Billig återförsäljare av PCV & autotune?

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Hej,
Tänkte beställa en power commander V tillsammans med autotune-modulen för CBR600FS/F4i. Antar att man ska undvika att beställa från USA för att slippa tull.

Jag känner till ebay och kan använda google, så min fråga är egentligen, är det någon som har erfarenhet av en bra säljare/butik och vill dela med sig av den?

Alternativt, någon som har köpt grejerna till ett bra pris och kan dela med sig av hur billigt man kan hitta prylarna? Jag vet inte ens vad som är ett bra pris.

Något annat jag borde tänka på med PCV / autotune?
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
MotoSpeed och närmare bestämt deras Dynojet-ansvarige person Christian Klarkner.
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
ungefär 2500kr. Köpte bara PCV
Tack för tipset. Priset du sa verkar stämma fint när jag räknar i tullguiden, borde sluta på ~2600-2700kr med nuvarande dollar. Eller någonstans kring 4500kr för båda enheterna i mitt fall.

Lyckas inte hitta billigare på ebay eller amazon, så det är en bra start!

MotoSpeed och närmare bestämt deras Dynojet-ansvarige person Christian Klarkner.
De är inte billiga åtminstone, 3500kr för PCV och 2800kr för autotune.

Är det någon särskild anledning som gjorde dig extra nöjd med att handla där? Det skulle trots allt bli 1800kr+(vad nu frakten är) dyrare än att beställa från motomummy.
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
De är inte billiga åtminstone, 3500kr för PCV och 2800kr för autotune.

Är det någon särskild anledning som gjorde dig extra nöjd med att handla där? Det skulle trots allt bli 1800kr+(vad nu frakten är) dyrare än att beställa från motomummy.

Min enda ståndpunkt är att motomummy är en ren webshop medans MotoSpeed är ett kompetenscentrum med lång erfarenhet. Sedan avgör du själv om du behöver den kompetensen eller inte.

Jag säger inte att du kommer att hamna i den situationen, men OM du behöver Dynojet's egen support så har jag för mig att denna endast är tillgänglig för de som köpt sina Dynojet-produkter genom sin egen nationella distributör. Du tvingas helt enkelt uppge serienumret på dina produkter och då listar de genast ut vem som sålt dina produkter. Har dina produkter köpts från en annan marknad kommer de inte att svara på dina frågor, allt i ett försök att skydda sina egna Dynojet-distributörer och Dynojet-center.

Christian Klarkner är dessutom en av de personer i Sverige som har absolut mest erfarenhet av Dynojet's produkter, så MotoSpeeds egen support är inte att förakta. Ringer du Christian kommer han för övrigt att be dig strunta i Auto Tune då denna inte alls fungerar så bra som det sägs i reklamen eller bland hundratals stollar på diverse amerikanska forum. Jag har själv viss erfarenhet av Auto Tune och förstår därför Christians ståndpunkt - Auto Tune fungerar endast om du kör din hoj exakt som man kör den då man mappar i bromsbänk. Att den skulle fungera genom att bara plugga in den och köra och sedan få tidernas bästa mapp är en sanning med mycket stor modifikation.

Jag vet inte heller om du har räknat med tull och moms, men nuförtiden åker man alltid på detta. Ingen på Tullverket tror längre att motomummy skickar gratis gåvor till hundratals svenskar och Tullverket surfar dessutom på forum likt detta för att leta efter namn på avsändare.
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Auto Tune fungerar endast om du kör din hoj exakt som man kör den då man mappar i bromsbänk. Att den skulle fungera genom att bara plugga in den och köra och sedan få tidernas bästa mapp är en sanning med mycket stor modifikation.
Har varken läst om folks erfarenheter eller kollat någon marknadsföring. Jag vill ha en bredbandslambda så jag kan finjustera och följa upp de värden jag fått efter en bänkning.

Att bara kunna köra och få en bra mapp känns väldigt utopiskt, utan att ens gå in på alla detaljer om vad som kan gå fel, så förutsätter ju det att man vet vilken AFR man bör sikta på vid olika last, det är långt från självklart.

Jag räknar helt enkelt inte med att ha tid eller råd att köra bänkning för att få det perfekt för alla tänkbara laster och jag vill inte justera i blindo eller leka "butt dyno".

Jag vet inte heller om du har räknat med tull och moms
Tull och moms är medräknat. Jag har utgått från tullens egna beräkningsverktyg med tullsats för mc-delar och sedan slagit på lite extra utöver det.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top