Quickshifter till R1 -10?

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Hej
Har kollat lite på olika Quick shifters till min R1 -10. Frågan är vilken som rekomenderas. Det finns ju lite olika. Tanken är attsloppa kapa i original elhärvan.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag kör cordona på min 12a funkar perfekt går att köra både raceväxlat och vanligt med samma brytare och behövs inte kapas något alls... Dessutom passar styrdonet perfekt under plåten mellan batteriet och kutsen bak !
 

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Tackar. Kollade in HM Lite enligt länken. Halva priset på en vanlig HM quick shifter. Mågon som provat den senaste varianten?
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Är det verkligen hela quickshiftern på länken? Eller bara brytaren? Är det bara brytaren måste man ju koppla in den i elsystemet och sedan aktivera qs funktionen med flashtune väl?
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Nä det är komplett. Det enda du behöver är stag i rätt längd, mh har även växelspakar med inbyggd elektronik (se bifogad bild obs endast vissa mc märken). de är av typen plugg-in. Man tar i princip av kontakt stycket till 1ans cyl, pluggar in qs:n imellan och Wolla klart!

http://hmquickshifter.com/quickshifter-plus/

• HM Plus wiring looms are “plug in and go.” No need to splice or cut in any way and no complications with other ECU’s. Straight bolt on application and clean removal if the time or need ever comes.

hm-rsv4-lever-full-500x638.jpg
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
ok cordonan kopplar man ju mellan alla 4 tändspolar och kan ställa bryttid tryck o lite annat..
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
ja det är säkert samma , inget av dessa företag är glada för att "återuppfinna hjulet"
 

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
HM verkar vara enkla. Cordonan är den knepig att få till brytartiden på?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
HM verkar vara enkla. Cordonan är den knepig att få till brytartiden på?

Nä, inte speciellt om man läser innantill de första gångerna.
Kör cordona på min men en del säger att HM är bättre och enklare att jobba med, cordona får du 2 enheter, huvudenheten och en liten du ställer brytvikten med, HM är allt i ett om jag fattat rätt.

Har inga problem med min och tjejens och har inte testat HM så jag har inget att jämföra med samtidigt som jag är nöjd så, jag kan ju inte avråda från cordona. :)
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag kör 62ms och 11kg har jag för mig.. man kan säkert gå ner till 60ms men jag vill ligga lite på safesidan!
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Japp monterade själv satte krysskablarna på 2an höger ifrån räknat pga att den hade bäst plats. Tog lite drygt 2 timmar att montera drog kablarna på vänster sida och satte displayen i utrymmet bakom batteriet och styrdonet under aluplåten mellan kutsen och batteriet "passade perfekt där" men man bör göra inställningen innan man sätter tillbaka den för det är knepigt att komma åt med plåten på plats även om det går..!
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
krysskablarna gör att styrdonet får + spänning men tändspolarna är oftast jordstyrda därför måste man vända på kablarna så styrdonet får + i rätt sladd o sen vänder man tillbaka till jord till spolen! Mao ska båda kryssen sitta på samma spole !
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
njae tror inte jag tog någon bild när jag monterade men det stod rätt utförligt i beskrivningen tyckte jag !
 

fahlgren

Daniel "Snigeln" Fahlgren
Gick med
11 May 2007
Ort
På rätt ställe.
Hoj
2012 ZX10R
Ok, har ingen beskrivning, finns det möjlighet för dig att maila över den eller nåt?
Om du orkar eller har tid?
Vore jätte tacksam!.
Daniel
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag kan se om jag kan få in den i datorn på någotvis annars får du ringa så kan jag förklara det är verkligen jätte enkelt !
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top