Video Mozz och Hyndan rullar upp...

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
10527908_10203224552358074_6182726436827267566_n.jpg


HD åkarna ser jävligt avis ut!!
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tur att du är en erfaren motorcyklist, med den hojen och utrustningen hade du kört ihjäl dig direCkt!
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Bild tagen från Valen Custom Shop facebook sida så ring o hör om de har bilden i bättre storlek :)
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Men var fasen, har du ett ankare innanför västen eller hur stoppar du besten, inte ens framskiva och baktrumman gör väl varken till eller från? :p
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Mozz - Bromsar aldrig :mattias

I beg to differ:)

Plötsligt fick jag blåflagg! På varv 13!!!! Vad tusan, ska JAG bli varvad?:confused: TJO, kom en på innern och TJO, kom en på yttern; Lucas Bäckström och Pontus Duerlund rökte mig och Jesper så det stod härliga till! Och då, när jag sett hur fort de kunde köra, så kände jag kraften, kände hur jag fick mod och plötsligt var jag inte skitnödig längre! :)
Behövde två kurvor för att göra mig av med Jesper och satte iväg! Började varva förare; NICE! Jim Classon försvann bakåt och i töcknet i änden på rakan dök fler förare upp. Kommer närmare, ser att det står ”Långqvist” på ryggen, och känner att ”Du ska stekas!!!” Ser att det är två varv kvar och 200 meter fram till Långqvist. All skitnödighet försvinner och jag ser hur han formligen backar emot mig. Har ett par coola släpp i högfartarn, bakänden trippar ut SKÖNT in i Ginstkurvan och ut på sista varvet bromsar jag utan problem om i änden på rakan. Ser att Henrik Larsson ligger 100 meter längre fram och i ett nafs är jag ikapp. Laddar genom högfartarn och glider förbi på innern i loppets sista kurva! Håller mig på hjulen och tar målflagg.:tummenupp Är såååååååå nöjd med att vara på hjulen och vinkar till alla jätteglada funktionärer. Och varför de är jätteglada får jag reda på när jag rullar in i depån och massor av folk jublar och gratulerar; Jag kom TREA!!!!!:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana



Och Mossberg har på bara tre varv hämtat in 300 meter på Marcus Mellgren och Niklas Svensson på 9:eek:nde och 10:eek:nde plats, och nu när de går in i depå kurvan har Mossberg bara 20 meter fram till Mellgren! Och med tre varv kvar får Mossberg till en FIN utgång, är så nära bankanten att det ryker från gruset bredvid banan, och han ser rent ut av att ha slagläge! Han går upp till höger om Mellgren... och ser ut att försöka ta båda två i samma inbromsning, de är tre förare på en femöring ner mot Trösen, i en inbromsning från 220 km/h ner till 70! Kan Mossberg få hejd på skrotet i tid, det kan väl aldrig gå… JO, DET GÅR, Mossberg inte bara klarar kurvan utan kommer även ut först! Lysande!!!
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
I beg to differ:)

Plötsligt fick jag blåflagg! På varv 13!!!! Vad tusan, ska JAG bli varvad?:confused: TJO, kom en på innern och TJO, kom en på yttern; Lucas Bäckström och Pontus Duerlund rökte mig och Jesper så det stod härliga till! Och då, när jag sett hur fort de kunde köra, så kände jag kraften, kände hur jag fick mod och plötsligt var jag inte skitnödig längre! :)
Behövde två kurvor för att göra mig av med Jesper och satte iväg! Började varva förare; NICE! Jim Classon försvann bakåt och i töcknet i änden på rakan dök fler förare upp. Kommer närmare, ser att det står ”Långqvist” på ryggen, och känner att ”Du ska stekas!!!” Ser att det är två varv kvar och 200 meter fram till Långqvist. All skitnödighet försvinner och jag ser hur han formligen backar emot mig. Har ett par coola släpp i högfartarn, bakänden trippar ut SKÖNT in i Ginstkurvan och ut på sista varvet bromsar jag utan problem om i änden på rakan. Ser att Henrik Larsson ligger 100 meter längre fram och i ett nafs är jag ikapp. Laddar genom högfartarn och glider förbi på innern i loppets sista kurva! Håller mig på hjulen och tar målflagg.:tummenupp Är såååååååå nöjd med att vara på hjulen och vinkar till alla jätteglada funktionärer. Och varför de är jätteglada får jag reda på när jag rullar in i depån och massor av folk jublar och gratulerar; Jag kom TREA!!!!!:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana

Du ska inte tro allt du läser på InterNäTT :fakta
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Bild tagen från Valen Custom Shop facebook sida så ring o hör om de har bilden i bättre storlek :)

WILL DO!:tummenupp

- - - Updated - - -

Men var fasen, har du ett ankare innanför västen eller hur stoppar du besten, inte ens framskiva och baktrumman gör väl varken till eller från? :p

Stabila sulor på pjucken så löser det sig!:tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Lite kul var det att vara på HD-träff! Det bästa sätt att beskriva de 20 minuterna innan vi pruttade därifrån är nog GULLIGT! Alla var rasande trevliga, många var väldigt måna om mig och påpekade att "Du har ingen bromsskiva fram", "Batteriet verkar ha lossnat!", "Den läcker bensin!" och "Den läcker olja!" Gulligt! Mycket Gore-Tex var det dessutom!
Med andra ord inte så Outlaw precis!!! Vart tog alla HD-gangsters vägen????

https://www.youtube.com/watch?v=UNXMx5EMiCQ&feature=youtu.be
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top