Packväskor DL 650 V-strom 2005?

Gital

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Kawasaki, zx-6r -98
Hoj Hoj!

Längesedan man var inne på detta forum, och tyvärr ber man om hjälp det första man gör....

För att göra en lång historia kort:
Sålt mina 2 ninjor, blivit gammal, fått 2 barn på köpet och skaffat mig en pendlarhoj som ska ta mig till Nord-Norge nästa år...

suzuki original väskor runt om (2 på sidor och en på toppen) kommer kosta mig ca 15 000:-, och då jag gav 26 000 för bågen för ca 1 månad sedan är det ju liksom inget alternativ. Har en Givi topp-box som absolut inte måste bytas ut, men enligt suzuki är det ju så.... Fästen och annat.

Så till min fråga: jag ska göra en, och endast en, tur till Nord-Norge nästa år, och planerar att vara borta i 2-3 veckor. Därefter har jag ingen som helst nytta av sidoväskor, tankväskor osv, men min topp-box behåller jag så klart.

Har någon en idé om vad att spana in på? Har sett ett Dakar tyg-set för ca 5000:- som låter "ok" jämfört med original, men även det är ju rätt mkt att spendera för enbart en semester... Tacksam för alla ideér, inkl modifikationer....

Hmm, kom precis på (och om jag bryter mot forumregler nu ber jag om ursäkt, radera i så fall).... Om ngn har en DL-650 V-ström med sidoväskor som passar min (2005) tillsammans med Givi topp-box, kan jag få hyra dem under några veckor i juni -15, inkl fäste?? Ger ju inte fyrsiffrigt belopp för det men hundralappar är det ju värt alla gånger för mig......

/Gital
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Mitt tips, köp en stor tankväska på t.ex Biltema, ha det nödvändigaste i en lätt ryggsäck och resten i wobbel.tv:n ( korvlådan )
Kan det funka?
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Fixa ett rack för givis monokeyväskor och köp mina beggade givi sidoväskor ;D

Eller packrulle och tankväska.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Skulle också säga packrulle fastspänd på kutsen och en tankväska för småsaker man vill komma åt lätt.
Lite krångligare än packväskor men för 1 resa skulle jag inte lägga några större summor på väskor.

Annars finns det billiga racks för giviväskor och ibland dyker det upp billiga väskor på nätet.
 

Gital

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Kawasaki, zx-6r -98
Märker ju nu att jag är mer nybörjare än vad jag önskar på området...
När ni säger rack, menar ni fäste då?
Vad är en packrulle? Ungefär så som man packar ihop ett tält, dvs lång,rund sak?

/Borde läst på mer känner jag
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Jag campade en sommar med tjejen på min v-strom 650, riggad med Givi toppbox och sidoväskor från Biltema. Dom kostade väl några hundra. Skall du köra själv är det som flera andra rekommenderar bättre med en rejäl sjösäck mellan dig och Givin. Du lär få plats med allt du behöver, och får ett (lite) smidigare ekipage. Kul hoj för övrigt (jämfört med hur den ser ut:) )

Sjösäck/dry bag:
space-sack.jpg
 
Last edited:

Sodan

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Sprint 1050 GT 2012
Köp beggade grejjer. Tankväska kan också vara en bra grejj. Packrulle finns prisvärda på BT

Har gjort turen till norge med en Vstrom 650. Perfekt hoj för det!!
 

Arkstedt

Medlem
Gick med
3 Jan 2012
Ort
Åkersberga
Hoj
Kawasaki ER6-N -07
Jag inställer mig i packrulle/tankväska-högen och slår ett slag för Givis "nya" tankväsk-system med quickrelease - i synnerhet eftersom du tänkt pendla med hojen och det är så vansinnigt enkelt att klicka på och dra av tankväskan

https://www.youtube.com/watch?v=y_XsJScKOcc

Finns hos flera svenska återförsäljare för vad jag tycker är en rimlig peng (1000-1500 beroende på storlek)
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Har dom tänkt rätt egentligen? Topboxfästet är ju en egen enhet på v-strommen så man kan då använda vilket sidofäste som helst.
Dessutom så är väl Suzukis orginalgrejjor av märket Kappa. Kappa är dessutom Givis dotter och grejjorna är kompatibla med varann.
 

Gital

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Kawasaki, zx-6r -98
tack alla för era svar! blir nog packrulle precis som ni säger, och eventuellt en tankväska med 12v uttag för laddning av diverse saker..

Tack igen!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top