Mc-förare hojar fort, får fängelse tack vare egna filmer.

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Tog av mig hjälmen på en mack och fick med ansikte och röst :/.
Ja inte ska jag bromsa ikapp fler bilar iaf ;) Fast jag skulle ljuga om jag sa att jag inte får en kick av det!
En del av oss är störda och jag är väll tyvärr en av dom.

Öva med blicken istället, titta dit du vill åka så hänger resten med, oftast ;)

Som någon skrev, satsa på bana i stället du verkar ju ha mentalt potential iaf.
Du har många år kvar som mc förare, dumt att slösa dem på onödiga risker bland andra idioter. Ju fler ggr du tabbar dig dessto svårare blir det att komma tillbaka, hjärnspöken du vet. Lycka till nu :tummenupp
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Om du hade varit en ryss så hade du smällt in i bilen i ännu högre fart, gjort en perfekt volt och landat på fötterna på biltaket :yoparty
Nu är du bara en talanglös svensk :huvet
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Man kan ju tycka vad man vill om E-Lennart och AB men att påstå att han inte vet att det faktiskt heter citationstecken är ju nästan pinsammare än att faktiskt säga fel i första läget. Det är svårt att höra skillnad och min röst lutar åt att han säger citation, vilket egentligen är irrelevent. Han vet givetvis att det heter citationstecken, någon som verkligen tvivlar på det?

Då borde farbror antingen kolla hörseln eller lyssna på en bättre dator, för i mina högtalare hörs det helt tydligt att han säger "situationstecken". Och då han GÖR det, känns det högst osäkert att "han vet givetvis att det heter..." som du skriver det.
 

m sundeborn

Medlem
Gick med
16 Sep 2011
Ort
Tranås
Hoj
-03 Suzuki SV1000s
Men är de verkligen okej att aftonblaskan har piratkopierat din/hans film.
Får de lägga ut den, visa (använda den i sitt program)? upphovssyddatmaterial? m.m. :confused:

Sätt dit dem eller kräv chash
 

ploN

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2009
Ort
Tullinge
Hoj
Yzf 450 -04
Har kört mx till å från i 16 år och där om något är ju blicken viktigaste grundregeln, tränar jag dock på jämt å ständigt!
Valde att bromsa :/ ni som kör i trafik vet ju att sådana situationer är rätt standard och brukar ju allt som oftast gå bra! Som sagt är jag glad att det var just den situationen som det gick fel och inte i någon annan av gångerna som man har i bakhuvudet, huja!!
Ser fram emot kommande bankörningar nu.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har kört mx till å från i 16 år och där om något är ju blicken viktigaste grundregeln, tränar jag dock på jämt å ständigt!
Valde att bromsa :/ ni som kör i trafik vet ju att sådana situationer är rätt standard och brukar ju allt som oftast gå bra! Som sagt är jag glad att det var just den situationen som det gick fel och inte i någon annan av gångerna som man har i bakhuvudet, huja!!
Ser fram emot kommande bankörningar nu.

Har du kört asfaltsbana nån gång?
 

mekk

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Z800
Måste fråga, gör det inte helvetes jävla ont att dra höften ur led? Har själv dragit andra lemmar ur led (som då nästan är gjorda för det) och det gör riktigt ont. Hur får man ens tillbaka alltihop? Krävs det industriell utrustning eller något?:confused:

Hade nog föredragit ett lårbensbrott....
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Då borde farbror antingen kolla hörseln eller lyssna på en bättre dator, för i mina högtalare hörs det helt tydligt att han säger "situationstecken". Och då han GÖR det, känns det högst osäkert att "han vet givetvis att det heter..." som du skriver det.

Hörseln kan mycket väl vara en felkälla.
Har svårt att tro att Lennart Ekdal med sitt CV, inte har koll på citat/situation. Det mesta är förvisso möjligt.

I rest my case!
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Har kört mx till å från i 16 år och där om något är ju blicken viktigaste grundregeln, tränar jag dock på jämt å ständigt!
Valde att bromsa :/ ni som kör i trafik vet ju att sådana situationer är rätt standard och brukar ju allt som oftast gå bra! Som sagt är jag glad att det var just den situationen som det gick fel och inte i någon annan av gångerna som man har i bakhuvudet, huja!!
Ser fram emot kommande bankörningar nu.

