Motogp -2014 Shell Advance Malaysian Motorcycle Grand Prix

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ena löpet hinner inte avslutas innan det är dags för nästa!

Nu drar circusen till malaysia. En bana som för mig (och säkerligen för många andra) framkallar en å annan tår efter den tragiska olyckan med simoncelli:( (vif).

I jakten på andraplatsen i totalen är det fördel VR46 med en jagande stallkamrat i hälarna, pedrosa tror jag vi kan skriva av helt i jakten på en andraplats i totalen (fastän han vann i malaysia förra året) så visst finns det en spänning kvar i luften fortfarande.


Förra årets placeringar som följer:

1. Surkuken (peddot)
2. MM
3. JLo
4. VR46
5. Bautista


Sändningstiderna hittar ni här: http://www.viasat.se/sport/tv-tabla#2014-10-24

Mitt tips.

1. MM
2. VR46
3. JLo
4. CC (nu är det do or die liksom)


M fl
 
Last edited:

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Ena löpet hinner inte avslutas innan det är dags för nästa!

Nu drar circusen till malaysia. En bana som för mig (och säkerligen för många andra) framkallar en å annan tår efter den tragiska olyckan med simoncelli:( (vif).

I jakten på andraplatsen i totalen är det fördel VR46 med en jagande stallkamrat i hälarna, pedrosa tror jag vi kan skriva av helt i jakten på en andraplats i totalen (fastän han vann i malaysia förra året) så visst finns det en spänning kvar i luften fortfarande.


Förra årets placeringar som följer:

1. Surkuken
2. MM
3. JLo
4. VR46
5. Bautista
6. C C

Sändningstiderna hittar ni här: http://www.viasat.se/sport/tv-tabla#2014-10-24

1. Surkuken
Är det samma person som också går under benämningen Robolenzo?
Såg nu att han nog är 3:a på din lista...så mystiken tätnar?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skulle vara skoj om CC visar sig ha hittat något magiskt med GP14-duccen och håller samma mått som tills han ramlade av asfalten på PI.
Men annars misstänker jag att MM kör så fort han bara kan, bara för att gno överlägsenheten i ansiktet på de andra lite extra, JL och VR kämpar som satan om andraplatsen, och till slut kommer den ena av dem att få släppa av pga att däcken inte orkade med längre, och den andra har liiiite mer däck kvar och kan hålla undan. DP som tjurig fyra.
Efter dem kommer en totalt slumpmässig röra av duccar, satelliter och aleix.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
1. MM Tar hem de sista nu, man kan bara ha så mycket "otur"...eller vad man ska kalla det.
2. VR Framgång föder framgång och självförtroende!
3. JL Passar sämre än Rossi här och är inte lika sugen så han backar av.
4. DP Vill men räcker inte till när resten vill lite extra.



Valfri ducce och T3 i blandad ordning...

Typ :)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Skulle vara skoj om CC visar sig ha hittat något magiskt med GP14-duccen och håller samma mått som tills han ramlade av asfalten på PI.
Men annars misstänker jag att MM kör så fort han bara kan, bara för att gno överlägsenheten i ansiktet på de andra lite extra, JL och VR kämpar som satan om andraplatsen, och till slut kommer den ena av dem att få släppa av pga att däcken inte orkade med längre, och den andra har liiiite mer däck kvar och kan hålla undan. DP som tjurig fyra.
Efter dem kommer en totalt slumpmässig röra av duccar, satelliter och aleix.


Sitter å kollar på förra årets lopp just nu och jag får nog säga att peddot körde körde riktigt bra i malaysia förra året, kontrollerade loppet i stort sett från start till mål. Men en hel del vatten har runnit under broarna och jag tor inte att han ens hamnar på pallen i år.
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Glöm sedan inte bort att VR är ........."Sopslut!"

/KentW
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Starten tas, som vanligt av Lorre, med Rossi och MM hack i häl.
Peddo hamnar bakom diverse Ducatis och Tech-3'or och kommer som vanligt inte om förrän det är försent.
Efter en del fight tar sig både Rossi och MM förbi Lorre.
Med 6-7 varv kvar lägger MM in stöten som avgör.
Dovi/Ianonne/Cal/Pol/Aleix tampas hela vägen in i mål om platserna bakom.

Facit. :fakta
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Hoppas Marquez, Miller, Rins och Co bjuder på lika bra racing som sist.
Millers omkörningar under inbromsning på PI påminner mkt om Rossis sätt att ta sej förbi folk.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Idag var det tre år sen Marco Simoncelli lämnade oss.

Kommer aldrig glömma den dagen, inte ofta en vuxen person gråter, men den dagen gjorde jag det.
Jag hade laddat ner racet och kollade och det blev rödflagg och jag väntade, väntade och väntade på att racet skulle starta igen.

Programledarna (BBC) sa att Marco var vid medvetandet och allt kändes bättre och jag tänkte skönt, då kanske racet startar snart. Men racet startade aldrig och sändningen tog slut, jag förstod ingenting..

Gick in på MotoGP och möttes av detta: http://www.motogp.com/en/news/2011/malaysia+sepang+motogp+simoncelli+succumbs+to+injuries

Jag hade aldrig hört ordet succumbs och kunde inte förstå/tro att det betyder det värsta. Till slut förstod jag det och tårarna började rinna. Väldigt märkligt när man aldrig träffat honom men det var något speciellt med honom. Så overkligt, jag satt i soffan och åt frukost och allt var underbart och ett MotoGP-race skulle precis starta, 1,5h senare efter all väntan så var han borta.

Vila i frid Marco!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Idag var det tre år sen Marco Simoncelli lämnade oss.

