Mc-förare hojar fort, får fängelse tack vare egna filmer.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Undrar hur jag hade reagerat om det var min prinsessa som körde bilen som du körde in i....

Ja, personen i bilen måste ju ha skadat sig nåt fruktansvärt. Kanske rent av råkade sätta munken i halsen så att hon omkom.

Men oavsett så är det ALLTID en bättre bil/mc förares ansvar att tänka på andras säkerhet

Så personbilsföraren som som inte använde sin blinkers och därmed ignorerade andras säkerhet kanske rent av förtjänade att dö?
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
snl-popcorn-gif.gif
 

Bifogat

  • snl-popcorn.gif
    snl-popcorn.gif
    498 KB · Visningar: 50
Last edited:

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hoppas du never ever kör en km för fort själv, för annars sysslar du med glashuskastande :7peta

Eller så ser man skillnad på fortkörning och fortkörning.
Att någon ens kommer på tanken att skjuta skulden på någon annan än mc-föraren i filmen eller saknar omdömet att förstå att körningen lätt kan kan klassas som extrem är för mig obegripligt.

En sak är att man gillar att köra på detta viset, men om man trots det inte fattar faran med det så är man hjälplöst lost.
Nu verkar ju inte föraren ha några problem med att förstå det olämpliga i körningen, däremot verkar det vara många andra som upprörs av andra saker än just hur motorcykeln framfördes.

Meeeen..
Vill man säkra en framtid med ..
Skyltar fram,
Begränsat antal hästkrafter,
Ännu högre försäkringspremier,
Ägaransvar,
Medias förakt osv osv osv osv så är det helt rätt väg att gå genom att först och främst köra på detta visen, men också att på Sveriges största forum för motorcyklister ha en attityd som inte direkt pekar åt att kollektivet har förståelse för olämpligheten i detta.

Detta har inget med moral att göra, endast sunt förnuft.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Eller så ser man skillnad på fortkörning och fortkörning.
Att någon ens kommer på tanken att skjuta skulden på någon annan än mc-föraren i filmen eller saknar omdömet att förstå att körningen lätt kan kan klassas som extrem är för mig obegripligt.

En sak är att man gillar att köra på detta viset, men om man trots det inte fattar faran med det så är man hjälplöst lost.
Nu verkar ju inte föraren ha några problem med att förstå det olämpliga i körningen, däremot verkar det vara många andra som upprörs av andra saker än just hur motorcykeln framfördes.

Meeeen..
Vill man säkra en framtid med ..
Skyltar fram,
Begränsat antal hästkrafter,
Ännu högre försäkringspremier,
Ägaransvar,
Medias förakt osv osv osv osv så är det helt rätt väg att gå genom att först och främst köra på detta visen, men också att på Sveriges största forum för motorcyklister ha en attityd som inte direkt pekar åt att kollektivet har förståelse för olämpligheten i detta.

Detta har inget med moral att göra, endast sunt förnuft.

Jag är mest fascinerad över hur vissa anser sig ha ensamrätt till definitionen av "extremkörning", medan den fortkörningen de själva sysslar med, strax under "extremkörning", är helt ok.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag är mest fascinerad över hur vissa anser sig ha ensamrätt till definitionen av "extremkörning", medan den fortkörningen de själva sysslar med, strax under "extremkörning", är helt ok.

Hur menar du nu?

Ingen skillnad mellan att köra i 100 och 160 på en väg som Huddingevägen eller?
 

universe777

See you in hell don't be late.
Gick med
28 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2000, Triumph Legend 900 *SÅLD* 2008, Kawasaki ER6F *SÅLD* BMW K1100LT 1999 BMW S1000RR 2010
Vart tog alla dessa sköna typer vägen? Växte de upp och lämnade mig kvar här eller?

Nja en del blev kvar men en del blev nog helt plötsligt väldigt mogna........
Om du vill ha humor gå in på garaget och zatzy där finns det många popcorn.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Undrar hur jag hade reagerat om det var min prinsessa som körde bilen som du körde in i, hade jag kunnat acceptera det och låtit det mesiga svenska rättssystemet ha sin mesiga gång?
Jag undrar.

