Tissot Australian Grand Prix

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Calle krycka verkar har hittat ngt, varför körde han inte såhär från början, på en "gammal" hoj dessutom:confused:

Vad händer om ducati nu hamnar på pallen ytterliggare en gång? Skulle dom inte bli av med ngn fördel då?
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
För helvete, när fan ska kryckan hålla sig på hjulen en endaste racedistans:gnissla
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vilket race och vilket manfall! Skoj för VR att faktiskt åka ifrån JL, tycker megasynd om CC som kastar sig från en andra samt Pedrlsa som utan egen förskyllan (annat än placeringen då) blir påkörd och fär bryta. Igen... Däremot undrar jag stilla om inte Smith är den som firar mest ikväll... :)
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Lorenzo har ett par att tacka för sina poäng idag.
Är det samma höger alla kastar sig i eller är det två olika?
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Vilket race och vilket manfall! Skoj för VR att faktiskt åka ifrån JL, tycker megasynd om CC som kastar sig från en tredje. Däremot undrar jag stilla om inte Smith är den som firar mest ikväll... :)

Calle krycka låg faktiskt två inte trea när han sopa grus.. Men du vart säkert lika exalterad som jag :rolleyes:
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det är inte första gången bradl torpederar espargaro va, vill minnas tillbaka att han gjort det en gång tidigare denna säsong:gnissla
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Calle krycka låg faktiskt två inte trea när han sopa grus.. Men du vart säkert lika exalterad som jag :rolleyes:

Du har så rätt, väl värt den tidiga morgonen :) Sepang nästa helg blir inte mindre spännande!
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Sorglig!!. Att materialet på VM nivå så tydligt avgör känns inte bra. Att man alltid kan köra slut på däcken pga det egna körsättet/stilen är såklart en sak. Fast som i helgen framhjulet utan förvarning när som helst plötsligt bara försvinner kan inte va ok. Såklart ett händelserikt rejs men kan tyvärr inte känna samma erofuri som kommentatorerna!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Sorglig!!. Att materialet på VM nivå så tydligt avgör känns inte bra. Att man alltid kan köra slut på däcken pga det egna körsättet/stilen är såklart en sak. Fast som i helgen framhjulet utan förvarning när som helst plötsligt bara försvinner kan inte va ok. Såklart ett händelserikt rejs men kan tyvärr inte känna samma erofuri som kommentatorerna!

Ligger problemet i däcken eller på banan? Har inte PI en ny beläggning!? Men jag håller med, det är inte bra det här. Frågan är vem som täckte över lorres famdäck i parc fermen, bridgestone eller yamaha?
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Sorglig!!. Att materialet på VM nivå så tydligt avgör känns inte bra. Att man alltid kan köra slut på däcken pga det egna körsättet/stilen är såklart en sak. Fast som i helgen framhjulet utan förvarning när som helst plötsligt bara försvinner kan inte va ok. Såklart ett händelserikt rejs men kan tyvärr inte känna samma erofuri som kommentatorerna!

Materialet avgör väl för det mesta?
Om MM, CC, PE hade gjort som JL istället och dragit ner på takten så hade dom kanske tagit sig i mål. Personligen tycker jag att JL är den som gör den bästa insatsen då han trotsar sin egen vinnarinstinkt och tappar platser för att komma i mål.

Rossi har vunnit 32,8% av dom gp han ställt upp i :Bugar
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Vilket race och vilket manfall! Skoj för VR att faktiskt åka ifrån JL, tycker megasynd om CC som kastar sig från en andra samt Pedrlsa som utan egen förskyllan (annat än placeringen då) blir påkörd och fär bryta. Igen... Däremot undrar jag stilla om inte Smith är den som firar mest ikväll... :)

Ja, man har kanske inte känt mest för Crutchlow under den här säsongen, men här var jag riktigt besviken på att han inte höll ihop det till slutet. Förstås inget mot hur han själv måste känna. Fram till kraschen satt jag och tänkte att "oj vad bra en välförtjänt andraplats måste vara för Cals psyke, särskilt inför nästa säsong", men tyvärr blev det inget med det.

Har för övrigt aldrig sett någon som var så oentusiastisk över en andraplats som Lorenzo var idag. Fel på däcken säger han själv, men enligt avslutet på motogp.com-sändningen så körde både han och Rossi med samma extramjuka framdäck? Har inte hittat någon förtydligande info om detta.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Under förutsättningar som är lika för alla så är det ju trottsallt lika för alla.. Att Rossi skulle ha något annat däck är ju heltåthelvete och det förutsätter jag att så är inte fallet. Men som ovanstående skriver, bara av JLo att back av och inse riskerna. Sen är ja rätt säker på att han inte hade hängt på MM om det hade varit de andra däcken som han sa.. Men det är min åsikt.

Jag är glad förr rossis skull, finns ingen som är så jävla skön mot andra förare och publik. Tjaa ksnake inte mot den eviga tvåan #3...
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kollar man Rossis spår ser det ut som han kör mer som MM och viker runt hojen och slår på medans Lorenzo kör rundare med högre kurvhastighet, vilket som var bäst körstil för det supermjuka var det inga tvivel om idag. :)

De som kastade sig i bromsning, hade de det assymetriska framdäcket allihopa?
Vet att MM och Pol hade det men CC?

Dom pratade på att det krävde ca: 30graders nedlägg för att nå det supermjuka gummit, såg väl ut att släppa tidigt för dom så det är nog det.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top