Okvädesord och häxjakt

Är du en ängel i trafiken?


  • Antal röstningar
    0

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
För att citera ett tidigare inlägg med samma tema. (Kommer dock inte ihåg vem som skrev det)

"Det finns två sorters hojåkare. De som kör för fort och de som ljuger!"
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
1952 infördes hastighetsbegränsning i stan.
1968 infördes allmän hastighetsbegränsning och högertrafik.
Motvilligt har jag övergått till att för det mesta köra på höger sida.
Det var bättre förr (utom för kompisarna som grävdes ner eller bytte hojen mot rullstol)
Det var bättre förr! Och ju förr dess bättre! :fakta
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Meh.. Vadå någon gång? Och vem fan bryta sig om mitt kommande svar?

Det gäller att köra fort på rätt ställen så få som möjligt kan bli drabbade vid ev olycka.

Men jag kan med handen på hjärtat säg att jag aldrig kört snabbare än 270 med sambon på, sällan över 240 med för den delen. Men det gäller ju att göra de på rätt ställen:) Finns de? Är olyckan framme lär det bara bli skit kvar ändå i 150-200 på motorvägen..
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Har man aldrig kört för fort ljuger man. Men det är ju viss skillnad på att köra för fort och vara självmordskandidat..
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Jag håller alltid hastighetsbegränsningen och följer alla trafikregler till punkt och pricka vilket jag är väldigt stolt över.
Nackdelen med mig är att jag ljuger så förbannat! :va
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Eftersom jag nästan räknas som yrkeskriminell i polisen och mp ögon (timmerbilschaffis) så röstade man ju på alternativ 2.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag har kört lagligt någon gång faktiskt...:Bugar
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Hade det inte varit meningen att man skulle köra fort, skulle rullen inte gått att vrida så mycket:fakta

Systemfel, måste vara den där Löven:s fel.. :glömdet:tummenupp
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Som gammal yrkestrafikant omvandlar min hjärna alla hastighetsskyltar (utom 30 skyltarna) med körkortsindragningsgränsen, d.v.s. + 30 km/h

Tyvärr har det väl inträffat att även denna gräns försvinner vilket resulterat i trevligt umgänge med övriga kollektivtrafikanter under några få korta perioden av mitt liv. :crash
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Skulle säga, av bilar och mc, att 95-98% där ute kör för fort.
Trafikrytmen är ca 10+ då jag bilar mycket mellan Borlänge och Stockholm.
De få som ligger lagligt får kontinuerligt någon bil, som skall förbi, ända upp i anus.

De få som inte kör för fort ligger ofta under gränsen. :dummer
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Det saknas ett alternativ i pollen: Jag kör alltid för fort och bryr mig inte så mycket om vad lagen säger.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag kör nästan aldrig för fort!:)

Däremot händer det att jag kör fortare än skyltad hastighet och ibland även under skyltad hastighet...:rolleyes:

Jag tillhör den delen som inte håller hastigheten utan anpassar den efter omständigheterna....:tungan
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skulle säga, av bilar och mc, att 95-98% där ute kör för fort.
Trafikrytmen är ca 10+ då jag bilar mycket mellan Borlänge och Stockholm.
De få som ligger lagligt får kontinuerligt någon bil, som skall förbi, ända upp i anus.

De få som inte kör för fort ligger ofta under gränsen. :dummer

JAg håller förvisso med dig..
Men på rv55 mellan E20 och E18 är det väldigt bra efterlevnad på hastighetsbegränsningen under pendlingstiderna. Mycket irriterande när man kommer iväg senare hemifrån elle rjobbet så man hamnar med alla dem. :mad:
 

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Ort
Utanför
Hoj
Yamahahaha
Tror du hittar fler änglar i helvetet än i trafiken, det är liksom platsen där ens mörka sida är som mest påtaglig :fakta
 

moddlaren

Guest
jag brukar resonera att dubblar jag farten så är jag bara halva tiden på vägen och då minskar jag olycksrisken med 50%.

Tala om vilken annan handling som direkt kan minska olyckorna med 50% högre fart bidrar till 0 visionen.
det du din dumme fan claes tingvall.

http://www.youtube.com/watch?v=B9jcDjxW30Q

anledningen till att åka tysk premium bil med dubbla turbos:rock:rock
även anledningen till indraget körkort 3 gånger:D:D
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
jag brukar resonera att dubblar jag farten så är jag bara halva tiden på vägen och då minskar jag olycksrisken med 50%.

Tala om vilken annan handling som direkt kan minska olyckorna med 50% högre fart bidrar till 0 visionen.
det du din dumme fan claes tingvall.

http://www.youtube.com/watch?v=B9jcDjxW30Q

anledningen till att åka tysk premium bil med dubbla turbos:rock:rock
även anledningen till indraget körkort 3 gånger:D:D
Åas så minskar du även marginalerna för att hinna agera vid en eventuell fara samtidigt som du ökar krafterna vid en eventuell krock/klotning.
Försöker inte predika att man alltid ska hålla hastigheten, men ditt resonemang (om det nu var seriöst) känns inte särskilt genomtänkt.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Åas så minskar du även marginalerna för att hinna agera vid en eventuell fara samtidigt som du ökar krafterna vid en eventuell krock/klotning.
Försöker inte predika att man alltid ska hålla hastigheten, men ditt resonemang (om det nu var seriöst) känns inte särskilt genomtänkt.

äsch, chansen o dö ökar ju ;) har hört att de är billigast för samhället så istället för en massa handikapps ersättningar hit o dit :fakta

Nej skoja bara. va tvungen o skriva det bara för de lät så kul :Bugar
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag kör ganska ofta lite för fort. Men som många andra i tråden sagt så finns det ju grader i helvetet. Jag försöker hålla mig till att köra fort till platser och tillfällen där jag slipper onödiga risker. Och jag försöker hålla mig under gränsen för att förlora körkortet. Lanesplitting i 200 ägnar jag mig inte åt.

Att man inte skulle kunna ha åsikter om vissa trafikbeteenden för att man någon gång skulle ha legat lite över hastighetsgränsen är befängt. Dom allra flesta inser att det är rätt stor skillnad på att ligga i 100-110 på en relativt tom 90 väg jämfört med att ligga och lanesplitta i dubbla den tillåtna hastigheten.
 

Nickeman

Ny medlem
Gick med
21 May 2011
Ort
Nyköping
Hoj
Nada
äsch, chansen o dö ökar ju ;) har hört att de är billigast för samhället så istället för en massa handikapps ersättningar hit o dit :fakta

Nej skoja bara. va tvungen o skriva det bara för de lät så kul :Bugar
jag var död en stund och miste benet på grund av en som genade i kurvan:fakta .......jag ser inget Skoj i det
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top