Bandagar 2015 med Actionpics

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Hmmmm hade fått tips från Marjasin att det är så lätt å smidigt att klippa å klistra till sin fördel när man har det på papper. Men ok, jag får väl anpassa mig ;)

Haha, det går att få en printad version också om man bjuder tidtagningspersonalen på en kaffe och ber snällt. Pröva då även tipex som visserligen inte Marjasin heller hade framgång med men du kanske lyckas bättre :tummenupp
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
God Jul alla nya och gamla deltagare, kör lugnt i trafiken nu vid jul men hårt i sommar :)

Platstillgången är nu uppdaterad i första inlägget. Passar på innan årsskiftet att boka Dina dagar 2015 för mängdrabatt.

GOD JUL
Önskar
Acionpics


AP-jul-renar.jpg
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Du Marcus, du har ju kört ett par varv på Mantorp med både 600 & 1000cc. Vilka växlar har du på 600 vs 1000 och vilka tider har du fått till?
Bara 121 dagar kvar :krama
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Du Marcus, du har ju kört ett par varv på Mantorp med både 600 & 1000cc. Vilka växlar har du på 600 vs 1000 och vilka tider har du fått till?
Bara 121 dagar kvar :krama

Mantorp är väl lite av en 1000 bana, Dock när man börjar närma sig 1.21-1.22 så börjar det gå skapligt fort på en 600.
Bakrakan tappar man säkert 1-1.5 sek mot en stark 1000, Även efter bakrakan och upp mot den skarpa högern är det fullt ös en bra bit och även där tappar man en del + start och mål då.

Så kanske att man har ett handikapp på ca 2-2.5 sek runt hela Mantorp mot en 1000 cc..

Vi kan säkert hjälpas åt o dra varandra runt nästa säsong kör även jag 600...
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Du Marcus, du har ju kört ett par varv på Mantorp med både 600 & 1000cc. Vilka växlar har du på 600 vs 1000 och vilka tider har du fått till?
Bara 121 dagar kvar :krama

Låga 1.20 är mitt PB både med 600 och 1000 .
Med 600 så vill jag minnas att jag passerar start&mål på fyrans vxl för att slå av på gasen och svänga in i snabbvänstern kurva 1, och sen ner till 2an genom Parisen när den nyper åt till höger och sen 3an direkt i utgången och sen fyran genom snabbhögern för att sen gå ner till 2an genom chikanen och ut på dragstrippen. Ner till 2an in i Mjölbykurvan (många föredrar 3an där men det beror på drevningen). I med 3an vxl ut ur Mjölby och sen fyran upp mot krönet och nedför F2, sen ner till 2an genom hårnålen och sen i med 3an genom den långa depåkurvan och ibland i med 4an mot slutet för att sen gå på 2an genom sista kurvan ut på start & mål.

Enkelt :tummenupp :)
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Låga 1.20 är mitt PB både med 600 och 1000 .
Med 600 så vill jag minnas att jag passerar start&mål på fyrans vxl för att slå av på gasen och svänga in i snabbvänstern kurva 1, och sen ner till 2an genom Parisen när den nyper åt till höger och sen 3an direkt i utgången och sen fyran genom snabbhögern för att sen gå ner till 2an genom chikanen och ut på dragstrippen. Ner till 2an in i Mjölbykurvan (många föredrar 3an där men det beror på drevningen). I med 3an vxl ut ur Mjölby och sen fyran upp mot krönet och nedför F2, sen ner till 2an genom hårnålen och sen i med 3an genom den långa depåkurvan och ibland i med 4an mot slutet för att sen gå på 2an genom sista kurvan ut på start & mål.

Enkelt :tummenupp :)

Ja enkelt :rodnar
Jag har sett onboard filmer där folk kör på 1:20-1:22 och då går det vansinnigt fort! Jag hoppas fixa en tid under 1:30. Vi får se :)
Jag har kört i flera år med 1000cc på mantorp men första gången jag körde med 600 så satte jag pb. Så för min del så är 600 perfekt på mantorp. Väldigt kul att smita förbi en och annan 1000cc :tungan.
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Jag söker denna appen som synkas med kameran på något sätt. MrEffman på YouTube körde med denna på mantorp 2013 i september. IMG-20150103-WA0000.jpgIMG-20150103-WA0000.jpg
 

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Låga 1.20 är mitt PB både med 600 och 1000 .
Med 600 så vill jag minnas att jag passerar start&mål på fyrans vxl för att slå av på gasen och svänga in i snabbvänstern kurva 1, och sen ner till 2an genom Parisen när den nyper åt till höger och sen 3an direkt i utgången och sen fyran genom snabbhögern för att sen gå ner till 2an genom chikanen och ut på dragstrippen. Ner till 2an in i Mjölbykurvan (många föredrar 3an där men det beror på drevningen). I med 3an vxl ut ur Mjölby och sen fyran upp mot krönet och nedför F2, sen ner till 2an genom hårnålen och sen i med 3an genom den långa depåkurvan och ibland i med 4an mot slutet för att sen gå på 2an genom sista kurvan ut på start & mål.

Enkelt :tummenupp :)

Jaha, det är så man gör...
Om man kör exakt samma med tusen så måste man bli ofantligt snabb!!:D
Kommer prova detta så ställ fram skamkärran och tanka ambulansen i fall olyckan är framme.
 

Skogsola

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2010
Ort
Skoga
Hoj
Aprilia Pegaso -96
Så inte ens på en så snabb bana som Mantorp så får ni i femman på edra plastraketer med orginaldrevning?
Intressant! :Bugar
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Så inte ens på en så snabb bana som Mantorp så får ni i femman på edra plastraketer med orginaldrevning?
Intressant! :Bugar

Jodå, som sandfållan skrev så på dragstrippen är det 6an som gäller och med rätt drevning vill man ju använda den så pass att man accelererar ända fram till bromspunkten och där viker man in i Mjölbykurvan på 3an eller 2an beroende på hoj, drevning m.m.
Är inte säker men vill minnas att min logger och GPS registrerar nånstans mellan 265-275 som toppfart på dragstrippen.

Även med orginaldrevning så går 6an i.

//Nitrous
 

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Ort
Borås
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Har kikat på färja från Oskarshamn till Visby den 28/maj.
Ser ut att bara vara en stackars båt som går vid 21 tiden och ankommer strax efter midnatt.
Sedan ska man ta sej från Visby till banan, hitta elplats, slå upp tält o grejjer, lär inte bli mycket sömn.
Går det verkligen inga fler båtar dit på dan, eller är dessa fullbelagda och därför inte syns.
Ser lika dumt ut när man ska därifrån, båten går ju innan du hunnit köra färdigt på söndag.
Är jag helt fel ute , har ja missat nåt?
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Nä det va likadant 2014 vi kom dit vid 0,00 snåret sen upp till bunge fixa o dona o sen sova vid typ 2 sen upp vid 6... Och körde inte sista passet för att hinna packa o komma med färjan hem.
 

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Ort
Borås
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Nä det va likadant 2014 vi kom dit vid 0,00 snåret sen upp till bunge fixa o dona o sen sova vid typ 2 sen upp vid 6... Och körde inte sista passet för att hinna packa o komma med färjan hem.
Å-fan, hur ska man orka, är för gammal för sånt här, och för snål för att missa sista passet. får väl skicka någon att hålla båten tills jag är färdig.
Nej, men allvarligt, är det inte lite dåligt med kommunikationen.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top