Köp av Suzuki 750

sniegel

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Haninge
Hoj
Suzuki GSX 750 -98
Hej! Ska iväg på lördag och kika på en Suzuki GSX 750 (Inazuma) från -99
Den har gått 3900mil och ser fin ut och allt skall fungera som det skall, aldrig nedlagd/inga repor etc.
Det han begär är 19.000kr vilket jag kan tycka låter överkomligt som höstpris.
När jag söker på denna hoj på forumet så kommer det mest fram GSX-R så tänkte höra om någon här har kört denna och kan säga om det är något att ha? Är sj 24år och 183lång.

Något speciellt man ska kika på förrutom de vanliga dvs lager/packningar/bromsar/läckage etc?

Tack på förhand :)
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Tekniskt känner jag inte till några nackdelar med den modellen, håll koll på de vanliga grejerna.
Den är lättkörd, har en beprövad motor baserad på GSXR:en och är lättmekad, jag förstår mycket väl varför den var populär som övningskörningshoj på sin tid.

Frugan har haft en svart i några år som jag lånar vid tillfälle, mycket trevlig hoj som hanterar allt från pendling till långturer. Jag har sänkt den åt henne och bytt slutdämpare så den låter riktigt fint också !
Hittar du ingen hoj kan jag höra om hon är intresserad av att sälja sin. Annars är risken stor att jag bygger caferäser av den och det vore synd på ett fint exemplar... ;)
 

sniegel

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Haninge
Hoj
Suzuki GSX 750 -98
Hmm en timma innan jag skulle åka o kolla på den ringde säljaren o sa att den va såld.. såld för 17.500.

Hur bra skick är den i,årsmodell etc? bild någonstans här på forumet?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top