Svårstartad stånka.

Axel12k

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
***
Hoj
Honda NC700X -2012
Jag har en 450 Monstra som är väldigt svårstartad. Svår att starta både med elstarten och kicken. Den är även svårstartad när den är varm. När den väl startar så går den fint. Har bytt tändstift. Blir väldigt omotiverad på att köra när den är så svår att starta. Någon som har någon tanke på vad det kan vara? Tips mottages gärna. Det är ju inte en jätteavancerad hoj då det är lite el och förgasare på den.
 

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Ort
Lund/Bjärred/Stockholm
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Japp ventilerna.
Märker du att den gärna vill slå tillbaka på kicken när du inte tar i ordentligt så kan du behöva kolla så du inte har för tidig tändning. På min gamla ktm gjorde man det genom att justera statorkåpan mot en markering. ganska känsligt.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nu har inte jag läst hela tråden, men kolla ventilspelet. ;)
 

Axel12k

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
***
Hoj
Honda NC700X -2012
Last edited:

Axel12k

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
***
Hoj
Honda NC700X -2012
Öppnade upp ventilkåpan i helgen för att kolla ventilspelet samt dekompen. Visade sig att jag inte har någon dekompmekanism på den :confused: Som ni ser så ska det sitta en arm som lyfter och sänker ventilen men den finns inte. Det enda jag kan tänka mig är att den har blivit borttagen på servicen i våras och så glömde någon att sätta tillbaka den. Så hörde av mig till firman som gjorde jobbet så får vi se vad de säger. WP_20141116_16_57_08_Pro.jpgWP_20141116_16_57_21_Pro.jpgWP_20141116_16_58_13_Pro.jpg
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Vad gör den kulan i mitten? Kolla på sidan av kamaxeln, på drevsidan om där sitter en arm som snurrar ut av centrifugalkraften. Det är automatisk dekomp isåfall.

Nu till något annat, det var ju satan vad du hade metallflis i toppen och kromet ser naggat ut på mittenkuggen på kammen (avgas).
Detta bör du kolla upp.

Om ventilerna står rätt så skulle jag misstänka att den där rullen som kammen trycker på för att öppna avgas har kasst lager.
Glappar den något? Ser ut att kunna va så med tanke på de hackliknande märkena på kammen.


Edit: Just det, en monstra. Då ska du inte räkna med en dekomp eller att manualen stämmer.
 
Last edited:

Axel12k

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
***
Hoj
Honda NC700X -2012
Ja, jag fick svar av verkstan och den automatiska dekompen sitter på kamkedjedrevet. Men det stog inget om det i handboken det var därför jag blev förvirrad. Där visades bara den manuella dekompen.

Ja, såg det också. Så går det när man köper kinamoppe :p
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top