Seva Racing Gelleråsen 13-14 Juli 2015

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Häng med oss till Gelleråsen 13-14 Juli 2015 Vi jobbar för att få med oss samarbetspartner för ev provkörning av nya cyklar under dagarna. Vi återkommer fortlöpande med info om detta.

Anmälan öppnar 07.30, sen går vi vidare med förarmöte och en snabb genomgång 08.30.

Klockan 09.00 går grupp 1 (röd) ut på banan

Klockan 09.20 går grupp 2 (blå) ut på banan

Klockan 09.40 går grupp 3 (rosa) ut på banan

Sen rullar vi på de tiderna hela dagen med undantag för lunch mellan 12-13.

Grupp 1 Lugn/ Medel
För nybörjare och de som kört bana tidigare men vill ta det lite lugnare. Här kör vi om med försiktighet. Ingen ska behöva känna sig pressad av andra förare.
I denna grupp kommer det att finnas personal som kan hjälpa dig med spårval, sittställning på cykeln etc om du är intresserad av det. Säg gärna till vi inskrivningen på plats om du vill ha hjälp. Skulle det vara första gången du är på en motorbana och du känner dig lite stressad av det så lånar vi gärna ut väst som gör att de andra deltagarna är observanta på att lämna dig lite extra utrymme. I denna grupp kör man om med stor hänsyn till den man kör om. Oavsett om den har väst eller inte.


Grupp 2 Snabb
Denna grupp är för dig som åkt bana, tidigare. Du är van och bekväm med din cykel. I denna grupp är det lite friare med omkörningar. Men även här visar vi varann hänsyn vid omkörningar! Denna grupp kommer vi att ha föråkare med under delar av dagen för er som vill ha hjälp men också för att se till att allt flyter på som det ska.


Grupp 3 Licens
Denna grupp är för dig med licens eller dig med oregistrerad cykel. Kör du med en registrerad cykel i denna grupp ska du vara medveten om att det är en race grupp och körningen kommer att vara därefter.
Här är det fri omkörning. OBS! subventionerat pris för dig med tävlingslicens!! Uppvisas vid anmälan första dagen.

Pris för dagarna?

Bokning före 31 December 1700:- (1500:- för dig med giltig tävlingslicens) Endast en dag: 900:-

Bokning 1 Januari- 30 Juni 1900:-. (1700:- för dig med giltig tävlingslicens) Endast en dag: 1000:-

Bokning efter 1 Juli 2100:- (1900:- för dig med giltig tävlingslicens) Endast en dag: 1200:-

Plats i box: 100kr/dag.

Du bokar din plats genom att Skicka ett mail till mikael@sevaracing.se där du skriver:

Namn
Grupp
Telefon nummer
Du får ett bekräftelsemail av oss

Inbetalning sker på bankgiro: 675-4550
Boende:
Stugor vid banan 0586-150 10
Hotell Alfred Nobel 0586-364 40
Eller så ställer ni upp tält eller husvagn inne på området.
 

doodles

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Varberg
Hoj
600rr-07
Kul!!

Kommer det finnas ambulans på plats? Med personal som får ge smärtlindrande? (Inte alvedon :crash).

/Jonas
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
SMC-priser men utan egentliga instruktörer? eller priset för Actionpics på GR.
Det känns lite dyrt tycker jag. AVA hade liknande med föråkare (lånade från SMC) där det gick på 995 resp 1500kr. Varför är ni dyrare än alla andra alternativ? Varför bör jag välja er om jag har en begränsad budget?
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
SMC-priser men utan egentliga instruktörer? eller priset för Actionpics på GR.
Det känns lite dyrt tycker jag. AVA hade liknande med föråkare (lånade från SMC) där det gick på 995 resp 1500kr. Varför är ni dyrare än alla andra alternativ? Varför bör jag välja er om jag har en begränsad budget?

1700 spänn för två dagar=smc pris? Det är väll vad en dag kostar med smc?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Knugligt Micke. Är jag ledig från saltgruvan (och inte på ringen och härjar) är jag där och stöttar. :tummenupp
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
SMC-priser men utan egentliga instruktörer? eller priset för Actionpics på GR.
Det känns lite dyrt tycker jag. AVA hade liknande med föråkare (lånade från SMC) där det gick på 995 resp 1500kr. Varför är ni dyrare än alla andra alternativ? Varför bör jag välja er om jag har en begränsad budget?

1700 för 2 dagar är väl inte dyrt? Det är ju vad det kostar med en dag kurs med smc?
 

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Ska försöka svara på lite frågor.
Ja självklart kommer det att finnas ambulans på plats. Vi försöker att hålla en så hög säkerhet som möjligt på våra dagar.
Vad gäller föråkare så har vi även det. Några med SMC som uppdrag och några med racing bakgrund.

