Integrerade blinkers i baklyset..

Gick med
4 Mar 2006
Ort
nynäshamn
Hoj
en honda vtr 1000 -03.firestorm och en yamah R1 -02
tänkte kolla läget gällande just intregrerade blinkers i baklyset..:näsblod.!?..har hört från vissa källor att det är ok,men andra säger no no....kollar man vad reglerna/lagen säger så står ju inget om just detta med integrerade blinkers mer än vad som gäller för bakre blinkers..dvs 180mm emellan och synliga rakt bakifrån...Men om man som jag har köpt en hojj med integrerade blinkers och ska besikta till våren,och ABSOLUT inte vill börja mickla bort dom.:huvet.hur ska man göra då..!?..montera dit ett par extra som sitter som lagen förespråkar och plocka bort dom efter besiktning..!?:va..vore rätt intressant o veta så har nån koll på läget kan ni väl droppa ett ord eller två..:rolleyes::hihi/mvh janne_haninge
 

carlsson747

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2007
Ort
Örebro
Hoj
-02 R1
Du har svarat på din egna fråga, koppla ur de som sitter i och sätt ditt externa om de inte uppfyller kraven för tydlighet eller avstånd.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Du behöver inte koppla ur de gamla, bara du monterar ett par godkända som är minst 18cm emellan. Lite extrablinkare utöver det lagstadgade får man ju ha ;)

Kör min hoj så, blinkar som fan :D
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Du behöver inte koppla ur de gamla, bara du monterar ett par godkända som är minst 18cm emellan. Lite extrablinkare utöver det lagstadgade får man ju ha ;)

Kör min hoj så, blinkar som fan :D
Fast, på hoj får man inte ha udda antal par blinkers :huvet Sen kanske inte alla besiktningsmän har koll, eller bryr sig, för dom vet framförallt att dom extra, som sitter med eltejp och har kablar som går tvärs över kutsen, kommer att ryka innan hojen har hunnit hem igen :rolleyes:
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Fast, på hoj får man inte ha udda antal par blinkers :huvet Sen kanske inte alla besiktningsmän har koll, eller bryr sig, för dom vet framförallt att dom extra, som sitter med eltejp och har kablar som går tvärs över kutsen, kommer att ryka innan hojen har hunnit hem igen :rolleyes:

Udda antal par? va udda ;) hade delvis förstått om udda antal ej var tillåtet, typ 5 på ena sidan 2 på andra :D Jag bes iaf med 4 blinkare bak och 2 fram och det gick bra, får väl sätta på 2 extra fram med i värsta fall så man har 4 par :gnissla
 
Gick med
4 Mar 2006
Ort
nynäshamn
Hoj
en honda vtr 1000 -03.firestorm och en yamah R1 -02
hmmm..tack boys för svaren.:)..det va ungefär som jag misstänkte:3freak...får skaffa ett par snygga och*limma*dit dom lagom till besiktningen..:yoparty...tack för visat intresse gott folk:tummenupp
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Stämmer. Minst 180mm imellan.

För bakljus kan jag rekommendera customled.com
Starkaste och smartaste LED bakljusen jag någonsin sett och då är jag ljusnörd.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top