Svårt att hitta delar!

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Vet inte om det är för att jag är ganska ny i mc-svängen men jag har svårt att hitta prylar till mitt cafébygge.

Ser att många använder sig av clip-on styren men vart köper ni dem?? Jag kan bara finna dem på Ebay och Aliexpress och då med ca 1 månads levtid.
Samma sak verkar gälla eftermarknadsluftfilter.

Är det bara jag som letar på fel ställen :dummer eller har jag för dåligt tålamod helt enkelt??

Tipsa jättegärna om ni vet något bra ställe som jag inte hittat!
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Kolla Sh skroten eller ring till en riktig och hör med de
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Vet inte om det är för att jag är ganska ny i mc-svängen men jag har svårt att hitta prylar till mitt cafébygge.

Ser att många använder sig av clip-on styren men vart köper ni dem?? Jag kan bara finna dem på Ebay och Aliexpress och då med ca 1 månads levtid.
Samma sak verkar gälla eftermarknadsluftfilter.

Är det bara jag som letar på fel ställen :dummer eller har jag för dåligt tålamod helt enkelt??

Tipsa jättegärna om ni vet något bra ställe som jag inte hittat!

De flesta som gör fotpinnssatser brukar göra clipon också...

Renthal,Tomaselli, Woodcraft-CFM m.fl...fast de flesta är väl inte direkt "billiga"

Så lång tid...mysko men det beror väl på...
Pryttlar som skickas från USA eller Europa brukar vara hemma på ca 1v.
1 par fälgar från USA tog 10 dagar, en axel från Tyskland 3 dagar. Swing från Nederländerna ~6 dagar.

Fast snigeltransport från Asien...

Vad gäller prylar så...försök hitta prylar tillverkade i Europa(Tyskland), det finns en hel del som faktiskt maskinbearbetar och sånt alldeles själva, snyggt så att man fäller en liten tår. Ett antal US-firmor gör det samma. Jämnare kvalisort för det mesta på grejorna än det som hittas via Alibaba t.ex. Det är inte så kineser inte kan göra bra grejor...man vet bara inte om de vill.

Europa har dessutom den fördelen att de flesta destinationer inte är mer några få timmar bort om man nu till äventyrs skulle behöva diskutera något på tu man hand. :rolleyes:
 

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
K-B: SH-skroten? Den känner jag inte till. Finns här på forumet antar jag!

aelm: Tack, där fanns det ju prylar!

Rymdbörje: Ja, dyra har jag hittat! Problemet är diametern, mina fjäderben är 38mm och det har jag hittills bara hittat från Kina. Hittade dessa Paddan ingen aning om kvalitén men känns ju som om att det är viktigt att köpa schyssta prylar. Man vill ju inte att styret skall vika sig i 90 blås!

Hittade någonstans en som skulle vara Tüv-godkänd enligt säljaren. Men den verkar ha försvunnit...
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Hör med Raask. Svensktillverkade prylar. Är ganska säker på att han har clip-on som passar. Raask.se
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
K-B: SH-skroten? Den känner jag inte till. Finns här på forumet antar jag!

aelm: Tack, där fanns det ju prylar!

Rymdbörje: Ja, dyra har jag hittat! Problemet är diametern, mina fjäderben är 38mm och det har jag hittills bara hittat från Kina. Hittade dessa Paddan ingen aning om kvalitén men känns ju som om att det är viktigt att köpa schyssta prylar. Man vill ju inte att styret skall vika sig i 90 blås!

Hittade någonstans en som skulle vara Tüv-godkänd enligt säljaren. Men den verkar ha försvunnit...

OK.
38 mm var standard på många 80-tals hojar. Har för mig att Laverdan hade 38 mm gaffel t.ex.
Dyra och dyra...ibland får man ungefär så bra som man betalar för....:rolleyes:

I vilket fall som helst så, lycka till med pryljakten. :tummenupp
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Dyra och dyra...ibland får man ungefär så bra som man betalar för....:rolleyes:
Stämmer in på kina cliponen jag köpte förra året.. Monterade dom med pinnarna riktade uppåt, tog några veckors tränande av långsam bakhjulsåkning innan dom pekade ner i samma vinkel som originalstyret :död

Meeen förutom att jag har fått byta till solida styrpinnar och själva fästena har blivit solblekta så funkar dom bra :rolleyes:
 

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Laidback: Denna är inte så tokig den heller!

Rymdbörje: Jo så är det ju visserligen. De jag hittat i Svedala låg runt 15-1600:- och det har jag känt varit lite i tuffaste laget (fattig student med grandiosa planer).

Larse: Ja lite det jag varit rädd för!


Men tog rådet från [Tim] och Geten och kontaktade Raask. 800:- skulle de ha för en uppsättning svarta pulverlackade. Inkl frakt!! Det känns brutalt överkomligt! Blir nog till att slänga in en order där!!
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Raask är överkomlig, men kvalitén på delarna är sådär. Inga direkt snygga svetsar eller maskinbearbetning. Fast förstås, om man vill ha den stilen så :)
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Tror fzr600 från slutet 80-början 90 har 38mm ben. Bör vara lätt att hitta clipons i UK och DE på ebay.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top