Islänning utan MC

Islänningen

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2014
Ort
Herrljunga
Hoj
N/A
Hej

Jag är nyligen flyttad till Sverige från Island.

Hadde en Yamaha FZR 600 86:a byggd till en street fighter på Island, men nu är jag jo i behov av MC!

Tack för mig.
Islänningen.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Kul, välkommen.
Berätta lite om hojåka på Island, hur lång är säsongen, fina vägar osv.
Har ni nån "fotokurva"? :)
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Hejsan Islänning ! Välkommen !

Jag har några bekanta som har flyttat till Island och när jag var där senast så var de väl nån välutrustad Hummer eller flygplan som kändes mest "framkomligt" !

Men om du vill ha ett tips om mc här så är ju svaret givet eftersom du frågar på detta forum !
Kawasaki ZX 10 R Ninja ! Välj årsmodell själv men jag rekommenderar 04 - 05 !!! :7peta :tummenupp
:yoparty :rock
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Fan va coolt! en islänning är fan inte alla dagar vi får besök av här på Sporthoj!

Hjärtligt välkommen! :Bugar :yoparty

Som innan redan Skrivit. www.Blocket.se det är där majoriteten av oss söker, Som du nog säkert upplevt innan så är det fler hojar till salu på våren än på höst-vintern

Lycka till :hej
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Fan va coolt! en islänning är fan inte alla dagar vi får besök av här på Sporthoj!

Hjärtligt välkommen! :Bugar :yoparty

Som innan redan Skrivit. www.Blocket.se det är där majoriteten av oss söker, Som du nog säkert upplevt innan så är det fler hojar till salu på våren än på höst-vintern

Lycka till :hej

Jo Fan ! Island är IsCoolt !
De var ju vinter när vi var där och så var de ett vulkanutbrott ca 100 km norr om Reykjavik . Vi tog ett lite propellerplan och åkte dit och kollade (videofilmade) på de ! De är en grejj som man får vara med om "once in a lifetime" ! :rock
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Island...........Reykjavík...................väcker en del sköna minnen

Blev en av mina bättre "storstadssemestrar" med familjen. Vi brukar beta av en storstad varje år på semestern. Rom, London, Barcelona, Berlin och ett flertal till har det blivit - Främst pga att jag är intresserad av (krigs)Historia och arkitektur, men även av natur. Och på Island snackar vi NATUR !!

Landade och tyckte jag varit smart som bokat hotell precis i närheten av flygplatsen. Sätter oss i hyrbilen och startar gps:en. Va faaaaan ??? fattar ingenting, den visar att det är 5 mil till hotellet !!! - Stod "ligger i direkt anslutning till Reykjaviks flygplats" endast "ett par km från Reykjavik" på mrjets bokningssida ju.

Då visar det sig att "Reykjaviks flygplats" och "Keflavik International Airport" INTE är samma sak utan två olika flygplatser. Det är i Keflavik man landar om man kommer dit i en 737:a - Reykjaviks flygplats visar sig vara en mindre flygplats för mindre flygplan !!! (Varför tog jag inte min Gulfstream 550 :))..........Så det var ju en jädra tur att jag beställt hyrbil

Sedan blev det en grym vecka med en dags bad i blå lagunen, båttur ut till westmannaöarna (besökte byn som blev begravd under 30 meter lava någon gång under 70-talet), De vanliga turistfällorna med geisrar och dyl såklart, nationalparken Thingvellir och Eyjafjallajökull Islands femte största glaciär.

Ska man en gång i sitt liv testa att äta valkött ? - på en lyxigare restaurang i anslutning till Blå lagunen blev det så. En kock stod och skar upp små bitar och la i pyttesmå skålar - Det var nog en oskriven lag att man endast fick ta EN skål (eller så var det så vi uppfattade det) och det var bra så, för jag ville som sagt bara prova en gång. Min fru vägrade, men jag och grabben testade......och det smakade som mört nötkött. Dubbelbottnad känsla var det i vilket fall...........men nyfikenheten vann denna gången !!

På hotellet råkade vi ut för en "kulturkrock" - Det var varmt i hotellrummet och det fanns ingen avstängning på radiatorerna, på väg ner till receptionen möter jag en städerska, jag berättar om mitt bekymmer och hon följer med mig till rummet och öppnar alla fönstren på vid gavel

- Ähhhhh.......du det där är kanske inte det mest ekonomiska sättet att få det kallare här inne får jag ur mig

Hon bara rycker på axlarna och säger att varmvatten är gratis här

Hela Reykjavík är som en stor fjärrvärmeanläggning. Totalt sett har ungefär 90% av de isländska hushållen fjärrvärme från geotermisk värme. Rätt fräckt......själv betalar jag väl runt 20 000 om året för att hålla kåken varm !!!


Hoppas du trivs lika bra i Sverige som vi gjorde i Island Islänningen - Glöm bara inte att stänga av radiatorerna framför att öppna fönstrena när det nu blir höst och vinter...........................Annars blir det dyrt !!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top