild chansning att byta till regn hojen för det skulle ha lönat sig OM det hade börjar regna, Ianonne med däck som var slut följde väl samma chansning... som visade sig väldigt felaktig.

Riktigt roliga race att se på plats i samtliga klasser och sjukt bra stämning bland spanjorerna när deras "homies" blev mästare.

//Nitrous
 

Smagatusk

Guest
En liten notis från "på plats" , det duggregnade aldrig. Vet inte vad dom sa på tv men det kom några droppar endast under en kort stund. Rossi och Marquez verkade inte har några problem med det.

Jag tror att Ianonne körde slut på sina däck under inledningen för han körde hårt och hade en bra lucka en kort stund, Lorenzo vete tusan vad han gjorde i början. Är väl inte ofta han ligger bakom alla fabriksduccarna.
Efter en stund förbi duccarna men sen verkade han tappa tempo igen och eftersom det kom några droppar och molnen på himlen såg rätt hotfulla ut så tog han kanske en riktigt vild chansning att byta till regn hojen för det skulle ha lönat sig OM det hade börjar regna, Ianonne med däck som var slut följde väl samma chansning... som visade sig väldigt felaktig.

Riktigt roliga race att se på plats i samtliga klasser och sjukt bra stämning bland spanjorerna när deras "homies" blev mästare.

//Nitrous

Från TV-soffan var det blöta böjar med torrspår och jag betvivlar att en världsmästare går in och byter till regndäck för att det faller "några droppar". Satt du möjligen under ett tak?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Såg ju på tiderna att det måste kommit något mer än dagg......

MM och Rossi körde ju mer än 4sek långsammare och då körde de ändå ifrån Pedrosa och framförallt Lorenzo.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Trumpnaste vinnaren nånsin! :D

Tyckte det var mer tragiskt att se, han såg ju ut som han skulle börja grina. Två poäng från världsmästare hade ju fått vem som helst deppig. Tycker också att Miller varit den starkare föraren under säsongen, med en råstark avslutning som tyvärr inte räckte. Men absolut, om Lorenzo var den suraste tvåan i modern tid på Philip Island (väl?) så var Miller defintivt minst glada vinnaren nu.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tyckte det var mer tragiskt att se, han såg ju ut som han skulle börja grina. Men absolut, om Lorenzo var den suraste tvåan i modern tid på Philip Island (väl?) så var Miller defintivt minst glada vinnaren nu.

Ja, va fan, han gjorde vad han kunde för att samla ihop fältet i början och sen såg han till att vinna, mao. precis det han kunde göra i det läget han var, bara att gilla läget.

Kan ju visa lite glädje över vinsten iaf., att han är sur över missade titeln är ju något han måste varit förberedd på redan för 14 dagar sen, var ju inte enbart upp till honom längre, som en bortskämd unge som inte får som han vill........

Med det sagt, Jävlar vilken uppkörning på slutet, Grymt! :yoparty
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ja, vad hände egentligen? Rabat var ju helt omöjlig att förstå i post-race intervjun.

Som han sa var soppatorsk, hackade till alltså, för han var tvungen att köra längre sträcka vid omkörningsförsöken av honom, ungefär.......

Tyckte det såg ut som ett missat försök att låta hojen acca upp på bakan jag.........
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Från TV-soffan var det blöta böjar med torrspår och jag betvivlar att en världsmästare går in och byter till regndäck för att det faller "några droppar". Satt du möjligen under ett tak?

Kan nog ha varit så att det kom några fler droppar i den sista sektionen och det fick Lorre att chansa på bytet, och även Ianonne då.
Vi satt i sektion 1 och där var det aldrig blött det minsta, kom några få droppar under 5-10 min.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top