Vad gäller priset så hoppas jag verkligen inte att vi uppfattas som dyra! Vi har gjort allt vi kan för att framförallt raceåkare ska kunna träna till humana priser. Vet själv hur mycket pengar som rullar när man tävlar. normalt skulle jag tro att EN dag på Gelleråsen brukar ligga mellan 1100-1400kr.

Att motivera att du ska åka med just oss. Ja det finns väldigt många bra arrangörer här i landet att säga att vi skulle vara bättre än någon annan gör jag inte. Vi har klart med Grevens MC delar som kommer vara där. ch Jobbar för att få dit återförsäljare för KTM och Kawasaki för provkörningar. Jag återkommer så fort jag vet mer.

Vårat mål med denna gång liksom tidigare är att erbjuda bandagar med mycket körtid till ett acceptabelt pris.

Hoppas ni fått svar på era frågor?
/MVH Mikael Andersson
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Seva är kalas och dessa priser är lägre än många konkurrenter.
Någon här har knepig prisuppfattning tror jag.

Hälsningar mr Oljedump.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ska försöka svara på lite frågor.
Ja självklart kommer det att finnas ambulans på plats. Vi försöker att hålla en så hög säkerhet som möjligt på våra dagar.
Vad gäller föråkare så har vi även det. Några med SMC som uppdrag och några med racing bakgrund.

Vad gäller priset så hoppas jag verkligen inte att vi uppfattas som dyra! Vi har gjort allt vi kan för att framförallt raceåkare ska kunna träna till humana priser. Vet själv hur mycket pengar som rullar när man tävlar. normalt skulle jag tro att EN dag på Gelleråsen brukar ligga mellan 1100-1400kr.

Att motivera att du ska åka med just oss. Ja det finns väldigt många bra arrangörer här i landet att säga att vi skulle vara bättre än någon annan gör jag inte. Vi har klart med Grevens MC delar som kommer vara där. ch Jobbar för att få dit återförsäljare för KTM och Kawasaki för provkörningar. Jag återkommer så fort jag vet mer.

Vårat mål med denna gång liksom tidigare är att erbjuda bandagar med mycket körtid till ett acceptabelt pris.

Hoppas ni fått svar på era frågor?
/MVH Mikael Andersson

Jobba för att få dit nya R1:an så pröjsar jag gärna dubbelt! :D

Klart humana priser och, de gånger jag kört med er, har det varit Riktigt bra!
Kommer bara jag är ledig. :)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
1700 spänn för två dagar=smc pris? Det är väll vad en dag kostar med smc?

1700 för 2 dagar är väl inte dyrt? Det är ju vad det kostar med en dag kurs med smc?

Ska försöka svara på lite frågor.
Ja självklart kommer det att finnas ambulans på plats. Vi försöker att hålla en så hög säkerhet som möjligt på våra dagar.
Vad gäller föråkare så har vi även det. Några med SMC som uppdrag och några med racing bakgrund.

Vad gäller priset så hoppas jag verkligen inte att vi uppfattas som dyra! Vi har gjort allt vi kan för att framförallt raceåkare ska kunna träna till humana priser. Vet själv hur mycket pengar som rullar när man tävlar. normalt skulle jag tro att EN dag på Gelleråsen brukar ligga mellan 1100-1400kr.

Att motivera att du ska åka med just oss. Ja det finns väldigt många bra arrangörer här i landet att säga att vi skulle vara bättre än någon annan gör jag inte. Vi har klart med Grevens MC delar som kommer vara där. ch Jobbar för att få dit återförsäljare för KTM och Kawasaki för provkörningar. Jag återkommer så fort jag vet mer.

Vårat mål med denna gång liksom tidigare är att erbjuda bandagar med mycket körtid till ett acceptabelt pris.

Hoppas ni fått svar på era frågor?
/MVH Mikael Andersson

Seva är kalas och dessa priser är lägre än många konkurrenter.
Någon här har knepig prisuppfattning tror jag.

Hälsningar mr Oljedump.

Jag uppfattade det trögfattat nog som att EN bandag gick på 1700kr. Det var egentligen inte TS som var otydlig men för en som går på så mycket smärtstillande så jag ser dubbelt (bokstavligt talat) så gick det att tolka fel. Det här priset för två dagar är suveränt och jag ska nog hinna signa upp mig innan platserna försvinner!

Det är ju toppen! :rock Tack för svaren!
 

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Hej på er i höstmörkret. Det börjar trilla in lite anmälningar. Men det finns fortfarande platser i alla grupper.

/MVH Mikael Andersson
 

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Det finns fortfarande platser kvar. Passa på att boka innan priset höjs!! Julklapp till dig själv?!
/ Mikael Andersson
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top