Mc-förare hojar fort, får fängelse tack vare egna filmer.

Jimmy

Guest
"Vid flera tillfällen kör han om"
Sicken väersting!



Spår av ironi kan förekomma...
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Det gick ju definitivt rejält för fort. Och han klarade inte av att framföra hojen på ett säkert sätt. Bra att det inte vart värre än brutet lårben. Men så där ska man inte uppföra sig inom bebyggt område. Om det varit utanför stan med ingen trafik så kan det väl vara hänt men.....
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Finns filmen någon annanstans än på Aftonbladet?
Av ren princip så vägrar jag att klicka på länkar till Aftonbladet och Expressen.
 

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Människobyn
Hoj
KTM 625 SMC -06
"130 km/h"
"Bakhjulet"
"Extremt höga farter"
"Utan att tänka"

Herregud vad de dramatiserar allt till sin yttersta jävla spets..
Jag har nog fan sett latte-morsor i XC90 köra lika vårdslöst, men de kör ju sällan på bakhjulet i "extrema farter" så det är ju ingen skada skedd!
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Han borde köpa en starkare hoj som funkar att slanga ordentligt med.

Ser fram emot hans filmer 2015.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ingen varm asfalt denna gång. Alltid något.
Men nazzisist...? Really?
Det är inte klokt vad man skall få slängt efter sig... :s
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Finns filmen någon annanstans än på Aftonbladet?
Av ren princip så vägrar jag att klicka på länkar till Aftonbladet och Expressen.

För att..?

Fan vad dålig all TV är egentligen. Där står Lennart Ekdal och säger "vi gjorde ett reportage för några år sen om... eh... Nynäsvägen tror jag...". Han vet så jävla väl att det var Nynäsvägen. Han har säkert sagt "tror jag" 12 gånger under repetitionerna. FAN! Uselt skådespel! Och som inte det vore nog så säger han "inom SITUATIONTECKEN". Vad fan är situationstecken?

Finns det nån stödgrupp för såna som stör sig på allt?
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Okej ge honom 2 månaders finka, men föraren i bilen borde ju minst få 1 månads fängelse för att han ej använde sin blinkers inför filbyte... eller?
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Vad lär vi oss av detta? Filmar du din egen krasch så göm minneskortet innan snuten får tag på det! :arsele

Nepp det säkraste man kan göra är att så fort man :crash kör omkull bara ta och äta upp minneskortet :fakta:tummenupp och om man skadar sig illa nog, be någon som stannar att snabbt som fan ta ut det ur kameran så du kan svälja det. Därför ska man inte ha för många för jag tror man kan bli ganska kass i buken efter ca 4-5 kort :banana
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
nazzisist...? :hihi

Ibland blir det lite fel, sorry kunde inte låte bli :rolleyes:


Nähä....?
Ursäkta mittbenan. :D


Vad lär vi oss av detta? Filmar du din egen krasch så göm minneskortet innan snuten får tag på det! :arsele

...och lägger ut det på sitt konto och kan casha in. :tungan
Men framför allt: lär dig köra innan du dokumenterar ditt vinglande och velande.
Killen trodde han var Spök Gösta, men det liknar mest spökgödsel.

"Lårbensbrott" förresten, är det inte sådant som mest drabbar gamla tanter och bilister...?
Well well, tur att det gick hyfsat bra för killen. Finns en del nasty komplikationer med just lårbensbrott...
Tur också att han inte drog med sig någon annan och skadade någon ytterligare trafikant.
Nu vart det mest bara bränsle åt Schibstedt av det hela.
...och ytterligare sten till börda på det lass vi andra måste dra.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Väntar på gopro 16 med automatisk kryptering av minneskortet innan jag filmar någon egen körning på allmän väg igen...
 

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Handen på hjärtat så tycker jag hela incidenten ser jäkligt klantig ut...
Låser blicken på bilen och som alla lärt sig på kursen så åker man dit man tittar. Skall man ut och slanga och spexa publikt så skall man fan veta vad man gör, annars kan man lika gärna skita i det... :brinnerup
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Finns filmen någon annanstans än på Aftonbladet?
Av ren princip så vägrar jag att klicka på länkar till Aftonbladet och Expressen.

Ett mycket bra initiativ...! Det finns ingen anledning att ge skymningspressens annonsörer och (så kallade) journalister vatten på sin kvarn.

Vad lär vi oss av detta? Filmar du din egen krasch så göm minneskortet innan snuten får tag på det! :arsele

Precis. Jag har personligen väldigt låg förståelse för inkompetenta idioter som måste filma allt de gör och sedan låta publiciteten drabba andra sporthojsåkare. Hoppas han fick jävligt ont, hoppas han får ett kännbart straff och hoppas han inte är tillbaka på en hoj på jävligt länge.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top