Men varför skulle ett omoget mentalt kalhygge som du/ni reflektera över det?
Låt oss hoppas ,för bådas skull,att vi aldrig behöver få ett svar på den frågan.

Extremkörning hör hemma på bana och/eller avspärrat område.
Det är andra mäns fruar,barn och kära som rör sig ute i trafiken som ni tar er rätten att riskera livet på med era dumheter.
Kanske är dom inkompetenta bilförare, kanske sitter dom fastspända i en barnstol eller bara rent generellt åker med som passagerare.
Men oavsett så är det ALLTID en bättre bil/mc förares ansvar att tänka på andras säkerhet före sin egen adrealinkick.

Men som sagt,vi får väl hoppas att jag aldrig behöver uppleva den ilskan och/eller sorgen över att få någon som jag älskar skadad av en idioter som er.

Jag kan minnas fel, men i år har 6-7 motorcyklister blivit ihjälkörda av bilister, 0 bilister ihjälkörda av motorcyklister. Säger det dig någonting?
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Undrar hur jag hade reagerat om det var min prinsessa som körde bilen som du körde in i, hade jag kunnat acceptera det och låtit det mesiga svenska rättssystemet ha sin mesiga gång?
Jag undrar...

"Flashback-varning" ja du skulle väl spöa föraren om han kom med sin rullator ditt supermongo!!! har du fått din diagnos än??? Din "prinsessa" kanske skulle ha tappat sin Iphone , sminkspegel etc. om nån touchade eran bakspoiler...

Men varför skulle ett omoget mentalt kalhygge som du/ni reflektera över det?
Låt oss hoppas ,för bådas skull,att vi aldrig behöver få ett svar på den frågan..

Supertuff AB... en riktig internetkrigare är född... ni finns både på Flashback ,Facebook och Sporthoj.com...


Extremkörning hör hemma på bana och/eller avspärrat område.
Det är andra mäns fruar,barn och kära som rör sig ute i trafiken som ni tar er rätten att riskera livet på med era dumheter.
Kanske är dom inkompetenta bilförare, kanske sitter dom fastspända i en barnstol eller bara rent generellt åker med som passagerare.
Men oavsett så är det ALLTID en bättre bil/mc förares ansvar att tänka på andras säkerhet före sin egen adrealinkick..

ok.. va bra att du nämner det... 8 års sjukskrivning hittills efter att ha mött en "Ansvarsfull bilförare" 27% invalid... bilar ofta vållande när bil och mc krockar....

Men som sagt,vi får väl hoppas att jag aldrig behöver uppleva den ilskan och/eller sorgen över att få någon som jag älskar skadad av en idioter som er.

dina anhöriga upplever sorg varje dag de träffar dig "ilskna mannen" så det jämnar nog ut sig.....:D

Eller ska vi få en psyksjuk "Laserman" på G. som kommer skjuta sporthojsåkare??? :dummer

Med vänlig hälsning
 
Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Hur menar du nu?

Ingen skillnad mellan att köra i 100 och 160 på en väg som Huddingevägen eller?

Skillnad rent hastighetsmässigt ja, men det blir lätt hyckleri om en som själv kör för fort kallar andra som kör lite fortare än just dom själva för extremåkare, medan personen som kör i 100 minsan har kontroll och kör förnuftigt.
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Har alla missat att en stor jävla drake flyger över honom efter crashen? 0:57.
Känns relevant i diskussionen
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Skillnad rent hastighetsmässigt ja, men det blir lätt hyckleri om en som själv kör för fort kallar andra som kör lite fortare än just dom själva för extremåkare, medan personen som kör i 100 minsan har kontroll och kör förnuftigt.

Ja för mig är iaf gränsen glasklar. Hastigheten i förhållande till resten av trafiken samt hur omgivningarna ser ut är klart avgörande.
200 blås på Huddingevägen är ett glasklart fall på extrem hastighet i förhållande till omgivningen, eventuellt skulle det gå att köra den hastigheten någorlunda säkert på den lilla sträckan upp mot flempan där sikten är helt fri och inga påfarter finns.

Har inget med moralpredikande att göra, men om man väljer att köra som en vettvilling så bör man iaf ha förstånd att förstå att man är en vettvilling och inte försöka att skylla på en massa andra faktorer om man torskar eller klotar.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top