KB's 7/11 Turbosleeper

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Tänk på att när du ebayar att även söka i olika länder/ och sök på landets språk. Typ ebay.de ebay.co.uk ebay.fr etc. Finns mycket dolt däri. Kanske kan finnas på mobile.de också. Gåd lack
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Lite frågor jag har just nu:

När tiden är inne, finns det någon snäll själ som kan hjälpa mig med att ställa kammar? Jag äe TOTALT värdelös på att läsa till mig sånt där. Men bara någon visar så sätter det sig direkt :D

Bjuder på en platta bärs som tack!
Det är vad jag kommer på just nu, blir väl mer framöver!

Över och ut

Bara läsa och prova sig fram, du kommer antagligen få snurra motorn många varv med en 19 ringnyckel innan du blir nöjd:hihi jag satte mina lobecenter till 106 på både insug och avgas, Alf på mcx säger att dom går som bäst om man kör 107/107. När du satt dit en spacer så var aktsam med kedjerullaren som sitter i längst upp i mitten av toppen under ventilkåpan så kedjan inte blir överspänd när du satt dit spacer... Jag schimsade upp min 2mm.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Jag är i Jönköping över helgen, men jag är hemma hela nästa vecka:tummenupp

Då fixar vi det!


Tillbaka till frågeställningen igen. Jag sitter och funderar på vilket aggregat jag ska köpa nu när man sitter inne på lite extra loppor. KKK24 har jag fått höra, men plånboken säger 6 tusen :D jag vill köra lite budget det här året och kanske uppgradera 2016 när man fått snurr på allting ordentligt. Ska man göra som peterpain och köra med en 16T från biltema? För jag sätter mig i bilen nu isåfall och köper en. Vill ju börja göra grenröret, tryckrör och plenum så fort som möjligt...

Sen när man ska köpa kopplingsfjädrar, är det heavy duty fjädrar som man ser på eBay som man ska skaffa?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
På Bildelsbasen finns det 13k-milade K24'or för under 2k. Knappt inkörda! :) Enda kruxet med mycket vrid är att det dödar treans växeldrev på väldigt kort tid.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
På Bildelsbasen finns det 13k-milade K24'or för under 2k. Knappt inkörda! :) Enda kruxet med mycket vrid är att det dödar treans växeldrev på väldigt kort tid.

Så, en 16T är bättre i din mening? :D
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Har vi inte glömt det viktigaste :va
Vem får bärsen :fyllisar:tuttar

Hahaha! Formulerade mig dåligt. Den som hjälper mig med kamaxlarna när det är dags :D

Betyder det att ingen kommer hjälpa mig med andra frågor nu? :va :hihi
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Kul tråd detta även om jag har inte har så mycket att bidraga med :)
Bara att du tycker tråden är bra, är jag mer än nöjd med!


Update från helgen: Blev ingen garagetid i helgen. Men slängde in några tusen på paypal kontot och beställt bra-att-ha-grejer! Lär väl komma i mitten på månaden. Ska se om jag hinner bestämma vilket aggregat jag ska ha och köpa ett under veckan! Den här helgen står det även still... Julfest med jobbet i Linköping. Finns det bara :tuttar så är jag nöjd :D
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Mailade Marklund och frågade om de har kvar sina klassiska laddtrycksmätare. Nej, blev svaret. Bara såna där fula jävlar med färgdisplay :4skrika ... Någon som har en över eller vad ska man söka på eBay för att träffa rätt?

Ghost-Rider-Turbo-Hayabusa-streetfighter-03.jpg
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
är väl vanliga industri wika mätare som är glycerin fylld. eller va det är..

Ja, mitt fel. Sökte på "industrial boost gauge" istället för bar. Därför det inte kommit upp nåt insåg jag nu...
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Jag skulle också gärna ha en sån men vad tusan heter modellen med den skalan, har kollat igenom wikas kataloger flera gånger men hittar inget?
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Jag skulle också gärna ha en sån men vad tusan heter modellen med den skalan, har kollat igenom wikas kataloger flera gånger men hittar inget?

Jag sökte på "Glycerine 2 Bar Gauge"

Kommer dock bara upp mätare med PSI som markerande skala och bar under. Vill bara ha Bar :hihi ska åka förbi nån lokal Nisse och kolla!
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Mailade Marklund och frågade om de har kvar sina klassiska laddtrycksmätare. Nej, blev svaret. Bara såna där fula jävlar med färgdisplay :4skrika ... Någon som har en över eller vad ska man söka på eBay för att träffa rätt?

View attachment 413734

Jag har en som jag bara kopplar in vid bänkning .
Kan byta mot nån annan mätare som gör samma jobb .

M
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Jag har en som jag bara kopplar in vid bänkning .
Kan byta mot nån annan mätare som gör samma jobb .

M
Det kan vi nog lösa!


Står i garaget nu, ska plocka ner kopplingen för att kolla vilka fjädrar jag ska ha... Är det seriöst en 50mm hylsa man behöver för att plocka ner den? :confused: Länka tutorial eller skriv jävligt noga här, för det här blir nog ett jävla äventyr :D
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top