MotoGP - Valencia 2014

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
På vilket sätt är det riktigt bra? Visst, de Puniet är inte så vass, men 1,9 sek per varv är ju en evighet.

Ingen hade väl förväntat sig dem i topp direkt eller? :confused:

DP har "bara" Ducce+Honda+yamma med satelliter framför sig.
Bara en halv sekund ifrån satelliterna var bättre än jag väntat mig första racet. :)
Om man tar med att det är deras första FP så kommer nog det förbättras en del också.
Lite samma som harboged skrev ovan att de håller igen lite tills de ser att allt lirar.
Hoppas jag... :)
 
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Tittar man på tiderna nu så kommer Rossi få kämpa för sin andraplats i totalen....jävlar vad snabb Lorenzo är tidigt!

Bägge Hondorna går ju med bra medans Rossi sladdar lite.........
Lor-1 Ros-4, 2:a till Lorre.....

Men, på raceday kommer MM hugga Lorre i hälsenorna och Pedrosa kommer bli passerad av Rossi om han håller sig på hjulen, pallen kommer sluta som jag tippat och Rossi sluter 2:a i totalen, gött att veta redan nu så man kan koncentrera sig på det estetiska istället! :D

Till en fundering, kan Bradls körstil kanske passa yamahan bättre? Tycker han ser lite mjukare ut och ser, enligt mig, ut att passa med högre kurvhastighet som på mindre hojar......
Inte att han placerar sig bättre än nu utan mer att han kan få ut mer ur materialet men materialet inte räcker lika långt......

Suzuki längre efter än jag hoppats men det är ju bara första passet så kanske bättrar sig.....

Usch, sista racet, vad ska man göra sen då?

Så länge Rossi kvalar in topp 6 så e jag inte orolig alls. Han brukar höja sig 2 nivåer till race :Bugar
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tittar man på tiderna nu så kommer Rossi få kämpa för sin andraplats i totalen....jävlar vad snabb Lorenzo är tidigt!

Bägge Hondorna går ju med bra medans Rossi sladdar lite...

...Suzuki längre efter än jag hoppats men det är ju bara första passet så kanske bättrar sig...

Usch, sista racet, vad ska man göra sen då?
Kolla igenom Rossis FP1-FP2 denna säsong så är trenden rätt tydlig - är han inom 0.5s från MM blir han normalt att räkna med.

Jag är tvärt om positivt överraskad, i f t tidigare försök har ju Suzukin legat betydligt längre bakom fabrikarna. Även RdP, efter en säsong utom tävlan, lär ju ha en del tid på sig för att bli varm i kläderna - hoppas bara han inte vurpar bort (även) denna värdemätare.

Kitta R1R inför kommande säsong kanske? ;)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kolla igenom Rossis FP1-FP2 denna säsong så är trenden rätt tydlig - är han inom 0.5s från MM blir han normalt att räkna med.

Kitta R1R inför kommande säsong kanske? ;)

Jo, ser ut som vanligt men på söndag tror jag han får svårt för Lorre, MM kommer ta sin 13:e så det blir en tredjeplats denna gången. :)



Hmmm, tror inte jag törs köra sånadär farliga 1000kubikare....... :D
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Hoppas:
1. DP
2. Lorre
3. Valfri Ducce (Dovi eller CC)

Förmodligen:
1. MM
2. VR
3. DP

Moto2 kommer se Kallio som segrare före Vinalez och Luthi

Vad det gäller Moto3, så vore det kul med Miller.
Men med tanke på hur han kör och beter sig, så vore AM bättre.
Tror på att AL kommer att få det hett om öronen och möjligtvis en eller ett par likadana ombromsningar med närkontakt, precis som förra racet.
Sätter dock mina slantar på AL som Världsmästare.

Racet vinns av Vasquez följt av Masbou och Miller på 3:e
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vad hände med suzukin?
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Man köper en inspelningsbar box, spelar in hela säsongen, stänger in sig varje helg och börjar beta av racen igen och minns tillbaka, så gör jag ivf! Har de tre senaste säsongerna inspelade:D

Det räcker inte länge....

Har du inga gamla race på hederliga videokassetter då? Från tiden när Rossi åkte 250cc och fightades med Biaggi och grabbarna.
Glömmer aldrig hans första säsong i 500cc, magiskt att se hur han till sist lyckades lära sig bemästra"screemern".

Blir "gött" att bänka sig och fördriva vintern med gamla klassiska race ala 500GP.

/KentW
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det räcker inte länge....

Har du inga gamla race på hederliga videokassetter då? Från tiden när Rossi åkte 250cc och fightades med Biaggi och grabbarna.
Glömmer aldrig hans första säsong i 500cc, magiskt att se hur han till sist lyckades lära sig bemästra"screemern".

Blir "gött" att bänka sig och fördriva vintern med gamla klassiska race ala 500GP.

/KentW

Tyvärr inte! Mitt mc-intresse föddes ganska sent. När jag träffade frugan, hennes familj är en riktig motorfamilj så genom svärfar började intresset sakta men säkert byggas upp, mkt genom att följa med svärfar och svågern när svågern tävlade i cross, tyvärr missade jag 500cc eran däremot har jag tio avsnitt inspelade av: "rossi's top ten races" som komplement till till det jag redan har spelat in:tummenupp
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
ImageUploadedByTapatalk1415388726.239167.jpg
ImageUploadedByTapatalk1415388734.297726.jpg
ImageUploadedByTapatalk1415388742.122554.jpg
ImageUploadedByTapatalk1415388761.595045.jpg
ImageUploadedByTapatalk1415388874.053563.jpg

Axelpuck snart..?
 
Last edited:

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Då har du i alla fall "något" att gotta dig med.:tummenupp

Det är inte dumt med en svärfar av "rätta virket".,

/KentW

- - - Updated - - -

Då har du i alla fall "något" att gotta dig med.:tummenupp

Det är inte dumt med en svärfar av "rätta virket".,

/KentW
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Då har du i alla fall "något" att gotta dig med.:tummenupp

Det är inte dumt med en svärfar av "rätta virket".,

/KentW

- - - Updated - - -

Då har du i alla fall "något" att gotta dig med.:tummenupp

Det är inte dumt med en svärfar av "rätta virket".,

/KentW

Nej det blev lite svårt att undvika till slut då svärfar körde enduro samt cross innan dess harvade han runt med sin opel kadett i de värmländska skogarna och utövade rallycross på 70-talet:tummenupp

Nu för vi det vidare till min grabb:)

image.jpg

image.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top