PCV för hoj där endast PC3 finns att köpa?

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Sitter och lurar på om man kan ta en Pcv och koppla in på en hoj där endast Pc3 finns tillgänglig, Pcv finns med samma kabelhärva som jag har dvs där man kopplar på sig på matningen mellan varje spridare och ändrar durationen samt på tpssignal och jord. Finns ju även med enbart kontaktstycken för vissa modeller men den sorten går ju givetvis bort. De har ju tillochmed samma färg på kablarna fast olika spridarkontakter bara till olika hojar.

Detta innebär ju att man skulle kunna ta en Pcv med samma typ av kabelhärva och bara löda om kontakterna. Tar man t.ex. från en Honda så använder man ju samma sensorvolt och spridartyp. Hittar ingen info alls om detta men det borde fungera? Det enda man gör är ju att öka eller minska spridarduration, det jag vill åt egentligen är de expanderbara funktionerna i pcv samt modernare display som inte passar till pc3. Hmm..
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag har bestämt för mig att jag läst om någon som monterade en nyare PCV på en äldre modell av GSX-R 1000 och det fungerade alldeles utmärkt. Konstruktionen på båda insprutningssystem var samma. Enda orsaken till att PCV'n inte fanns till den äldre hojen var att Dynojet inte hade några mappar till den äldre hojen.

Du kan dock vilja kolla med Dynojet innan du köper något. Strunta i att kontakta den amerikanska fabriken, de svarar aldrig på email. Kontakta Christian Klarkner på MotoSpeed istället.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top