Hur länge drog de in kortet?? grov vårdslöshet ger ju 12 mån. minimum....

Med vänlig hälsning
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Egen inställelse, han får ett brev där det står ett datum då han ska infinna sig på en anstalt, eller så omvandlas straffet till fotboja el dylikt då det är mindre än 6 månader och man får anta att han har ett jobb.

dock så bedöms brott efter ART-värde och detta klassas högt så det kommer bli 40 dagar... man kan ställa in sig så fort man fått domen på vilken anstalt som helst....

Med vänlig hälsning
 

ploN

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2009
Ort
Tullinge
Hoj
Yzf 450 -04
Det är den värsta smärtan jag har känt iaf :) Absolut att jag hellre hade brutit båda lårbenen!
Morfinet kändes som en Alvedon och dom snålade inte, sa dom!

Bästa ögonblicket i mitt liv är när narkosläkaren säger "räkna till 10 för nu ska du sova" !
Dom var 6 läkare för att dra dit höften, så kan ju inte varit lätt som en plätt direkt :D
Rullatorn var min bästa vän ett tag framöver.....

Har inte blivit av med något körkort ännu, bara till att vänta å se!:3freakå
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Plon har du läst laidbacks tråd? Om inte snälla gör det. Man kan köra fort och så kan man köra fort med lite mer marginaler.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Plon har du läst laidbacks tråd? Om inte snälla gör det. Man kan köra fort och så kan man köra fort med lite mer marginaler.

det är bara en av åkstilarna som fungerar som brewdmagnet :fakta
 

ploN

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2009
Ort
Tullinge
Hoj
Yzf 450 -04
Haha jag behöver då inte ens åka för att få vinkningar och slängkyssar hit å dit... Patetiskt, nej bikerslynor är ingenting för mig. Har min prinsessa här hemma jag :yoparty:lol
 

kruth

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2009
Ort
stockholm
Hoj
yamaha xt600
Undrar hur jag hade reagerat om det var min prinsessa som körde bilen som du körde in i, hade jag kunnat acceptera det och låtit det mesiga svenska rättssystemet ha sin mesiga gång?
Jag undrar.

Men varför skulle ett omoget mentalt kalhygge som du/ni reflektera över det?
Låt oss hoppas ,för bådas skull,att vi aldrig behöver få ett svar på den frågan.

Extremkörning hör hemma på bana och/eller avspärrat område.
Det är andra mäns fruar,barn och kära som rör sig ute i trafiken som ni tar er rätten att riskera livet på med era dumheter.
Kanske är dom inkompetenta bilförare, kanske sitter dom fastspända i en barnstol eller bara rent generellt åker med som passagerare.
Men oavsett så är det ALLTID en bättre bil/mc förares ansvar att tänka på andras säkerhet före sin egen adrealinkick.

Men som sagt,vi får väl hoppas att jag aldrig behöver uppleva den ilskan och/eller sorgen över att få någon som jag älskar skadad av en idioter som er.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Undrar hur jag hade reagerat om det var min prinsessa som körde bilen som du körde in i, hade jag kunnat acceptera det och låtit det mesiga svenska rättssystemet ha sin mesiga gång?
Jag undrar.

Men varför skulle ett omoget mentalt kalhygge som du/ni reflektera över det?
Låt oss hoppas ,för bådas skull,att vi aldrig behöver få ett svar på den frågan.

Extremkörning hör hemma på bana och/eller avspärrat område.
Det är andra mäns fruar,barn och kära som rör sig ute i trafiken som ni tar er rätten att riskera livet på med era dumheter.
Kanske är dom inkompetenta bilförare, kanske sitter dom fastspända i en barnstol eller bara rent generellt åker med som passagerare.
Men oavsett så är det ALLTID en bättre bil/mc förares ansvar att tänka på andras säkerhet före sin egen adrealinkick.

Men som sagt,vi får väl hoppas att jag aldrig behöver uppleva den ilskan och/eller sorgen över att få någon som jag älskar skadad av en idioter som er.

Hoppas du never ever kör en km för fort själv, för annars sysslar du med glashuskastande :7peta
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top