Mc-förare hojar fort, får fängelse tack vare egna filmer.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
nååå .... finns filmen på Youtube eller nått , sökte men fann inte ett skit (våga vägra Aftonbladet och Expressen)
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Och som inte det vore nog så säger han "inom SITUATIONTECKEN". Vad fan är situationstecken?

Finns det nån stödgrupp för såna som stör sig på allt?


Skämtar du????

Står en av Sveriges (av oförklarliga skäl) mest aktade journalister och hänvisar till "situationstecken"? Jag har stört mig på folk obildade användning av det i många år, jag har tom börjat tycka att det kan vara ok att använda det felaktigt (efter man i sms etc inte kan skriva kursiverat eller på andra sätt markera ett ord eller en fras). Men att som journalist göra DET DÄR (kan inte ens ta orden i munnen längre) är tamejfan slutet för kommande generationer!

Jag ska kräkas lite i munnen nu,
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Grädden på moset i de klippet är väl ändå "Oscar" som står och uttalar sig om ev. topphastighet där han drar till med först 300 och sen harklar sig och stammar lite och sen konstaterar att de var väl kanske 250 då åtminstone. :hihi

Nä ja försvara inte de personen i klippet gjort, tyckte bara hela inlägget i Brottcentralen var töntigt och mest till för att skapa rubriker.
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Undrar om hojåkaren får royalties för sin film? Han borde ju fortfarande äga rättigheterna till den?
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
"Lårbensbrott" förresten, är det inte sådant som mest drabbar gamla tanter och bilister...?
Well well, tur att det gick hyfsat bra för killen. Finns en del nasty komplikationer med just lårbensbrott...
Lårbensbrott är faktiskt ganska vanligt bland motorcyklister. När det tar stopp så är det lätt hänt att benen möter styret med mer kraft än önskat. Lårbensbrott ger dessutom ofta en kraftig intern blödning, så vid brott på båda benen kan det faktiskt vara livshotande om man också får någon mer småskada.

Bruten lårbenshals däremot drabbar ofta gamla tanter och folk som åker custom. Används ofta i meningar så som "jag skulle kliva av min Electra Glide och bröt lårbenshalsen" eller "kan du räcka mig kakfatet.. aj då nu bröt jag lårbenshalsen".
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
För att..?

...

Ett mycket bra initiativ...! Det finns ingen anledning att ge skymningspressens annonsörer och (så kallade) journalister vatten på sin kvarn.

...

Smagatusk:
Alatalo förstod och prickade rätt. Du är själv inne på rätt linje. Jag vägrar i sten att bidra till intäkterna via klickräkning och annonser till dessa så kallade journalister. Jag låter hellre bli att se den omtalade filmen än att ge dem pengar så de kan fortsätta sitt illiterata korståg mot nyheter med faktiskt värde och för sensationalistik och egen egoboost. Men var och en gör ju som de själva vill, jag tvingar ingen att hjälpa till i arbetet att hjälpa Aftonbladet och Expressen till en naturlig självdöd.
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Han hade oturen att tycka om att köra fort med sin hoj som en del andra vilket till slut ledde till två månaders fängelse när han missbedömde en situation i denna fart vilket ledde till en olycka.Tur för han själv att varken han eller någon annan behövde sätta livet till vilket förmodligen varit drygare att bära med sig resten av livet.Två månader går fort så ta det lite lugnare sen för att slippa en upprepning av detta elände om du nu läser här. :crash
 

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Ort
i stan
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
Aftonbladet är bara tragiskt. Idag är allt hemskt och farligt. Allt ska förbjudas... Suck!
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Aftonbladet är bara tragiskt. Idag är allt hemskt och farligt. Allt ska förbjudas... Suck!

Håller med om att AB är ren dynga, men i det här fallet förstår jag inte riktigt din kommentar? Vad ska förbjudas? Håller du inte med om att körningen i filmen var farlig? Som jag ser den var den bevisligen farlig, han körde ju rakt i in baken på en bil (i rejält hög hastighet). Det kan knappast skyllas på Aftonbladet?
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Multistrada HyperMotard-Wannabe
Håller med om att AB är ren dynga, men i det här fallet förstår jag inte riktigt din kommentar? Vad ska förbjudas? Håller du inte med om att körningen i filmen var farlig? Som jag ser den var den bevisligen farlig, han körde ju rakt i in baken på en bil (i rejält hög hastighet). Det kan knappast skyllas på Aftonbladet?

Jo, det var Aftonbladets fel!:glömdet
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Skämtar du????

Står en av Sveriges (av oförklarliga skäl) mest aktade journalister och hänvisar till "situationstecken"? Jag har stört mig på folk obildade användning av det i många år, jag har tom börjat tycka att det kan vara ok att använda det felaktigt (efter man i sms etc inte kan skriva kursiverat eller på andra sätt markera ett ord eller en fras). Men att som journalist göra DET DÄR (kan inte ens ta orden i munnen längre) är tamejfan slutet för kommande generationer!

Jag ska kräkas lite i munnen nu,

Du är inte ensam :krama

http://www.sporthoj.com/forum/showt...av-RG-Brakes&p=6033357&viewfull=1#post6033357
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Hmm...det där är ju 90% av en normal lördagskörning. Förutom krocken då
 

Per_strand

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Märsta
Hoj
Honda CBX 750F -84
Vad jag kan höra så säger han faktiskt citationstecken, men det kanske bara är jag som hör det.
När det gäller filmen i sig så måste jag säga att mc-föraren verkligen borde ha kunnat hantera den där situationen bättre. Han byter ju fil titt som tätt igenom resten av filmen, varför går han inte över till det högra körfältet i det här läget istället för att börja bromsa? Eller i alla fall bromsa ned lite och sen gå över i höger körfält. Riktigt amatörmässig körning. Övriga diskussioner i tråden anses ointressanta.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top