Kommer aldrig glömma den dagen, inte ofta en vuxen person gråter, men den dagen gjorde jag det.
Jag hade laddat ner racet och kollade och det blev rödflagg och jag väntade, väntade och väntade på att racet skulle starta igen.

Programledarna (BBC) sa att Marco var vid medvetandet och allt kändes bättre och jag tänkte skönt, då kanske racet startar snart. Men racet startade aldrig och sändningen tog slut, jag förstod ingenting..

Gick in på MotoGP och möttes av detta: http://www.motogp.com/en/news/2011/malaysia+sepang+motogp+simoncelli+succumbs+to+injuries

Jag hade aldrig hört ordet succumbs och kunde inte förstå/tro att det betyder det värsta. Till slut förstod jag det och tårarna började rinna. Väldigt märkligt när man aldrig träffat honom men det var något speciellt med honom. Så overkligt, jag satt i soffan och åt frukost och allt var underbart och ett MotoGP-race skulle precis starta, 1,5h senare efter all väntan så var han borta.

Vila i frid Marco!


Tragiskt:( förmodligen får rossi än idag flashbacks av händelsen.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Glöm sedan inte bort att VR är ........."Sopslut!"

/KentW

Är det inte fantastiskt, att en som är så sopslut ändå fortsätter vinna. Före många som ALDRIG vinner. :) :tungan :brinnerup

Jag minns 2006. När Rossi hade åsikter om däcken. "Jävla sopa...han ska bara ha nåt att skylla på. Lika bra han lägger av" Förvisso hans eget fel att titeln gick till Mr. Not Desereve The Titel det året. :rolleyes:

Helgens tjing.

Tjing 1. För att Rossi kommer spöa MM. Gammal är äldst och BÄST!!
Tjing 2. Att Peddot spöar Lorenzo och MM.

Svårtippat där under. Det är lite si och så med kvalitén på resten av fältet.

Appropå Simoncelli. :(

Kommer ihåg det glasklart. Allt som hände den ödesdigra dagen. Hur jag for upp ur soffan och skrek rakt ut. Skräcksynen av händelseförloppet. Den olustiga klumpen i magen. Eftersom man anade att det gått käpprätt åt helvete. Ansiktsutrycken på övriga förare när dom fick åka tillbaka till sina depåboxar. Fi fan. Blir ledsen nu när jag tänker på det. :gråta

//M
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är det inte fantastiskt, att en som är så sopslut ändå fortsätter vinna. Före många som ALDRIG vinner. :) :tungan :brinnerup

Jag minns 2006. När Rossi hade åsikter om däcken. "Jävla sopa...han ska bara ha nåt att skylla på. Lika bra han lägger av" Förvisso hans eget fel att titeln gick till Mr. Not Desereve The Titel det året. :rolleyes:

Helgens tjing.

Tjing 1. För att Rossi kommer spöa MM. Gammal är äldst och BÄST!!
Tjing 2. Att Peddot spöar Lorenzo och MM.

Svårtippat där under. Det är lite si och så med kvalitén på resten av fältet.

Appropå Simoncelli. :(

Kommer ihåg det glasklart. Allt som hände den ödesdigra dagen. Hur jag for upp ur soffan och skrek rakt ut. Skräcksynen av händelseförloppet. Den olustiga klumpen i magen. Eftersom man anade att det gått käpprätt åt helvete. Ansiktsutrycken på övriga förare när dom fick åka tillbaka till sina depåboxar. Fi fan. Blir ledsen nu när jag tänker på det. :gråta

//M

En sak som bränt sig fast i minnet är hur en förare föll på knä i gräset vid sidan av asfalten bredvid olyckan och såg fullkomligt förintad ut.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Idag var det tre år sen Marco Simoncelli lämnade oss.

Kommer aldrig glömma den dagen, inte ofta en vuxen person gråter, men den dagen gjorde jag det.
Jag hade laddat ner racet och kollade och det blev rödflagg och jag väntade, väntade och väntade på att racet skulle starta igen.

Programledarna (BBC) sa att Marco var vid medvetandet och allt kändes bättre och jag tänkte skönt, då kanske racet startar snart. Men racet startade aldrig och sändningen tog slut, jag förstod ingenting..

Gick in på MotoGP och möttes av detta: http://www.motogp.com/en/news/2011/malaysia+sepang+motogp+simoncelli+succumbs+to+injuries

Jag hade aldrig hört ordet succumbs och kunde inte förstå/tro att det betyder det värsta. Till slut förstod jag det och tårarna började rinna. Väldigt märkligt när man aldrig träffat honom men det var något speciellt med honom. Så overkligt, jag satt i soffan och åt frukost och allt var underbart och ett MotoGP-race skulle precis starta, 1,5h senare efter all väntan så var han borta.

Vila i frid Marco!

Jag har liknande och väldigt jobbiga minnen från den dagen.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hmm lite vilda skott här men:

1. VR
2. CC
3. DP

Så kommer MM och Lorre och slåss om 4:e platsen. (visst inte troligt enligt statistik och form men hey, vore intressant om inte annat. :tungan)
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Hmm lite vilda skott här men:

1. VR
2. CC
3. DP

Så kommer MM och Lorre och slåss om 4:e platsen. (visst inte troligt enligt statistik och form men hey, vore intressant om inte annat. :tungan)

Vore kul om CC kunde prestera igen. Hela vägen in i mål dvs
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Honda får fortsätta och klanta sig om Yamaha ska vinna "Constructors Championship", men det är ju högst otroligt (Yamaha måste vinna 2 race, och ingen Honda får komma bättre än 14:e plats i 2 race)

Väldigt jämt mellan VR och JL både i poäng och resultat. VR har haft 8 race där han placerat sig bättre än JL, och JL har också 8 race där han varit bättre än VR.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top